.: 27/11 till 8/12 :.

Jag ska lägga in lite fler bilder nder dessa dagar som jag missat skriva om.
Bilder säger ju mer än 1000 ord eller hur säger man? Någon dag har jag "missat" ta kort, men vi har ju flyttat och haft fullt upp...Men jag har försökt iaf;)

Jag får dela upp det lite...från den 27/11 till den 8/12...sen fortsätter jag så fort jag kan!

27:e november
Första dagen vi fick nycklarna till nya lägenheten! Så spännande!
Här är lilla gumman på morgonen innan vi skulle åka.
(klicka på de små bilderna)




Sen åkte vi till Skövde för att hämta lite möbler som vi ska ha i vårat sovrum.
Alde håller låda i bilen och "brummar" med munnen.




Trött blir man av lite bus...

Sen när vi var framme så hämtade vi och la in allt i kärran som vi hade lånat av René (Tusen Tack!)
En garderob, och två stora byråer.
Alde vaknade när vi var klara och var världens gladaste skitunge :)




Dagen var lång, efter att vi fått bära upp alla möblerna. Vi hämtade även hennes möbler som hon ska ha på sitt rum :) Kommer bli så fint! Ont i kropppen fick jag efter att vi burit så vi såg inte fram emot resten av alla saker som vi har hemma!!! Bara att bita ihop...

28:e november
Flytten var jobbig...bland det värsta jag varit med om. När man har en liten tjej som är medveten, känner av stressen så var det inte kul! O det var nog inte lätt för stackars Alde heller...så detta kommer vi inte göra om på ett par år...
Blev ett gäng bilder på söta Alde i henns söta kläder. Hon skulle fått dessa i Julklapp, men det blev inte så. Jag har köpt massor med kläder som var tanken att hon ska få i julklapp, men hon vet ju inget ändå.. Så hon får allt innan. Men EN dress har jag faktiskt slagit in, det ska hon ha på nyår. Så det får hon i julklapp =) Men kläder känner jag att det inte spelar någon roll att ge nu när hon inte förstår, inte från oss iaf :)
Nu åter till Alde....








Dagen gick och vi tömmde lägenheten rätt så bra. Men vi sov natten i våran gamla lägenhet, för sovrummet skulle vi ta sista dagen. Här har vi suttit och ätit pizza. I ett tomt vardagsrum med lite köksmöbler kvar.

A29:e november
Sista dagen. René, Staffa och Lotta var till stor hjälp! Tack vare er hade inte detta gått!
Hanna och Embla var oxå duktiga;)
Nu börjar det bli tomt i lägenheten. Gästsängen hade vi haft som en soffa kvällen innan, man får ta det man har:P
Grejjer överallt!



Lunch på golvet...

På slutet så somnade Alde..under snuttefilten...

Här sover min älskling...han somnade mitt på golvet! Sådär?! Bra jobbat...

Hela söndagen var så jobbig. Alla skulle vara ute så det var bara för mig att börja städa lägenheten såfort som möjligt. Jag skulle lämna nycklarna och den skulle besiktas på onsdag....hua!

Den 30:e november
Första dagen hemma i våran nya lägenhet. Sååå rörigt, men det var bara att sätta igång. Vi ställde i ordning först i vårat sovrum och i Aldes rum. De var viktigast.
Så här rörigt var det...


Aldes rum

Det känns jätte bra...men det känns inte bra när det är rörigt. Men det kommer bli bra!
*Håll tummarna!*

1:a December
Inga bilder blev tagna..men jag slet som ett djur hela dagen att försöka rensa undan!
Jobbigt värre!
Alde har varit en ängel under flytten, inte gnällt eller varit ledsen.

2:a December
Städade lägenheten från 11.00 på morgonen till 01.00 på natten....FY FAN!
Det var en super jobbig dag men det blev bra! Blev inte massa bilder tagna, eftersom jag hade annat för mig. Alde var så söt och snäll hela dagen även om hon fick ligga på en filt på golvet i den tomma lägenheten. Men eftersom hon ålar sig och rullar fram o tillbaka så var det nog kul med så mycket yta :)
Här var lite bilder sen morgonen på våran sessa



Sen gjorde vi oss i ordning




3:e December
Vi var ute och handlade lite, träffade Hanna och embla, käkade kinamat *måste göras snart igen*
Vi var borta nästan hela dagen och kom lagomt hem när Jens kom hem.

Alde är 6 månader idag! Tänk vad tiden går fort, herregud!
Vi tog lite bilder på händer och fötter, kan va kul att ha från 6 månadersdagen. Sen blev det en bild där Jens höll i Aldes fot och då kunde hon inte låta bli att pilla lite...


Så Underbart vacker bild tyckte jag! Jag ska redigera mer av de bilder vi tog. Men det ska jag göra en annan dag.
Jag blev mycket nöjd iaf!
Jens började bli sjuk, men bus med sin dotter orkar han alltid med :) Såklart!
Detta var på kvällen när han kom hem, hon är sååå kittlig.







Sen blev fötterna roliga en stund


Kvällen blev tidig, för Jens mådde inte alls bra senare.

4:e December
Jens blev hemma från jobbet. Feber, hosta och ont i halsen. Stackars!
Jag och Alde tog hand om honom, men Alde ville hoppa lite hage först!






Våran fredag var lugn. Jens mådde som sagt inte bra så vi satt i soffan och kollade på film och hade myspys. Helgen skulle även gå åt till att packa upp och få iordning. Sånt tar ju tid har vi märkt...

5:e December
Mysdag! Massa mys och gos blandat med mycket plock och städ. Så kommer det nog se ut framöver kan jag tänka mig tills att det är klart här hemma.
Här är massa bilder från våran mysiga dag, först låg Alde i gästsängen...




Kolla den blicken!

Sen gick vi in och lekte på Aldes rum :) Hon älskar sin matta, den ligger hon och pillar och tittar noggrant på.






Aldes första tomtar som jag köpte till henne häromdagen. O den röda fina jul-lampan fick hon av hennes farfar :)

Nallarna på skattkistan








6:e December
Söndagen blev oxå mycket lek. Jens var sjuk ännu så det blev inte många knop såklart. Men det var skönt att va hemma och bara få pyssla lite, mysa och ta det lugnt. Flytten tog ut oss alla tre tror jag.
Här leker vi lite i Aldes rum igen, vi leker med grodan och testar larven som lyser och låter när man trycker på massa knappar. Den fick hon av min kusin Therese på dopet.









7:e December
Jens var hemma igen. Stackarn!
Dagen bestod av att plocka iordning, packa upp, städa, TVÄTTA! Tror att 4 maskiner gick här hemma, guld att ha egen tvättmaskin och tumlare.
Här ligger Alde och busar och rullar runt i ett nytumlat påslakan, o efter den leken så tog jag och Jens upp lakanet och vaggade henne i luften med det. DET var kul vill jag lova!
Gosunge!




8:e December
Idag kom min mamma och pappa och min mormor på besök! Det var så kul att Alde fick träffa mormor, morfar och gammelmormor. Det är ju ett gäng mil mellan oss så det är alltid roligt när vi väl ses. Jens tog ledigt eftersom vi skulle till bvc med våran lilla älskling, han var iaf bättre nu! Som sagt, de kom runt lunchtiden. Vi fikade lite och pratade, sen stack vi iväg till bvc på 6-månaderskontrollen. det gick bra och jag har tidigare skrivit om hur mycket hon vägde och hur lång hon var. Det var ju läkarbesök med och allt var toppen!
När vi kom tillbaka så började jag med maten, Jens och pappa fixade så att vi fick en dimmer i vardagsrummet till våran spotslampa. Det blev mycket snyggare och bättre!
Vi käkade och sen så gick vi till stan för att kika lite. Det var jätte mysigt för all belysning är ju uppe och lyser upp hela torget. Jag glömde jue kameran, men jag ska ta bilder en annan dag. Inga bilder blev tagna idag förresten....DÅLIGT av mig:P

Det var en superkul dag iaf, jätte mysigt att träffas. <3

Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Millan å Tuva

hej! ja du har fullt upp nu. O snart är det vår tur att flytta...

Vad stor Alde börjar bli!! jättekul att se :D

ta hand om er, kram

2009-12-14 @ 09:12:34
URL: http://tjockissafari.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva ♥

OJ vilket inlägg... hur orkade du =) så långt.. haha.. jaa det har börjat titta fram lite tänder nu. har det gjort de på alde? Va fin de blir i Aldes rum =) Mysigt när dom har eget rum =) Kramis till er =)

2009-12-14 @ 13:57:18
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Jessica♥ Mamma till Leia

Oj, många bilder. ;);) Söt hon är din tös...

Lägg ut lite fler bilder på den nya lägenheten sen ;) nyfiken* KRam

2009-12-14 @ 18:41:49
URL: http://mammajesssi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0