.: Värme & Lycka :.

Nu är jag ju en sån här SEGIS som jag har sagt att jag ska skärpa mig med....men jag skyller på värmen;) Jag kan ju även säga det att när jag blivit mamma så sitter jag ju inte vid datorn lika mycket, men bilder hinner jag allt med att ta på vårat lilla troll=)
Oooootroligt mycket bilder! Man vill verkligen inte missa en sekund, för tiden går verkligen fort endå.

Idag (söndag) är det en regnig dag, men sååå skönt med lite svalare väder. Så inatt kommer vi nog alla sova gott.
Här kommer lite bilder och några rader vad som hänt i veckan =)


Tisdag 30/6

Ingen rolig dag..inte för lilla Jenny iallafall.
Vaknade som vanligt med min lilla hungriga prinsessa runt halv9, gick upp och ammade och käkade lite frukost.
Här ligger hon vinkandes och sprattlar:


Sen kom Jens hem vid 11.30 från jobbet. Jag skulle nämligen först till tandläkaren kl12, och sedan till Läkaren kl 13.30! Usch! Jag hade pumpat ifall hon ville ha mat när jag var borta, och sen så ammade jag henne precis innan jag skulle åka.
Det gick iallafall jätte bra hos tandläkaren, men blev bedövad i hela ansiktet (kändes det som), men det tar ju et tpar timmar innan bedövningen lägger sig. Jag åkte direkt till läkaren och satt och väntade en stund, här har ni mig på vårdcentralen:

Kände mig sååå svullen, men tur att man inte ser det iallafall (!)

Det gick även jätte bra här inne, fick sy 7 stygn(!) jäkla födelsemärke, men nu är det borta! Inte dåligt med bedövning jag fått under dagen, och denna lokalbedövning på ryggen var inte alls skön!
Sen så ringde jag hem och kollade om allt var lugnt. Jossan och Jens satt och kollade på en film medans Sessan låg och sussade. Då passade jag på att handla lite, åkte till ica, Ö&B och lidl. Så jag hann med en del. Jag kom hem runt 15.30 (var borta i 4 timmar!) och då lagomt till att Alde vaknat och var hungrig, man blir så stolt när hon sovit hela tiden och skönt för en annan att kunna åka bort utan att något händer. Det är så underbart att nästan vem som helst kan trösta henne och inte bara behöver bli tröstad av mig. Men iof så gråter hon mycket sällan så vi har inte det problemet direkt. Hon är lika mammig och pappig nu iallafall. Hon är våran ängel *stolt mamma*

Lite bilder från kvällen:



Onsdag 1/7

Idag var det en slappardag, vi sov till 9, eller JAG vaknade då.. Alde gillar att sova.. Jag har bevis:


Sedan gick vi upp och gjorde oss i ordning, för jag skulle bjuda Josefine på lunch idag hade jag lovat. Det var så himla varmt o kladdigt ute idag, det var helt svart på himlen. Så åska var det ju inga tvivel på att det skulle komma.
Vi skyndade oss iallfall till stan och sprang in på en kina/tahi-restaurang som ligger i stan. Det var så himla varmt därinne, men vi fick stå ut, för gud så god maten var =)
Här är lite bilder från morgonen innan vi gick ut och när vi satt där nere:




Sen poserade jag och Alde framför kameran när vi kom hem. här är två bilder:



Senare på kvällen så blev det förvandling, Jossan hjälpte mig med att lägga i lite slingor. Vill ju vara en Hot-mama;) Kanske inte i den mössan dock....


Så här blev resultatet, ska kanske lägga i mer sen, men nöjer mig sålänge:


Torsdag 2/7

Idag så skulle Josefine åka hem (buuuuuhhhhuuu) Vi har haft super kul, och tack för att du hjälpt till med allt. Alde saknar dig redan!

Mamma, mormor och Jennifer kom lite efter 13.00, men vi skulle åka till BVC idag så vi åkte direkt när de kom. Jennifer och Josefine följde med. Hon har börjat fokuserat på blicken nu och så växer hon och blir stoor! Man blir så stolt.
Idag såg det ut såhär:

4veckor och 1 dag
3572g
52cm
Huvudomfång 35,4

När vi kom hem så åt vi en kycklingsallad som jag gjort tidigare på morgonen, och sen så gick vi alla ut på stan. det var super trevligt. Tack för en fin dag! När vi kom hem sen så åt vi lite glass innan de skulle åka hem.
Här kommer dagens ranson med bilder från morgon till kväll:





Man kan inget annat  än att skratta och le över denna bild...TOKFIA!



Och nu när gumman väger 3500 g så var det premiär för bärsele! Det var jätte lyckat, hon ser bara så himla liten ut och försvinner nästan, så lite kul var det =)


Fredag 3/7

Idag blev Alde 1 månad. Tiden går verkligen fort, det är så underbart att se henne växa och utvecklas för varje dag. Idag var det premiär för D-droppar, som jag även skrev i ett tidigare inlägg.
Jens gick även på semester idag =) Jag och Alde åkte och hämtade pappsen på jobbet, det var så varmt så det blev att vara nakenfis när vi kom hem och bad på kvällen =)
Annars gjorde vi inget speciellt, men massa bilder blev det iallafall:









Lördag 4/7

Idag hann vi med en hel del under dagen. Tvätt och städ och vara ute i det fina vädret =)
Vi vaknade vid 10 idag allaihopa, åt lite frukost, tog lite bilder på sessan som vanligt. Städade och grejja, och sen gick vi ut på stan för det var ju torgdag=) Vi va ute ett par timmar, åt glass och hade massa det jätte kul och mysigt. På kvällen sen så grillade vi lite och kollade på film <3
Denna klänning som Alde har på sig, hade jag när jag var liten =)


Pappa och sötnosen, lägg märke till deras armrörelser.


Ute på stan


Hemma igen


Idag söndag 5/7

Idag har vi inte alls gjort många knop, vädret har inte varit så bra som sagt, men det är skönt det.
Vi har kollat på film, myst, och bloggat (som tagit tid!) Alde har sovit mer idag, men det är väl mer behagligt för henne nu med när det är lite svalt. Det är så roligt fär när hon väl är vaken så är hon verkligen vaken och med på allting, hon älskar att ligga och lyssna och  kika. Här är lite bilder på våran älskade Alde:





Här somnade hon på mamma

 
Vår vackra och fridfulla älskling. Vi älskar dig mest av allt! Puss & kram från mamma och pappa.


Må väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0