.: Förra veckan och måndag :.

Måste bara skriva en sak innan jag går in på hur förra veckan såg ut.
Idag blir våran sessa 11 månader. Kan inte förstå, snart blir det 1 års kalas!
Våran flicka har blivit så stor, man märker verkligen nu att hon börjar bli en liten egen person med så mycket vilja och humör. En personlighet börjar formas och hon är bara helt fantastisk. Alla föräldrar skryter ju om sina barn och det ska man göra tycker jag!


Måste nu skriva lite om veckan. Det har bara inte blivit så att jag har kunnat blogga, eller orkat. Tiden finns inte riktigt heller nu när våren är här och man är ute så mycket, Alde vill leka mer och hon sover mindre och mindre. Kvällarna går mer ut på att äta, umgås med Jens och sen när Alde somnat så myser man framför tv:n innan man ska sova. Alde är ju mer aktiv så man blir faktiskt rätt trött på kvällarna. Men ni som följder bloggen ska jag då förvarna att det kanske inte blir varje dag nu, men nån gång i veckan ska jag allt hinna med =)

Roliga saker som hänt under veckan:
1. Alde fick sitt förstahandsval hos dagmamman som vi ville ha, och ska skolas in i aug-sep
2. Jag "friade" till Hanna, hon ska bli min tärna!
3. Vi firade en jätte rolig Valborg med Hanna, René och Embla
4. Alde blev 11 månader
5. Vi bokade en hotellnatt i Göteborg den 14:e augusti, Vi ska till Liseberg med Alde för första gången och min mamma, pappa, syskon med respektive ska med
6. Vi bestämde att vi åker till Öland den 13:e till 16:e maj
7. Jag fick mitt schema, jag börjar jobba den 29:e juni och jobbar till den 22:a Augusti, 77%
8. Min morbror, Sandra och min kusin Isak, Josefine och min kusin Therese kom och hälsade på!
9. Jag ska tatuera mig den 16:e Juni (fylla i och göra om 2 av mina jag har) Sen ska jag skriva dit Aldes namn på armen
10. Jag ska tag i vikten/dieten/motionen igen, har varit allt för slappt nu ett tag. Men nu är det dags!

Nu blir det en liten bildkompott under alla dessa dagar, skriver bara lite kort om när det är ifrån :)
(Nackdelen är ju såklart att systemkameran är trasig, men fördelen just här inne är att bilderna går snabbare att ladda upp och allt går mycket snabbare! Men det blir rätt bra bilder ändå, det är ju ingen superdålig kamera)
Söndag 25:e April




Tisdag 27:e April



Onsdag 28:e April



Pappa busar..



Valborg, Sista April
Sötnosarna


Pojkarna grillar

Välling-tajm!

Ego

Jag och Hanna



En vaken Alde
(vägrade sova, är ju inte van att sova borta, o var vaken till 00:05)

Hanna och René, Sötnosarna!


Hanna gillade kameran, då man kan veckla ut skärmen och se samtidigt man tar bilden ;)
GODING!


Jag "friade" till Hanna, jag gav henne ett halsband med hennes namn på och frågade om hon ville bli min tärna. Ett par vinglas hade gått åt och det var sååå mycket mer roligtare när Hanna tyckte jag sa om hon ville bli min stjärna ;) Efter en stund så ramlade allt på plats, hihi. Jens var jätte trött när han tog bilderna, och efter det så åkte vi hem. Det blev en lång kväll men mycket roligt!




Lördag, 1:a Maj
En jätte lugn dag, lite sega, förkylda men en helt okej dag. Alde var helt knas pga av sömnen men hon var glad under de stunder hon var vaken. Hennes övre framtänder är på g närsom, så hon har varit lite kinkig ett par dagar.

Här roar sig Alde med Ps-dosan...



Jens lekte SuperBaby med Alde, knöt kökshanduken som mantel. Det tyckte Alde var roligt!


Alde badar på kvällen, hon ligger ner här, och det händer typ ALDRIG längre, hon ska stå upp hela tiden annars.

Mammig? Klättrig? Jag? Neeeeeej!


Idag klippte jag Alde för 2:a gången, det börjar bli bra nu. Bebishåret börjar försvinna och de tussar hon fick är borta och insatta i hennes bok. Hon har/hade ju så mycket hår, så de tunna håret blev ju så långt.

Jag gjorde även cupcakes under dagen, jag gjorde dom glutenfria eftersom min mormor inte tål det. De ska ju komma under söndagen :)
Mocca-frosting och dekorerad med SP och silverkulor



O två minisar till Isak


Söndag 2:a Maj
Mormor kunde tyvärr inte komma, hon var sjuk. Men istället följde Josefine och Therese med :)
Sen var det Isak, Mattias och sandra som kom med. Det var jätte trevligt!
Jag lagade lite lunch, vi var ute i lekparkerna (har ett par stycken i vårat bostadsområde), fikade och pratade.
Tack för en super trevlig dag!
Sötnosen, han har blivit så stor. 2½ år är han nu Isak

Jossan och Therese satte Alde i mitten och gungade. Det var en hitt!




Alde gungar



Jossan åker kana med Alde, hon var så glad!






Alde äter bulle


Alde åker ägg, det fick hon av Embla när de bytte påskägg. Rätt stort eller hur;)?


Tippar liiiiite...


Det var jätte skoj, men sen på slutet blev hon trött.


Idag, måndag.
♥Aldes 11 månaders dag♥
Idag var det lite upp och ner med sömnen, för hon var vaken till drygt 00 i natt. Så hon sov faktiskt till 9, trodde hon ville ha välling vid 7 som vanliget men icke då. Jag gjorde mig iordning när hon sov, och sen åkte vi efter att hon fått välling och sen piggnat till.
Vi hade playdate med alla i föräldragruppen, så 5 mammor och 5 barn var vi hemma hos Elin och Julia.



Blev inte så många bilder, men Anna tog fler, så jag får lägga in dom sennare sen när hon skickat dom.
det var super trevligt, Elin bjöd även på god mat och sen kladdkaka. MUMS!
Sen åkte alla, men jag stannade kvar en stund och vi tog en timmes promenad i det fina vädret. Alde sov i kankse 45 min. Sen åkte vi hem, lekte lite, Alde fick lite mellis och sen så somnade hon 17. Jens kom hem och sen fick vi väcka snuttan 18.15 så hon inte sov för länge. Vi ville ju rätta till rutinerna lite och det funkade bra. 21 somnade hon för natten, lite senare än vanligt men det gick åt rätt riktning. Stackars gumman, nu får de där framtänderna komma upp snart innan de tar kål på henne.
Nu har jag bloggat tillräckligt, men det gick lite fortare nu när jag har dessa bilder istället för bilder från systemkameran.
Nu ska vi sova!

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Helen

Tindra pussar grattis till stora tjejen :O).

Kram

2010-05-05 @ 13:24:20
URL: http://tiemsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0