.: Här var det hicka :.

Tredje gången bebis hickar idag...lite roligt faktiskt =) Den har varit otroligt lugn idag för att vara våran bebis...
Jag är ju annars van med blåmärken, och misshandel *skrattar*. Men idag valde h*n för att vara extra snäll mot sin mor antar jag..eller är något på G? Det närmar sig verkligen nu iallafall, måste nog ta och inse det tror jag....hm...


Igår (fredags) gick vi in i vecka 35 =)
" Medelvikten är 2.5 kg och längden 46 cm. Längden på lårbenet är 66 mm. Huden är täckt av ett tjockt lager fosterfett, vernix, som skyddar huden i fostervattnet. Navelsträngen är nästan en halv meter lång. Den är snurrad som en telefonsladd, elastisk och stark. Den allra sista delen av graviditeten närmar sig. Hos förstföderskan har barnet oftast lagt sig med huvudet fixerat ner i bäckenet. Det kan vara en av anledningarna till att det inte rör sig på samma sätt som tidigare. Det har inte längre samma svängrum. Barnet ökar i vikt med mellan 25 och 30 gram per dag och det börjar bli rejält trångt. Det räcker med att du känner liv varje dag. Många tycker att barnet har mer bestämda perioder, vanligen kvällstid, när det är som livligast."


Lite sång...lite dans...mycket naket....
Kul att Norge vann, jag gillar den låten. Men jag tyckte det var konstigt att Finland hamnde sist? Den låten var skön. Sen tror inte jag att världen är redo för en mix av opera och pop, inte ännu iaf... sorry Sweden. I stora drag så fanns det många bra låtar jag gillade, brukar inte kolla på Eurovision vanligtvis, men ikväll var det roligt =)



Nu ska vi sussa! Det är ju en dag i morgon med..hoppas det blir sol =) *ler*

Må väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0