.: Äntligen nytt golv! :.

Yes! I morgon, torsdag, kommer de och byter vårat golv i köket. Det ska bli så skönt och få ett snyggt golv. Vi har ju jätte fina golv i resten av lägenheten så det är ju inte så kul att ett är fult. Men nu så! Snyggt svart/grå klinkersmatta blir det. Bilder kommer sen när vi ställt iordning allt.

Ja, Nu är det så att min käraste sitter och har en dejt med sin vän genom skype. Jocke sitter i Norrköping och Jens sitter här hemma, o de burkar ibland spela mot/med varandra på några pc-spel O nu kom det ut något nytt som de båda längtat efter, så nu ska de spela demot. Så då unnar jag mig att sitta här vid datorn och bloggar lite =) Det händer ju allt mer sällan som jag skrev häromdagen och när det väl händer så är det ju jätte roligt!

Igår
Dagen började bra, Alde vaknade 8.15, det har hon börjat gjort nu det senaste igen, så man får passa på o njuta sålänge det håller på!
Då kom Hanna och Embla hem till oss, det regnade mest hela dagen så vi tog en innedag :)
Det är alltid mysigt.
Vi käkade lite lunch, busade med flickorna och tjattrade som vi brukar göra.
Lite bilder på flickorna







Kvällen var lugn, Jens badade Alde och jag lagade lite mat.
Sen kom vi isäng rätt skapligt faktiskt.

Idag, onsdag
Alde vaknade 8.30...mmmm...det var inga fel alls! Jens försov sig lite så han fick ta bilen till jobbet idag. Det är tråkigt att sånt händer, men det var mysigt, men han tog det lugnt på morgonen o åkte till jobbet lagomt till deras första rast. När vi gick upp så fick donnan lite välling, vi lekte, kollade lite på tv (som händer sällan) och tog det lugnt.
Här är Alde i pyjamas, jag kan stänga till datarummet ibland, och då blir hon så arg när hon inte kan öppna.

Alde somnade sen vid 11 efter gröten och då passade jag på att dansa lite zumba och träna lite. Jag har ju inte gjort så mycket av det nu så nu känns det bra att börja igen. Nu är jag på g igen, men det går lite segt såhär i början.
Sen plockade jag lite och diskade. Alde vaknade nästan vid 1, så hon sov bra idag!
Här är innan hon ska äta


Jag gav henne lite lunch och sedan klädde vi på oss och gick ut i det fina vädret. Strålande sol och helt underbart, Alde är så glad att åka i sin vagn och pratar med allt hon ser. Pekar och säger Ääää Dääää, tiiittta....Goa unge!
Vi gick först till posten, för jag skulle posta ett par paket, sen så gick vi in till stan, kikade in på lindex och gallerix. Sen gick vi till Åhléns. ME LOVE!

Jag hittade lite saker nu till Aldes kommande 1 års kalas, det ska bli så kul. Även om hon är liten o så, så är det ju något speciellt med att fylla 1 år. Det kommer bli en hel del kalas för alla kommer ju komma olika helger, men vi har ju inte småbarn i våran släkt (förutom Isak min yngsta kusin) Men då så komme rjag fixa ett kalas för henne på självaste födelsedagen för mammorna och deras barn i föräldragruppen =) Då får hon ett riktigt barnkalas, med hennes 5 kompisar, o all är ju flickor såklart;) Haha
Vi var ute i ca 1,5 timme, det var skönt att få komma ut och röra på sig ett tag. Alde höll sig vaken, så det var bara att ge henne lite mellis när vi kom hem och sen så somnade hon vid 16.

Här är inbjudningar, och sen hittade jag jätte fina pressentpåsar som töserna ska få, de ska jag fylla med något kul. Me är ju för små för godis och fiskdamm, så det får bli nåt sånt här istället :) O de är ljusgröna med rosa detaljer på, vet inte om det syns så mycket. Även inbjudningarna går i den färgen, så tanken är väl att tårtan eller cupcakes ska gå i samma tema.


Vad tror ni? Har ni några ideér och tips?

Sen kom Jens hem lagomt när Alde vaknade. Så det blev bus och lek som alla dagar. O hon blev så glad när hon kom hem så hon blev helt till sig. Det måste ju vara en underbar känsla för Jens när han har varit borta hela dagen, det kommer jag tycka om med att vara borta. Känslan av saknad och lycka när man kommer hem.
Sen gjorde vi lite kvällsmat till oss alla och har plockat ur hela köket från alla saker.
Alde leker tittut, hon gör det med allt nu hon kommer åt..




Sen ville hon leka tittut med den andra kökshanduken som hänger vid ugnen, men hon tröttnade fort...haha





Så, nu har jag bloggat en hel del. Det var kul!!!
Hoppas jag får tid över fler kvällar.
Nu ska jag kika på lite tårtor och ideér till Aldes kalas!

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Jessica-mamma till Leia

sv: tack så mkt.. Ja, allt blir mkt snyggare med färg. ! Hur ser era ut i hallen ?? nyfiken, ta gärna en bild :):) KRAM

2010-05-05 @ 22:13:45
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: Helen

Låter som att ni får en jättefin matta, ska bli spännande att få se kort på den sen.



Vilka jättefina saker du köpt till kalaset :O).



Tindra har fått 5 tänder, 2 nere och 3 uppe och det är en till på väg uppe.



Ha en skön dag :O)

Kramar

2010-05-06 @ 09:46:26
URL: http://tiemsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0