.: Update från Helgen :.

Vet att jag är seg...men jag är förkyld och har lite att göra. Alde ska ju döpas nu på söndag så det finns ju lite att göra;) Just nu sitter jag och gör program som ska läggas in i kyrkan. Det var lite pyssel och knåp men nu ser det bra ut=)

Jag ska skriva lite om helgen som var. Det blir mest bilder som vanligt, jag måste ju komma ikapp med bloggen nu=)
Vi åkte som sagt på fredagen, för innan så skulle vi ha samtal med prästen kl 10. Vi gick upp tidigt för att packa in allt i bilen och göra oss iordning. Det gick jätte bra och vi var där prick 10. Samtalet gick bra och sedan
så kollade vi på lokalen som vi ska låna, jätte mysigt kommer det nog att bli!

Här åker vi nu i bilen påväg mot Norrköping, lilla gumman i sin björnoverall =)


O när vi kom till Falköping så såg det ut så här?!!!! Snööö!

Som tur var så försvann det fort, och inte ett spår av snö mer någon annanstans.
Här sitter vi i bilen och leker lite och busar, Alde älskar att dra ut nappen och sen så skrattar hon och vill att jag ska ge henne den igen..för att sedan spotta ut den...



Sen blev snuttan trött och sov ända tills vi kom fram till Linköping

O här är jag, lånar Aldes filt för det blev lite kyligt


Här stannade vi till på Ikea, vi behövde handla lite grejer till dopet och lite plock.
Vi köpte en liten lackhylla i ek som ska sitta över Aldes säng, för den som finns där nu är i svart. Men vi ska ju byta ut allt till ek, så det fick bli en sån=) sen hittade vi stora glasformar, som vi behöver för vi ska ju baka äppelpaj till dopet. Sen hittade vi även en tillbringare som vi kan ha vaniljsås i samt en jätte stor glasskål som vi änkte ha potatissalladen i. Detta är ju saker som vi behöver sen med, så det är ju bra! Här är söta Alde i kundvagnen. Hon satt och pratade och var så glad hela tiden.


Sen när vi kom fram till Norrköping så satt vi och pratade och hade det jätte mysigt hos Lotta och Staffan. De är så söta och snälla och det är alltid jätte trevligt att komma dit och hälsa på! Vi åt en jätte god höstsoppa på kvällen och slappade framför tv:n. Så såg våran fredag ut.

Lördag
Vi vaknade runt 9 tiden, det var skönt att sova. Men både jag och Jens kände oss som bakfulla och mådde inte alls bra. Båda var förkylda och jätte sega. Jag kände att febern kom igen och att huvudvärken aldrig gick över. Vi slappade så mycket som möjligt hela dagen för att vi skulle krya på oss innan vi skulle på 90 års festen.
vi åkte först och handla lite, present hade vi ju såklart inte handlat ännu (stressat) Men vi visste vad vi skulle köpa så det var helt okej. Men vi åkte till ett av alla köpcentrum som Norrköping besitter, och där gick vi först in på systemet och handlade den här whiskyflaskan till 30 och 60 åringen. O sen så hittade vi två roliga sugrör, för när man är 90år så kan man ju inte drick ur glas;)

Sen så gick vi till Name It , jag älskar den affären. Finns så mycket fint till barn/bebisar där! Jens valde ut två pyjamaser till Alde, för det är något hon behöver! I Lila, det är ju höstens färg;) På bilden ser de blå ut, men de är lila. Det var två för 150kr(!)

Sen blev det två scarfar med! (30kr/st!)

Det var mysigt att bara Jag och Jens gick på stan, handlade lite till våran älskling, och samtidigt sakna henne så himla mycket! Sen åkte vi hem och vilade innan kalaset skulle dra igång. Vi somnade och vaknade jätte sega, trötta, sjuka...jag hade migrän och mådde illa. det var inte skönt, men vi gjorde oss iordning för att bara åka dit en lite stund, säga hej och gratta dom.
Men det blev inte riktigt så, det hända saker där hela tiden, så vi bet ihop och var med. Det var jätte trevligt och jag lärde mig att leva med huvudvärken. Alde blev övertrött och somnade senare, men det var inte så konstigt det var massa folk. Det var jätte trevligt,  men det hade varit ännu mer roligt ifall man fick vara frisk! Här kommer lite bilder från kalaset. (Klicka på bilderna så blir de större)

Här är MIN stiliga älskling som försöker söva Alde

Paketöppning




Klockan tickade på och kaffet kominte förrens halv 11, så det blev en sen kväll. Inte så lätt faktiskt känner man såhär i efterhand att vara småbarnsförälder och åka på fester. Vara nykter och träffa massa fulla människor, oroa sig för hög musik för att Alde somnade, ont i huvudet för att sömnen inte var den bästa natten innan, trötta för att vi brukar vara isäng såhär dags...haha...kanske inte riktigt såhär, men lite ovant är det somsagt. Men det var super trevligt och vi åkte hem och var hemma runt 12 på natten. Det var så skönt att lägga sig o sova sen!

Söndag
Dags för hemfärd, men vi stressade inte. Det var skönt att bara vara där ett tag, prata, mysa och ta det lugnt. Kvällen innan var som sagt lite jobbig när man inte kände sig helt hundra. Men huvudvärken var borta och allt kändes toppen.
Alde var så duktig och sov jätte länge under dagen innan vi skulle åka, i 3-4 timmar sov hon. Vi trodde inte att hon skulle somna sen i bilen..men där hade vi fel. Hihi, återkommer till det sen.
Alde var iaf i sitt esse när hon vaknade, hon pratade som bara den. O idag märkte vi en sak som hon inte hade gjort förut. Hon lyfter sig upp med armarna när hon ligger på mage, jätte stark i armarna börjar hon bli, så hon gör sig klar i "krypläge", man blir sååå stolt!! O mer o mer prat blir det med nya läten, helt otroligt vad fort det går! Man kan även busa med henne på ett annat sätt, hon är ju mer medveten och jätte kittlig är hon, så man behöver bara titta på henne så garvar hon.





Sen blev klockan mycket och vi var tvungna att bege oss hemmåt.
Hej då farmor och Farfar! Vi Ses snart igen!



Vi kom hem lite innan 21.00. Trots att Alde sov så mycket hemma hos Staffan och Lotta så sov hon HELA vägen hem oxå i lite mer än 3 timmar. Hon var så himla duktig! Vi trodde hon skulle vara vaken hela vägen hem och va lite grinig på köpet, men hon var nog oxå trött sen gårdagens bravader.
Så när vi kom hem så ammade jag henne för natten o sen så somnade hon gott om igen och sov hela natten.
Så såg våran helg ut. Jag kommer snart uppdatera om måndagen och idag med, men jag tar det senare sen, jag ska skruva lite möbler nu som vi fick ifrån Ikea och vänta på att älsklingen ska komma hem.

Later on...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0