.: Nytt golv & Fint väder :.

Idag vaknade jag 7.30, gick upp och duschade och gjorde mig iordning. Jag sa hej då till Jens som gick till jobbet lite över 7. Klockan 7.30 vaknade min lilla älskling, hon hade sovit så gott för hon var så glad. Som alltid faktiskt.
10 min efter hon vaknade så kom mattläggaren, åh så skönt! Det var bra oxå att Alde hann att vakna av sig själv och inte av dånande ljud.
Jag hade packat väskandagen innan, så jag gav Alde välling bara och sen så klädde vi på oss. Det blir ju så svårt när det är saker överallt så vi åkte hem till Hanna och Embla istället, mycket roligare!
Det blev massa bus med tjejerna, massa prat mellan mammorna och mycket skratt. God frukost, ingen sömn för Alde (hon brukar ju sova mellan 10-12) Jag gav henne lunch vid 13, sen däckade hon, stackars gumman, men det är såååå svårt nu att sova borta os andra.
Sen åt vi lite lunch och pratade lite mer...

Alde sov tillslut i ca 1,5 timme iaf, sen fick hon lite mellis och vi satte på oss för att åka hem.
Men först lite bilder!





Mor och dotter :)



Sötungen!



Sen åkte vi hem, Alde somnade nästan precis när vi klev innanför dörren. Det var bra, för annars hade hon bara blivit övertrött när hon väl ska sova i natt.
Sedan möttes jag av detta underbara golv!
Taaaaadaaaa....



Sen gjorde jag iordning i fönstret, de här fina blommorna fick vi av Sandra, Mattias och Isak.
Tack åter igen!


Lillstumpan vaknade 18.15, eller ja..jag fick väcka henne lite försiktigt. Hon skulle ju få sova en liten stund så hon inte skulle vara så trött sen, hon var så glad när hon vaknade så det är ett gott tecken på att hon sovit ut men inte förlänge.
Det blev lite kvällsmat och bus med pappa såklart.
Handduken är ju så rolig!



Hon ska ju alltid hänga tillbaka den med, men på det nedersta handtaget.

Sähär blev det när vi bar in allt igen :)


Jessica, så här hade jag som jag skrev till dig. Ovanför har jag 4st lådor. Röd/svarta :)

Sötnosen älskar dammsugaren, hon ska allt få sig en egen sen när det väl är dags.



Något som Alde gör nu hela dagarna är att dansa. JÄKLAR vad hon diggar all musik, när jag sjunger Imse,vimse spindel, musik från reklam på tv´n, hennes leksaker som spelar musik...ja allt. det hoppas och gungas och diggas med huvudet. Det ser för härligt ut, ska fånga på film snart!

Nu ska vi sova. I morgon är det fredag, blir nog en tur till jysk, de har JÄTTE rea här nu.
PS: Underbart väder har vi haft hela dagen idag!

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Helen

Vilket underbart golv ni fåtti köket, förstår att du är nöjd :D.



Ha en bra helg.



Kramar

2010-05-07 @ 09:19:48
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej!



Vart har ni köpt fina golvet? Är det plastmatta eller riktig sten? JÄTTE fint!!!!! Vill haaaa!!!!

Jag skulle vilja ha lite hjälpa att ändra på min bloggs utseende.. skulle du vilja hjälpa mej??

Kram

2010-05-17 @ 22:19:22
URL: http://isabellsmam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0