.: Mycket nära nu! :.

Under veckan har jag inte orkat skriva. Ni får ursäkta ni som läser =)

Idag gick vi in i v36. Veckan har inte varit som den brukat, utan jag har haft saker och ting på känn.
Jag har tyvärr fått uvi, som då har gjort att jag haft/får mycket sammandragningar och förvärkar. Detta har ju då blivit värre för varje dag, så imorse så ringde jag in till min barnmorska och vi åkte in halv 1 på ett extrabesök. Där kolla hon mig och konstaterade att jag öppnat mig!  Oh shit! Hon menade på att snart är det dags, och sen så ringde hon in till KSS och förvarnade att vi skulle komma in. Chockad....ja, det kan man säga! Vi ska ju inte bli mamma och pappa ännu...så tänkte jag! Så det var bara att åka hem pch packa klart BB-väskan som var lite halv packad. Att man känner sin egna kropp som man gör är helt otroligt, har kännt detta i ett par dagar nu!
När vi väl kom in (kl 15.00) så fick vi vänta en hel del på att våran läkare skulle komma. Men undertiden så fick vi göra en ctg-kurva, och sen tog lite prover. Allt såg bra ut och bebis är en pigg liten rackare. sen gjordes det en gynundersökning, och hon sa att jag är öppen, men nu är ju frågan om NÄR det vill öppna sig mer och köra igång...det är ingen som vet. Hon tippade på 1 dag eller en vecka...det var svårt o säga, så vi beslöt oss för att åka hem, för smärtan klarar jag av än sålänge.
Så vi vet iaf att detta är pågång, och att bebis kommer komma ut lite tidigare än beräknat. Vi gjorde även ett ultraljud innan vi åkte hem, den väger nu 2625g och har nog ärvt sin längd efter sin far =) För det blir en lång bebis *ler* allt såg toppen ut med våran lilla älskling. Det var lite tråkigt att åka hem, men det är skönt ändå, för sjukhus är inte så rogivande. Vi kom hem vid 20.00 ungefär, så det blev en lång dag. Med mycket tankar men så mycket längtan!

Nu orkar jag inte skriva mer, men jag skriver såfort det händer något mer! Eller har hänt.
Nu ska vi sova..är helt slut efter denna omtumlande dag.

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hoppas att allt är bra med er och att det inte är alltför mycket smärta än sålänge! :) Och, Andreas är lite lustig ibland... Håller med om att man bara skriver mvh till någon man knappt känner. ;)

Vi har inte haft internet på ett tag, men nu har vi iaf äntligen fått i ordning det mesta i lgh, sitter i bilen påväg till Dingle för att jobba igen. Ska bli så skönt med pengar, men saknar Andreas som en galning, redan.

Vad jag egentligen skulle säga var att om vi inte hörs innan det är dags för bebis att komma så hoppas jag att det är bra med er och att det går bra med förlossning och allt! :)

Hälsa Jens! :)

Kram

2009-05-24 @ 16:16:08
Postat av: camilla

fasen va spännande!! jag väntar med stooor spänning!!!

kram

2009-05-24 @ 19:36:10
URL: http://tjockissafari.blogg.se/
Postat av: Jenny till Emma

Hoppas flytten har gått bra, ska bli kul o komma o kolla sen. Tack för dina värmande ord! Förstår att du saknar Andreas, men dagarna kommer gå fort, i synnerhet när du jobbar, och det gör ni ju båda två nu, sen får ni spendera lite timmar i telefon;)

Jens Hälsar tillbaka. Vi hörs snart.

Massa kramar från oss

2009-05-26 @ 19:34:18

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0