.: Plankstek, Vår & Sparkar :.

Fredag (igen)

Skriver lite mer om vad som hände under fredagen, då jag bara skrev om att jag gick in i vecka 29.
Under förmiddagen så färgade jag mitt hår (Äntligen!!), kändes skönt att få det gjort. Sedan väntade jag ett paket ifrån dhl som skulle komma hem till oss =) vilken lyx, jag som trodde att jag skulle få gå till stan för att hämta ut det. Men de kom punkligt och jag hade precis blivit klar med håret. Vi har köpt en bilbarnstol! Den var jätte fin, det blev en Britax som är grå/svart. Vi har även nu satt in den i bilen och provat. Den verkar super, så nu är vi förberedda med transporten iallafall. Sedan så hann jag med att städa lite och plocka innan Jens kom hem ifrån jobbet. Jag hade fikat klart som vanligt, men idag satt vi inte lika länge, för vi skulle ut och träffa Hanna och René.
Klockan 19.30 möttes vi alla vid Magnus Gabriels restaurang. Vi skulle äntligen få äta plankstek! (Jag har drömt och dreglat i en vecka inför den här dagen, hehe) Det var hur trevligt som helst, det får vi göra om snart igen. En väldigt lyckad kväll med massa god mat och trevligt sällskap.



Lördag


Vi vaknade runt 12, det var underbart att sova länge med min älskling! Det var underbart väder ute så vi bestämde oss för att åka ut på en liten utflykt =) Vi gick upp och åt frukost och sedan gjorde vi oss iordning. Vi åkte först till Spikens Fiskeläge, det är så fint där ute! http://spiken.se/
De har inte öppnat alla restauranger eller fiskebodarna ännu, men vi köpte oss en glass och gick upp på en klippa och satte oss. Det var jätte skönt ute, och under hela utflykten så var bebis med oxå, såklart. Guuud vilken livlig bebis, h*n sov nog inte på hela dagen kändes det som. Det är så underbart! Nästa gång vi åker till Spiken så kommer vi att ha dig med oss då *ler*. Vi åkte vidare till Läckö slott,  vyn där är oxå helt otroligt vacker, men de har inte öppet där ännu heller. Men vi strosade omkring lite, sen begav vi oss hemmåt för att inhandla kvällens mat. Det blev fläskfilé med pommes, mmm..det smakade riktigt bra. Det gjorde ju inte saken bättre att det luktade grillat ute, vart vi än var, så nu har grillsäsongen haft premiär. Vi måste köpa oss en ny grill, en elgrill denna gång som sagt. Senare under kvällen så åt vi mat, tittade vidare på alla Harry Potter filmerna åt godis och kände hur våran bebis var sjövild =) En underbar lördag blev det.






Söndag

Det blev en fin och solig dag igen! Det är så härligt att våren är här, man blir så mycket piggare och gladare. Vi vaknade runt 11 idag, åt lite frukost och kollade samtidigt  på sista Harry Potter filmen. Jag somnade till den igår kväll så vi såg den igen. Men bara en stund, för jag skulle möta Hanna och René vid 15.00. De kom upp på en fika, för de skulle se vart vi bodde och hur vi hade det såklart. De ska ta hand om våra monster medans vi åker till Norrköping/Degerfors över påsken. Vi är er evigt tacksamma! Det var trevligt som vanligt att träffa er!
Under resten av kvällen har vi tittat såklart på hockeyn, och tagit det lugnt. Vi åt lite mat och kröp ner i sängen 22.00 idag! Helt otroligt! Men det var skönt att bara vila kroppen, och Jens somnade som en stock direkt. I morgon får jag se vad jag ska hitta på för bus, men det skriver jag mer om då. Nu ska jag se nån film och sen sova jag med.

Må väl!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0