.: Extra besök hos barnmorskan :.

Jag har ju inte skrivit sådär jätte mycket nu under veckan. Men jag har inte varit helt okej, en hel del sammandragningar som oroat mig lite faktiskt. Men idag fick jag äntligen komma till en barnmorska, dock inte min bm men en annan som verligen är jätte söt och snäll. Vi skulle kolla ifall jag har öppnat mig, och hur allt såg ut.
Jag gick in i v35 idag =)

Hb: 125 (så inget järntillskott denna gång heller)
Blodsocker: 4,3
Bltr: 112/60
Vikt: +6 kg
Sf-mått: 33 (Äntligen växt! För stod still under två besök, men är nu på kurvan igen)
Bebis hjärtljud: 150s/min

Gjorde även en gynundersökning för att ta reda på hur allt stod till och lugna mina nerver. Livmoderstappen är helt utplånad och mjuk, så det var ju jätte skönt att höra. Hon kunde tom känna på huvudet innifrån! Jag blev helt tagen, hon kände på VÅRAT mirakel! Coolt tycker jag.  Eftersom bebis har varit fixerad ett tag så är det nu upp till den när den vill komma ut=) För nu är det klart iaf, bara att komma till mamma och pappa! =)

Annars mår jag bra, men mycket vila blir det nu!
Jens åkte iväg i torsdags på en mässa i Stockholm, och stannar en natt. Så han kommer hem i kväll! Det har inte varit så kul, eftersom vi har varit lite oroliga, men nu känns allt bra. Jag har pysslat med skötbordet, tagit fram blöjor, lagt där allt skall vara, för man vet ju aldrig nu som sagt när den vill komma ut. Jag ska även fixa med mobilen som jag tänkte sätta upp över skötbordet, bilder kommer sen!
Även på magen, för Jens måste ju hjälpa mig o ta kort. Nu måste jag äta lite, för magen skriker och bebis är säkert med lite sugen. =) Jag skriver mer i helgen!

Må väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0