.: Bm-besök, Vila & Halsbränna! :.

Tisdag
Idag var jag till min barnmorska. Det var så roligt, för hon kände efter att bebis är nu helt fixerad! Helt otroligt vad fort det gick, jag har ju känt på mig i ett par dagar att den var det. För USCH vad obehagligt det har varit, speciellt under natten. Det har tryckt så mycket neråt, och då var min känsla rätt =) Annars gick det jätte bra.
Jag låg på samma sf-mått som förra gången, blev lite orloig först, men sen visade det ju sig att magen sjunkit för att bebis borrat sig tillrätta. Så det var inget att oroa sig för. Jag har fått en otroligt äcklig halsbränna, men Jens köpte en flaska som ska vara kanon, min bm rekomenderade detta, så det är bara att börja med den =)
Så här såg det annars ut:
Bltr: 120/70
Fosterljud: 130-140s/minut
Sf-mått: 31

Jag hade en heldag på vårdcentralen/MVC =) Jag skulle vara hos min bm 11.30, men hon kom nästan kl 12.00. Sedan mötte jag upp Jens kl 12.30 för vi skulle äta lite lunch tillsammans, för kl 13.30 så var det dags för föräldraguppen. Denna gång var en lång dag, enda fram till 16.30. Vi pratade om förlossningen, såg en mycket fin film, och sedan så pratade vi om olika smärtlindringar som finns. det var en jätte kul dag och mycket intressant. Det närmar sig som sagt, så man har ju funderat mycket nu hur förlossningen kommer att bli. Speciellt denna dag, då jag gick ut stolt som en tupp, då våran bebis är så duktig och lagt sig tillrätta. *Stolt mamma redan*

Onsdag
Idag träffade jag Alexandra, vilket var mycket trevligt. Verkligen jätte kul att träffa andra i samma sits. Vi vankade lite på stan med våra magar, och gick sedan till Madonna och åt en mycket god lunch =) Där satt vi länge och snackade, det finns ju en del oc prata om, hehe. Sen följde jag med henne till Läcköblommor och sedan skjuttsade hon hem mig. Tack för en super trevlig dag, jätte kul att träffa dig!

När jag kom hem så städade jag lite och la in lite tvätt. Kan verkligen inte låta bli at ta det lugnt!

Sen när Jens kom hem så så tog vi det lugnt och kollade hockeyn på kvällen =)
Jag hade världens sammandragningar som tog kål på mig...det var inte roligt alls. Jag fick sån panik så jag gick till ica (vilket inte var lätt) handlade ett blöjpaket, lite salvor o oljor, så nu är det verkligen snart klart med all inhandling. När jag kom hem så var jag helt slut, men min oro lugnade sig, och jag kunde pusta ut lite.

Torsdag
Hm....*tänker*...Så här blir det VARJE gång...fy skäms på mig. Sitter som  Nalle Puh just nu...*tänk..tänk*
JO! Jag skulle egentligen träffa Hanna idag, men hon mådde inge vidare..hoppas det går över gumman!
Jag mådde inge vidare på morgonen, hade massa molvärk, men det är väl något man får börja vänja sig vid, och de flesta nätter är jätte jobbiga nu. Tror nästan varje natt att bebis är på g, men den får allt ta o ligga kvar lite till ;) Men som sagt, man vänjer sig och vet nu att det kommer vara lite jobbigt nu fram tills det är dags. Bara att bita ihop!
På eftermiddagen blev allt lite bättre, jag åkte iväg och hämtade världens sötaste babygym! Vi ville inte ha de är laban, bamse eller de där babygymmen, så vi hittade äntligen ett vi vill ha =) visst, det är ljusblått, men det passar ju en liten tjej med. så här ser det ut:

Efter det passade jag på att svänga in på babyproffsen när jag endå var ute på äventyr i staden. Jag hittade några söta nappflaskor med Nalle Phu på, ska ta bilder på dom sen. Sedan åkte jag hem, för jag hade lovat Jens att ta det lugnt, med tanke på hur dagen innnan hade sett ut med sammandragningarna. När Jens kom hem så fikade vi och kollade självklart på hockeyn. Sedan la vi oss tidigt, för båda två var så himla trötta.

Fredag
Idag hade jag verkligen lovat Jens att nästan ligga ner hela dagen...och det höll jag faktiskt! Kors i taket! Jga måste verkligen tänka på detta nu, att jag orkar inte så mycket längre i större omsträckning. Jag gör ju så mycket jämt på en gång, kanske kan lära mig att ta lite i taget :P Har någon några tips?!
Jag gjorde klart min slutexamination i kursen Digital Bildbehandling, det är en distanskurs på 7,5 poäng från Jönköpings högskola. Det har varit en super kul kurs, så det är roligt att ha på papper nu att jag kan Photoshop CS4.
I sluttentan så skulle man bildbehandla 3 bilder, och det skulle vara ett tema. Så det blev motiv på blommor, som söta Alexandra tagit, jätte fina verkligen! Jag ville få ett mer gammaldags resultat, så jag blandade svartvitt med färgerna. det tog sin lilla tid, men jag blev mycket nöjd =) Så här blev mitt reslultat:
Före                        Efter




Jag gick in i vecka 34!

" Barnet: Ca 2-2.4 kg tung och omkring 42 cm lång. Foten är 6-7 cm. Det finns 1 liter fostervatten i hinnsäcken. Barnet reagerar på mammas och pappas röster. Sugreflexen är tydlig, en del barn suger på tummen. Ögonens pupiller kan vidgas och dras samman. En del forskare menar att barnet redan nu har en förmåga att fokusera blicken. Det skiljer på ljus och mörker och uppfattar därmed dag och natt. "

" Mamman: Nu är magen så stor att din navel kanske buktar ut i stället för in. En del kvinnor har fått en brun pigmentrand, linea nigra, mitt på magen från naveln och ner till blygdbenet. Den bleknar efter förlossningen och försvinner i de flesta fall helt. För många kvinnor och män känns tanken på sex och samlag väldigt avlägset och främmande med den stora magen. Andra, såväl kvinnor som män, får en ökad lust och njutning när de är gravida. Påminn er om att sex inte alltid behöver innebära samlag och att det finns andra sätt att ha det skönt tillsammans på. Men samlag kan aldrig skada barnet. Det är heller inte farligt om du efter en orgasm får sammandragningar eller en lite molande känsla, som diffus mensvärk. Det är över huvud taget vanligt med en del förvärkar vid den här tiden i graviditeten."

På kvällen så satt vi laddade med chips, dipp och dricka och kollade på Sverige - Canada =)
Vilket slutade i katastrof....men men.. Vi hade det mysigt iallafall, som vanligt.
Älskar dig hjärtat! Du är det bästa som finns och du är mitt liv!


Skriver mer i helgen.
Må väl!


Kommentarer
Postat av: aalexandra

åh va fina bilderna blev ^^

2009-05-09 @ 21:31:02
URL: http://lawinborg.blogg.se/
Postat av: Jenny till Alexandra

Tack! Jag blev nöjd, tack själv för att du lånade mig dessa bilder!

2009-05-09 @ 23:24:54
URL: http://theyenny.blogg.se/
Postat av: aalexandra

jajjemen de är vi ^^ hihi

2009-05-10 @ 18:22:23
URL: http://lawinborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0