.: Vecka 18 :.

Ja gud så tiden går fort. Ibland så går det fruktansvärt segt, men när man väl kikar tillbaka så har tiden gått otroligt fort. Vecka 18 idag som sagt, jag ska skriva lite vad som sker då, eller vad som har skett. Det var ett par veckor sen jag gjorde det.

" Huvudet är cirka 4 cm i diameter, medan fötterna är cirka 2 cm långa. Kroppslängden är omkring 17cm (huvud/stjärt) . Nu märker fostret om det är ljust eller mörkt utanför magen, även om ögonen är stängda. Fostret sväljer fostervattnet och kan till och med skilja mellan mammans intag av söt respektive besk föda. Om det är sött sväljer fostret mer vatten och om det är bittert så grimaserar det istället. Barnet tränar nu mycket, viftar med armar och ben och kan slå kullerbyttor."
Det är så spännande!

Idag så blev jag klar med kursen "Omvårdnad av människor med demensjukdom" Det var skönt! Men nu väntas det mera, jag har sökt lite fler kurser nu som jag ska läsa fram till sommaren. Ska bli spännande o se vad det blir för något. Nu ska jag sova, är helt slut efter dagen framför e-möten och datorn. Ingen höjdare en hel dag. Dagens bild har jag gjort i Cs för länge sedan, det var när vi firade ett år. Älskar dig hjärtat!

Må väl!





Kommentarer
Postat av: Nina

Du är snart halvvägs ju :D Häärligt!

2009-01-16 @ 00:34:44
URL: http://ninatofften.blogg.se/
Postat av: Jenny till Nina

Hihi, ja:P Jag är ju det. =) Du är snart där du med;) Kram!

2009-01-16 @ 00:45:42

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0