.: Hela veckan lång, del 1 :.

Som sagt, denna veckan har vi haft något varje dag, och bloggen har då kommit i kläm. Men det blir ju så ibland och jag har iaf skrivit och förvarnat er i förra inlägget.
Eftersom det är en hel vecka som jag inte bloggat så kan jag inte skriva en hel roman om varje dag.
Men jag lägger in lite bilder som vanligt och skriver ett par rader om dagarna :)
Det kan även bli så att de kommande dagarna så kommer jag inte ha tid att blogga, skriver mer sen hur våran kommande vecka ser ut.

Jag kan även passa på att skriva at tjag nu är dålig med att kommentera de bloggar jag läser, men jag sitter ju inte alls vid datorn så det blir svårt då. Men jag ska ta någon dag här sen och "läsa ikapp" och skriva ett par rader =)

Måndag
Hemmadag och ett besök hemma hos Maria =)





Tisdag
Vi åkte till Öppna förskolan med Elin och Julia, Hanna och Embla och var där mellan 8.30-10 =)
Sen massa bus på kvällen med pappsen (som i vanlig ordning)

Öppna





Hemma igen :)


Åt lite gröt...

Bus!




Vällingtajm!



Onsdag
Alde vaknade 8.30...
Jag storstädade, tvättade och gjorde iordning hemma. Sen handlade jag och Alde lite till hennes kalas och jag hittade lite mer presenter =) Kommer visa allt här sen när hon fått allt. Kan bli att hon får lite i omgångaar. För det blir ju en del kalas.
Sen åkte vi till Josefin och Greta och träffade de andra tjejerna i mammagruppen, det var super trevligt med god mat och trevligt sällskap.


Torsdag
Jens klocka ringde 3.30, det var inte alls roligt att säga hej då till honom då! Jag gillar inte alls att sova själv i sängen och inte ha den jag älskar mest av allt hemma vid mig. Men men, det kan bli såibland och det är bara att bita ihop! Han skulle till Stockholm på en mässa och sova där över en natt.
Alde och jag vaknade sedan vid 8 (det vanligaste nu är att hon vaknar då)
Det var en dag med Hanna och Embla, vi åkte till stan och shoppde lite :) Sen handlade vi lite mat till kvällen. De sov över hos oss, vi gjorde tacotårta, flickorna badade, och senare hade myspys med film och musik. Tack för all sällskap gumman! ♥
Kolla Alde...




Bada!





Fredag
Alde fick sin 4:e tand =)
Hanna och Embla åkte iväg vid 11 tiden, jag började förbereda mina cupcakes. Så jag blandade till färger och gjorde iordning dekoreringen med blommor, blad och lite annat.
Vi hade en hemmadag, massa lek och bus, jag bakade och sen på kvällen åt jag lite mat, och vid 22 tiden kom ÄNTLIGEN min Jens hem igen!
Här är nyvakna tjejer...



Cupcakes-pyssel!


En glad Alde




Sen bakade jag klart. Blev muffins med hallon/blåbär och med en skiva marsipan på sig innan allt åkte in i ugen. Gjorde några små med som jag inte ska ha frosting på. O frostiongen blev en mocca ;) Min favorit!


Resultat:



SAKNAR min systemkamera, måste få in den på lagning!
Men har inte varit rik nu på ett par månader, men vinden vänder!

Det får nog vara bra sådär. Under lördagen är det hemskt mycket bilder! Så jag tar resten i morgon.
Vi hade ju Aldes första kalas igår, o idag har vi bara slappat..(nästan, för vi har tvättar hela soffan och alla överdag)
Men som sagt, jag återkommer om resten av veckan.

Men såhär ser veckan ut som kommer!
Måndag: Handla, hemmadag
Tisdag: Öppna Förskolan? Förbereda kalas!
Onsdag: Förbereda kalaset, baka tårta, dekorera och pyssla, handla det sista och städa
Torsdag: Alde fyller 1 år! Kan inte förstå, tiden har gått så fort. Alde ska ha barnkalas (kalas nr2) för tjejerna i mammagruppen och Embla kommer med såklart! Sen blir det ett litet firande när pappsen kommer hem med, bara vi 3 med kvällsmys för att fira våran stora tjej ("kalas nr3")
Fredag: Min morbor och hans sambo och min lilla kusin Isak, och min mormor kommer på besök för att gratta Alde. Kalas nr 4
Lördag: Jens mamma, pappa, bror och hans tjej kommer. De ska fira Alde såklart och de stannar över natten.
Sen bjöd vi även hem Hanna, René och Embla på lite tårta. Kalas nr 5
Söndag: Vila?!


Skriver i morgon!
Må väl!

Kommentarer
Postat av: Millan å Tuva

shit, 1 år redan.. O det är ju Tuva med snart.. Dom är stora nu våra prinsessor! kram

2010-05-31 @ 17:07:45
URL: http://tjockissafari.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva

haha va söt hon är när hon käkar gröt haha.. =) Ser kladdigt o bra ut ju =) hoppas allt är fint med er. kramis. =)

2010-05-31 @ 20:11:39
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0