.: Mycket att göra :.

Ja, nu är det mycket!
Alde tar upp den mesta tiden, hon ska bara gå nu hela tiden, tar ett par steg själv, står mycket själv men vill hålla i fingret hala tiden och sen pekar hon med andra att vi ska gå omkring. Sötbönan!

Sen så är veckan som kommer fullspäckad!
Måndag: Hem till Maria och hälsa på
Tisdag: Till Öppna Förskolan
Onsdag: Till Josefin och Greta och ha en träff med mammagruppen
Torsdag: Jens åker på mässa i Stockholm och sover där, men Hanna och Embla kommer och sover över. Så vi ska ha en riktig tjejdag. Jag har lovat Hanna att följa med och se nya Sex in the City, men jag har ju inte sett ettan (har ALDRIG sett ett avsnitt av den serien ens, inte min kopp te så att säga) så vi ska se den är tanken så jag vet lite hur karakträrerna är....o till det behövs nog ett glas vin om jag ska ta mig igenom den filmen ;)
Fredag: Jens kommer sent under kvällen, så fredagen ska jag och Alde mysa på. Jag ska börja förbereda och baka cupcakes
Lördag: Alde ska ha sitt första 1 års kalas, hennes mormor, morfar och moster kommer
Söndag: Morsdag :) Mysdag, men ev blir det ett till kalas, men vet inte riktigt ännu, isf ska jag baka en tårta

Och under all den veckan, så planeras det inför alla kalas som kommer. Även under den dagen hon fyller den 3:e juni, så ska hon ha barnkalas för mammagruppen. Då kommer alla flickorna och Embla såklart =)
O det ska inhandlas en del till det med.
Kloning? Ja tack!

Så här går mina tankar runt tårtor och bakelser:
(ja, jag vet, är så löjlig med att planera och organisera, men vill helst skriva upp såhär i Excel)

Det där är för 4 gånger, och jag räknar iaf med ett eller två kalas till.
Det blir ju sähär när alla bor lite varstans, man jobbar olika och det krockar. Men det gör mig ingenting! För jag gillar att pyssla och dona, men då som ni ser måste jag ha planering, annars går det inte ;)

Jag provade igår att testa creamcheese frosting, för det har jag aldrig gjort förut. Det var jätte gott, så det ska jag nog ha till något av kalasen.
På de här så så provade jag bara på 4 st blåbärsmuffins.
Sen färgade jag frostingen grön, dekorerad med blommor av Sp och sockerkulor.
Sen så provade jag att göra en liten krona, som jag ska typ göra till hennes prinsesstårta. Så jag satt lite och övade lite på allt möjligt. Bilden är orättvis, fick inte bra ljus och jag saknar verkligen min systemkamera! Den måste lagas!


Sen kommer det bli nog lite ändringar bland fyllningar och frostingar. Jag är även inne på att göra marängsmörkräm, det är så mycket roligt man kan göra!
Alla paket är nog klara med till donnan, jag måste bara köpa ett snyggt set på kappahl som jag har tittat ut.
O sen ska jag nog köpa massa smått, så hon ha lite o öppna med =) Sen måste jag även handla ballonger, o små saker att fylla barnens små presentpåsar med!
Hua..hur ska jag hinna?

Hur hade ni ordnat på 1 års kalaset/eller tänker göra? Tips och idéer är välkomna =)

Nepp, nu ska jag börja blogga om våran helg, får blogga lite då o då medans Alde sover. Sen avslutar jag ikväll och gör klart så lägger jag ut det då.
Hoppas ni haft en bra helg alla!

Later on...

Kommentarer
Postat av: malin - mamma till nova ♥

Hej!!

Vad duktig hon är som tagit sina första egna steg :)

Dröjer det nog inte länge tills hon går själv! Kul! :)



Ja tänk att de snart är 1 år!



Planeras förfullt med 1 års kalaset här hemma också :) Vi hade ju första kalset igår och kommer att ha ett till på födelsedagen såklart!



Gud vad duktig du är på att baka och göra fint! Riktigt proffs är du ju :) Önskar en annan också kunde göra så fint! Jag älskar ju att baka och pyssla så det skulle vara kul att testa :)

2010-05-23 @ 13:01:43
URL: http://mammatillnova.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0