.: Vad hände igår? :.

Det hände ju massa igår, men jag var inte på topp och Alde har verkligen så ont nu av alla tänder som vill upp samtidigt. Kan inte lätt o få tänder lite senare när det blir så tätt ist.

Idag skulle vi ha en innedag var tanken, för Alde sover så dåligt när vi är ute, hon kanske sover 1 timme mindre än vad hon gör hemma. Så jag skulle försöka smita ut direkt efter lunch då hon inte brukar sova och komma hem tills hon ska lägga sig...ni får se hur det gick...

Här är det morgon iaf och donnan äter sin dagliga smörgås med skinkost på.


Sen bytte vi till kläder och lekte lite på Aldes rum


För minsta lilla så blir sessan ledsen, inte alls likt henne men nu är det inte alls så konstigt.

Sen blev allt bra och hon ville gå lite med sin vagn





Alde somnade innan 10 idag, jätte trött var hon!
Sen fick jag i mig min frulle...den gamla vanliga ;) O jag är INTE trött på den ännu.


Alde vaknade vid 12, vi lekte lite först som vi brukar göra för hon vill inte äta med en gång.
Men här sitter hon redo, go och glá :)






Påklädning, Alde hjälper såklart till. Hon har börjat att ta av sig själv, drar av sig mössan femtielva gånger, har varit på god väg och tagit av sig tröjan osv....duktigt..eller?! ;)





13.30 kom vi ut, och Alde brukar inte somna förrens 15 ca..så detta skulle ju gå bra :)
1 timme hade jag tänkt mig av vi skulle vara ute och gå. Alde var så glad i vagnen och pratade massor med fåglarna som hon blev så fascinerad av.




Det tog ca 35 min...


TUSAN! Det var bara att knalla hemåt, men det tog en stund och jag gick en timme som jag hade tänkt mig iaf. Men nu var det ju kruxet att få upp henne så hon inte vaknade, men det gick ju inte såklart. Jag hoppades på att hon kunde somna om hemma, för det har hon gjort förut. Men inte idag inte...Så idag sov hon drygt 30 min bara på eftermiddagen istället för 2 timmar...jag som trodde jag hade en bra plan där....hm...hur göra nästa gång? För när jag går ut med henne NÄR hon ska sova, då sover hon bara en timme iaf. För då hör hon antingen bilar eller något annat.  Jaja...

Mellis...Henns kinder är så röda, hon har ju så ont, men hon hade ingen feber iaf.





När Jens kom hem så gick jag ut med stavarna.
50 härliga minuter :)


Pappa-Alde-bus


Klappa fiiiint...


Lite lek. Ikväll var Alde så ledsen, stackars!





Jag spikade upp väggordet över Aldes säng :)


Alde fick tillslut lite alvedon då hon hade så ont och grät hela tiden, gör så ont i oss o se henne ledsen.
Hon somnade efter en stund runt 21 tiden.

Avlsutar med min kvällsmat...

Som jag skrev igår så orkade jag inte alls blogga. Vi gick och la oss tidigt, jag läste lite och Jens kolade på scrubs. Jag däckade direkt...
Mår inte alls vidrare...får hoppas det vänder!

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Provade "bröstövningen" i går (o idag) fan känner oxå av det...

tack för tipset=)

2010-03-18 @ 20:45:57

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0