.: Krångel? :.

Jag brukar ju skriva centrerad text, men nu kan jag inte göra det?! Är det fler som har det problemet eller med något annat? Detta stör mig otroligt mycket.....morr.

Men men, får se om jag kan ändra det i efterahand sen kanske.
Nå väl!

Alde vaknade kl 7 idag, ovanligt faktiskt för hon har ju börjat sova till iaf 8 på morgonen. Men pigg var hon idag och jollrade glatt i sitt rum. Jag sa hejdå till Jens som gick till jobbet och så myste vi i soffan med lite välling och kollade på tv. Alde var rätt seg iaf, så det blev inte jätte mycket lek och bus som det brukar utan hon ville mest sitta i mitt knä och ta det lugnt. Det var myspys!
Alde fick lite frukost vid 8.30, och 9 så sov hon redan. Jag dansade lite Zumba i 40 minuter + styrketräning. Det va inga fel alls! Alde vaknade sen igen runt 11, så hon sov jätte bra idag (brukar ju sova 2 timmar som mest)

När Alde vaknat till så fick hon lite lunch och jag gjorde mig snabbt i ordning. Jag ville åka ut lite och sen tänkte jag ta o torka och damma lite inne i bilen, Jens dammsög ju bilen igår, så jag tänkte ta allt annat innuti. Men först så kontaktade jag "våran" rektor, som har hand om vårat område med familjedaghemmen. Vi fick ju vårat förstahandsval av dagmamma (är sååå glad), men vi ska gå igenom lite nu när vi ska ha inskolning osv. Jens ska ju ta den och vi tror det blir i mitten av Septmeber hon kommer börja. Det känns bra faktiskt, även om man kan få lite ångest över att hon är så liten, men det är ju till en dagamma hon ska gå till och det känns lite bättre då faktiskt. Jag bad om att få kontakta våran dagmamma så jag och Alde kan besöka hennes hem (bor i huset bredvid) och kika lite hur hon bor och fråpga om lite praktiska saker. Jag vill oxå ha lite koll, för jag komme rju jobba/plugga när hon inskolas.

Sen så åkte vi iväg, först till öb och handlade lite, sen vidare till Lidl (det säljer ett stort set med massvis med små burkar/lådor, kanon till barnmat! ca 112 delar eller vade det nu var för 149kr) Sen så pkte vi hem, och jag passade på då att torka o göra bilen fin. Alla rutor är numera iiiiinte fläckiga ;)
Sen somnade Alde som en stock när vi kom hem, och jag dansade zumba igen i 40 min....sen tog jag mig en lååång dusch. GÖTTANS som de säger i Degerfors ;)

Lagomt efter duschen så kom Jens hem, och Alde vaknade efter en stund, sov två timmar igen. Det behövde hon, för hon somnade 22 igår kväll. Jag började med att göra lita matlådor och sen kom René och Embla till oss, Jens skulle fixa hans dator och flickorna fick leka lite. Efter en stund så kom Hanna med från skolan, jag hann att diska upp och sen satt vi ner o pratade lite.

När de åkte hem så var det dags för välling för Alde, och jag gjorde lite kvällsmat, blev lite sent men det fick gå. Sallad och kött åt jag, det var jätte gott. O sen titta jag o Jens lite på tv, Alde somnade runt 20.30 idag.
Jens har spelat och jag bloggat, men nu ska vi sussa!


Bilder från dagen
Busungen

Äter rån med philadelphiaost på, det älskar hon verkligen!

Jag lagade lite matlådor. 2 st med makaroner/köttbullar till Jens, och en med tortellini. Sen de övrig små matlådorna är Aldes :) Hon gillad everligen tortellini när vi var hemma hos Elin, så jag köpte en påse med ost och en med skinka, och sen så kokade jag dom som vanligt, hällde ut vattnet och sen så kokade jag upp en stund till med Crème fraîche och mjölk, o sen krydda jag lite med basilika. MUMS blir det nog, så det blev en del till henne som jag kunde frysa in med. O sen en liten med kötbullar och makaroner.

Tjejerna :)

Övning

Må väl!

Uppdatering: Nu fixade jag det...blogg.se krånglade viss igår


Kommentarer
Postat av: E.K - Mamma till Alicia

Hon var runt 16 månader när hon började på dagis,

Hmm, Jag skulle nog tipsa om att ha dubbelt av allt, Typ regnkläder, stövlar och annat, Då finns det alltid hemma och där :)

På det dagiset Alicia är på ville dom att man skulle lämna en favorit filt eller annat som barnen tycker om, eftersom det ger dom lite extra trygghet.



Jag har nog inga jätte bra tips att ge :)

2010-05-11 @ 08:42:28
URL: http://eekk.blogg.se/
Postat av: Jessica-mamma till Leia

Ja kan inte heller... störigt. kram

2010-05-11 @ 19:05:21
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: Linda

Tackar!

Jag svarade på din fråga i min blogg, under samma inlägg!



Mvh Linda Runn

2010-05-11 @ 20:27:34
URL: http://lindarunn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0