.: Fredagen :.

Jag hann inte att blogga igår, så får ta det idag istället. Igår var det en mysdag hemma, jag storstädade klart och Alde lekte som aldrig förr. Jäklar vilken energi och busade orkade hon nog göra hela dagen.
Hon pekar väldigt mycket på allt och säger Ää däää, som jag tidigare skrivit men igår var det sanslöst.
Det är ju jätte roligt nu att få lära henne saker som hon nu snappar upp med en gång.
Jag hängde tvätt igår, och då plockade hon upp plagg efter plagg, och då sa jag tack, och sen så sa hon Taaaa, efter varje tack jag sa. Hon var så duktig!

Jag läste lite på hemsidan Babycenter igår om lite utveckling nu. Läste om mycket intressanta saker som tex att barn leker bredvid varandra och inte med varandra fram tills de är ca 3-4 år. Så det här med att man tror att de ska leka snälle med varanadra kan man ju glömma, för de vet ju inte vad som är rätt eller fel. Så mycket tårar kommer det ju att bli när barn leker med varandra, tur att de glömmer fort.
Ja, det var en trevlig läsning iaf, och mycket tips på hur man kan leka med en 11-månaders i takt med utvecklingen.
Deras prat nu som de upprepar/härmar/bubblar kallas för repetitionsjoller, hade jag ingen aning om.

Det var fullt upp igår ändå, jag satte upp alla spärrar på köksluckorna som Alde brukar öppna. Förut så har hon kanske öppnat dom lite, men tappat intresset och gått vidare, men på sista tiden ska hon typ in i skåpen och riva ut allt hon ser. O i vissa skåp så finns det ju faktiskt saker hon inte kan leka med. SÅ nu var det dags, det tog lite tid, men det gick tillslut! SKÖNT!

Alde springer efter dammsugaren och ska "hjälpa till", hon iiiiiiiiii:ar så högt när hon hör när jag sätter på den, och ska då överrösta den under hela tiden jag dammsuger....ja, det är ett högt ljud då. Lite gulligt kan ju tyckas men mina öron blöder efteråt kan jag lova! TOKA!
Sen var det mycket lek som gällde och hon sov rätt hyffsat under de gånger hon sov.
Hon äter mer o mer själv nu med hennes sked. det blir massa kladd men hon är så duktig. Det här med att det är blir kladdigt är bara bra läste jag, för det innebär att deras tunga arbetar i sidled när de ska "slicka bort" tex, det är ett setg i utvecklingen med deras tal sen. Så kladd är bara bra, det kan man torka bort trots allt ;)
Galltvål är en sak jag ska köpa hem...

När Jens kom hem, så stack jag iväg och solade och hämtade ett paket på posten. Jag postade även Aldes inbjudningar till kalaset. Det var så skönt att bara komma ut en timme faktiskt, det behövdes.
När jag kom hem så åt vi lite kvällsmat och kollade på tv.
Alde somnade runt 20.20 och vi fortsatte att slappa i soffan, sen gick vi och la oss. Blev rätt sent men det var mysigt att kolla på tv ett tag.

Bilder från dagen
Morgonbus




Alde älskar att digga/dansa, såfort hon hör någon melodi eller när jag sjunger då tusan ska det hoppas och skuttas och diggas med huvudet. SÖTUNGE!

Att leka tittut är oxå en av favoritlekarna. är hittade hon filten och insåg genast att man kan använda den till Tittut-leken.

Sen så hade jag tumlat Aldes kläder, och la allt i korgen. är sitter Alde i den och leker tittut med handuken och tyckte det var helt underbart att få sitta där. Hon satt som på en tron, lilla sessan då!






Projekt....att ta strumpan..utan att tippa...


Så såg våran fredag ut =)

Må väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0