.: Helgen & Tänder :.

Lördag
¤ Jens sovmorgon
¤ Alde vaknade 8 (jag fick med liiite sovmorgon)
¤ Vi busar och leker, gör iordning frukost sen och väcker Jens 10.15
¤ Vi alla äter och sen somnar Alde vid 11
¤ Vi myser i soffan, slappar dag till fullo bestämde vi oss för, det var tårkigt väder med så det var perfekt
¤ Mer bus och lek under dagen
¤ Jag och Alde badar på kvällen, hon vill inte sitta alls utan bara stå...o sen plaska ner hela badrummet är en ny lek, hon skiter blanka F*N i alla hennes ankor och leksaker där. Ja...förutom shampoflaskorna förstås!
¤ Alde somnar vid 20
¤ Jag och Jens grillar, äter och kollar på Avatar (som vi nu så länge dragit ut på, men nu kom vi till skott)
¤ Myyyys dag med andra ord.

Bilder från dagen
Morgonen


Gud vad arg hon blir nu när hon inte kan öppna något skåp...

"Hennes mobil" som hon tror sig inte få leka med är rolig, speciellt om mamma säger aj aj, och då förvandlas ju allt till jätte roligt!

Tv:n är rolig ibland


Lunch, Alde äter. Hon äter med sin sked, hon älskar att äta själv. O sen när hon är klar så ger hon mig skeden så jag kan fylla på, och sen tar hon in den i munnen (halva ramlar bort) och sen ger hon mig den igen. SÖTNOS!




Ute och går lite....

Fin kväll :)


Söndag
¤ Jenny sovmorgon
¤ Alde vaknade 7.45
¤ Jag vaknade 10.15, går upp, säger hej till Alde innan hon somnar 10.45
¤ Jag och Jens äter frukost
¤ Tittar lite på tv, sedan gör jag mig iordning
¤ När Alde vaknade så gjorde vi oss klara och åkte iväg till Hanna, René och Embla
¤ Fikade, pratade, Jens städade bilen, vi var ute och lekte med tjejerna
¤ Vi åkte hem, och Alde somnade direkt när vi kom hem
¤ Jag la trallen på balkongen som vi fick av Hanna och René. Jäääätte snällt av er, det blir så fint (bild kommer)
Jens plockade iordning och bar upp alla utemöbler. Jag skurade och gjorde fint :)
¤ Jag lagar tacogratäng, sen vaknar Alde och vi äter middag tillsammans.
¤ Jag bloggar och Jens spelar dataspel
Mysdag blev det idag med ;)

Bilder:
I bilen

Hemma hos kompisen Embla




Alde leker med ett löv (ej äkta som tur var)


Här sa mamma AJAJ...o vad hände...Alde tycke det var ännu mer roligt och sen började hon säga själv AJAJ...det lär så kul! Som att hon sa till sig själv...haha


I väntan på att Embla skulle vakna, så red Alde lite på hennes björn. DEN var rolig, får nog se till att skaffa något sånt här när hon fyller år. Eller önska sig kanske?






Nu händer det så mycket märker vi, alde börjar tuffa till sig lite o släppa mer o mer nu för att stå själv. När vi brukar titta på henne när hon inte vet det, så ser man att hon släpper gärna innan hon går ner bara för att testa. Det är så gulligt när de blir så medvetna om att de vet att de kan gå snart.
Men idag så ställde hon sig upp själv från att hon satt på huk utan att ta tag i något o dra sig upp.
O sen även tog några steg, så snart tar hon nog mod och börjar gå =) Mammas och pappas stora tjej!
O nu är det tandsprickning nu igen, den högra framtanden uppe är på g, stackarn har så ont.

Ute och leker






Embla åker kana :)


Hmmm....(såg det precis ut som)...haha

Väl hemma så var det dags för lite middag


Sen var mamma seg, hon var sååå hungrig så hon blev så arg på mig.
Det vänder fort här ibland....sekunden efter var hon lika glad igen :)

Tacogratäng bidde det idag :)

Sen gjorde jag om lite i köket, bytte ut en duk (men ska bara stryka denna nya, så ni får ha överseende med en skrynlig duk just nu) o sen lite nya ljus och sånt.
Vad tycker ni?


Sen var det borsta tänderna-tajm. Hon blir så arg och ledsen när jag tar bort den, hon älskar att ha tandborsten i munnen. Goa unge! (ursäkta min finn-jävel på hakan)






Go natt!!!

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Jessica-mamma till Leia

sv: Ja, de är snyggt med pärla över läppen. Får nog bli en sådan, hehe. Vågar nog inte göra dom i kinderna även om de är SKIT snyggt. :-)



Ja, har ingen tatuering, men vill ha !! Ska göra Leias handavtryck på handleden+ namn och födelsedatum. Ska du tatuera in Jens?? Det håller jag inte med om att man ska göra. Allt kan hända med kärleken!! ;) Allt är bra annars japp, med er oxå ? kram

2010-05-10 @ 14:42:51
URL: http://mammajesssi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0