.: Fyyy skäms på mig :.

Jag skrev ju sist att jag skulle bli bättre med att skriva i bloggen...men jag ljög nog...en blögn...som min älskling säger. Haha.
Nu kommer mina uppdateringar, får se om det blir långt eller inte, beror på hur mycket jag minns *ler snett*

Tisdag
Hmm...*tänker*...
Vi gjorde inte alls mycket, jag åkte o handlade en sväng. Men mer var det inte. *Fniss*

Onsdag
Det var en låååååång dag för lilla Jenny. Lilla och lilla kan vi ju disskutera, men att dagen blev lite lång och lite jobbig är en sak som är säker. Jag vaknade kl 7, med Jens, men denna gång somnade jag inte om. Jag låg och löste lite korsord, sen så sms:ade jag lite med Emma, och vi bestämde att vi skulle träffas för en fika. Jag mötte henne utanför där hon bor vid 10.00, sedan gick vi till torget och kikade lite. Sedan så gick Emma på ett ärende, då beslog tog jag första bänken jag kunde hitta för man är ju inte den mest hurtigaste människa nu. Så jag satt i solen och väntade, här kommer bildbevis på mig, mina trötta fötter o magen i vädret =)


När Emma kom tillbaka så gick vi till 3B och tog en liten fika och satt och snackade skit. 
Jag hann bara hem i 5 min, för att sedan hämta bilen och möta Hanna. Jag som trodde jag skulle få komma hem o vila 1 timme eller så innan kl 14, men icke..men det gjorde inget. Men trött va jag!
Vi gick lite på stan och kollade på lite kläder och hade roligt som vanligt. Denna gång satte vi oss på Söderströms uteservering. Det va mysigt.
Sedan var det dags för att hämta Jens för vi skulle storhandla. Vi tänkte att vi var smarta att göra det innan alla va lediga inför helgen, men alla tänkte nog samma sak.... shit happens!

Torsdag
Denna Valborg blev lugn! Iof så var den lugn förra året med. Jens slutade som vanligt, jag hade tagit det super lugnt hela dagen med tanke på att jag var ute dagen innan från 10 på morgonen till 18.30 på kvällen. Så mina arma fötter och trötta mage var hemma och slappade. När älsklingen kom hem iallafall så had ejag packat i ordning en liten picknick, för vi skulle ju se majbrasa. Vi åkte till Skogshyddan, ett jätte fint ställe inte långt ifrån oss. precis vid Vänern, de har minigolf och ett nyöppnat café. där bjöds det på musikkörer, gospel och lite annat kul. Det var massa med folk, vi satte oss på en filt i gräset och hade kul...o frös....haha. Det blev lite kyligt faktiskt, men vi skrattade oss varma. För det roliga var att vi gick innan de tände den förbannade brasan, för de va lite sega med det och det drog ut på tiden. Så vi gick till bilen och åkte hem istället =) Men väldigt roligt hade vi iallafall. Här kommer det lite flumkort som vi bjuder på ;)


När vi kom hem så tog vi det bara lugnt, och sen gick vi o la oss tidigt.
PS: Fick även underbara besked ifrån försäkringskassan ang min föräldrapenning. Nu kan vi slappna av och njuta!

Fredag
Jag vaknade tidigt, gick upp och donade med frukost till min älskling medans han sov så sött. Skönt för honom att sova ut =) Men halv 10 var tydligen för tidigt ...miss i nassen sa han. haha. Staaaaackars dig hjärtat när vårat efterlängtade mirakel kommer till oss..då du! *ler brett*
Dagen var underbart fin, vi satt inne en stund och väntade på att solen skulle nå balkonngen, sedan så satt vi ute i en timme, så vi fick allt lite färg på oss. Sedan så ville vi äta glass, så vi gick till läckögrillen och satte oss medans solen fortfarande var uppe. Jag tog en mjukglass i bägare denna gången, för sist så orkade jag ytterst lite. Det var en mysig dag!

Sen vankade vi hem, vi gick först förbi affären och handlade lite dricka som vi skulle ha till maten.
Vi åt kött och potatissallad. de va mumsigt! Vi titade lite på tv, och sen var den dagen över =)

Vi gick in i vecka 33 =)

Framifrån             Bakifrån (ursäkta plåstret)      
  
"Barnet: Vikt runt 2 kilo och 43 cm lång. Inlagringen av underhudsfett sker med ca 250 gram per vecka, musklerna utvecklas också. Lagunohåren börjar försvinna, huden slätas ut och är inte längre så rynkig som tidigare. Dess förmåga att reglera temperaturen har mognat. Barnet kan svettas, något för tidigt födda barn inte kan. Därför är dessa mycket känsliga för kraftiga temperaturväxlingar. Barnets organ är nu färdigutvecklade så när som på lungor och andningscentrum. Du kan, om du inte är väldigt överviktig, känna barnets olika kroppsdelar från utsidan av magen. Kanske kan du greppa om en liten fot? Barnet kan vid den här tiden i graviditeten ha lagt sig med huvudet ner i bäckeningången. Brukar ditt barn hicka? Du kan känna hur hela magen rycker till och hur det upprepar sig. Efter den här veckan kan barnets rörelsemönster ändra sig något som en följd av att det börjar bli väldigt trångt inne i livmodern."

Lördag
Vaknade tidigt idag igen, jag börjar få en tradition. Jag vaknar halv 8 på morgonen, går upop o äter en macka, går tillbaka till sängen o läser lite korsord och somnar igen. O vaknar sedan upp med Jens igen. Så vi lägger osss samtidigt, jag vaknar 1000 ggr för toalett besök under natten, o sen så vaknar vi ihop! Haha. Lite gulligt är det.
Idag åkte vi på en tripp till Trollhättan =) Till Överby köpcentrum. Vi hittade en ny matta till hallen vilket blev super snyggt! Vi ska ju göra om lite i hallen här sen, men bilder på det kommer då=)
När vi strosat lite där så åkte vi för att äta på MAX. Jag kunde inte menyn alls, så det tog en stund att välja. sen åkte vi hem, vi var nog båda massa trötta efter dagens bravader. Vi slappade resten av kvällen och la oss tidigt och kollade på West Wing.


Söndag (idag)
Uha! Nu börjar jag få skrivkramp i fingrarna...denna gång LOVAR jag att inte göra om samma misstag, jag ska uppdatera varje dag! Det får iallafall inte gå en hel vecka nästan mellan varje inlägg. Iof så upptaderar ju jag för alla dagar jag missat..men det blir jobbigt o göra sånna här monsterbloggar!

Idag vaknade jag tidigt igen, som alltid, och samma visa denna dag. Går upp, äter en macka, lägge rmig igen hos Jens, sover en stund och vaknar lagomt tills Jens är utvilad. Visserligen är jag inte så utvilad som jag egentligen vill, men så här kommer det att vara.
Idag blev det en städ-dona-putsa-dag! Jens skurade och rengjorde hela balkongen så nu skiner den! Och sen så putsade jag alla fönster där ute och tog bort alla kattt-tassar som syndes. Vi gjorde sedan i ordning där ute och satte upp lite smide och gjorde det fint. Vi ska köpa nya stolar bara med några snygga dynor. Men detta får duga sålänge =)


Sedan så donade vi lite i hallen, la dit nya mattan och hängde upp två andra smides-grejer på väggen.


Så här blev förresten slutresultatet i vardagsrummet. Med tavellisten, nya tavlan och sen så satt vi upp spotts under listen så de lyser upp tavlan.


Annars idag så har vi kollat hockeyn, ätit lite, och slappat. Nu är klockan mycket, och detta blogg inlägg har tagit tiiiiiiiid!
Så jag ska sköta mig nu *lovar*

Må väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0