.: Ett år sen :.

Idag är det ett år sen som det visade ett plus på graviditetstestet. Ett år sen!
Vad tiden går fort. Jag minns det som om det vore igår.

Jag hade testat flera test under kanske 1,5 vecka men det visade bara negativt. Men jag var så säker att jag var gravid, jag kunde inte släppa den tanken. Jag var bombsäker!
Jag hade ju tagit bort min p-stav den 1a september, för tanken var att vi skulle börja försöka till våren, så kroppen hann att repa sig efter alla hormoner och rensa ut. För kroppen måste ju ibland vila från sånt där.Jag hade haft pstav i ett par år och innan det åt jag massa minipiller och ppiller. Så ett halvår hade vi nog räknad med iallafall till att bli gravida.

Jag hann inte ens få min första mens, så på första ägglossningen så simmade Alde så fort och vann loppet! Helt otroligt! Vi blev ju både chockade och glada såklart, vi insåg nog inte att det kunde gå så fort! Det tog inte lång tid att vänja sig med tanken att vi verkligen skulle få barn...vårat barn!

Det underbara hade hänt!


O sen 9 månader senare....typ

Här är hon bara några minuter gammal. (Ursäkta mitt smink som är överallt)


Jag ville bara dela med mig om en fantastisk årsdag =)
Nu ska vi äta frukost. Mys hela söndagen!

Later on...

Kommentarer
Postat av: Annelie

Visst är det konstigt att man bara vet att ett litet liv växer där inne även fast man inte har fått de bekräftat än. Moderskänslorna kommer tidigt! =)

2009-10-11 @ 12:46:43
Postat av: Emma Viklund

Ja, ååå så underbart! :)Jag minns väl allt så bra. Jag hade mensvärk och var lättretlig, en kväll då jag skulle sova så tänkte jag "tänk om jag är gravid", jag räknade dagar på kalendern i mobilen och insåg att vi hade haft sex på ÄL-dagen och den 8nov fick jag ett svagt plus, så svagt att jag trodde att jag aknske såg i syne, men den 11nov fick jag ett starkare plus och på BIM-dagen den 13nov (då jag skulle ahft min mens) så gjorde jag ett digitaltest med texten "gravid", vilken lycka! :´) helt ofattbart.. Tänk att det snart är ett år sen...

2009-10-11 @ 13:21:09
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/
Postat av: Jenny till Annelie

Precis! Jag var helt säker, den känslan kunde ingen säga emot. Helt otroligt, och vad fort de 9 månaderna gick ändå...även om det kändes som en evighet då. så kul att du läser bloggen och skriver lite då och då! Uppskattas! Kram på dig!

2009-10-11 @ 15:52:46
URL: http://theyenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0