.: Långpromenad & Vagnköp :.

Idag vaknade Alde lite senare, med tanke på all den enormt Minimala sömn fröken fick igår så gjorde hon rätt i att sova lite längre än vad hon brukar. Hon vaknade lite innan 7... låter inte mycket för världen men den senaste tiden så är inte 6 halv 7 helt omöjligt. Jag ammade och vi sa hej då till pappsen som gick till jobbet strax efter 7.
Sen låg vi som alltid kvar i sängen och kollade på The Voice, det är ju så roligt! sen gick vi upp lite efter 8.
Här leker damen lite, hon älskar sina böcker!


Dags för frukost lite?! (mamma fick allt plocka ut en stor kladdig bit från munnen)


Dagx för lite gröt och smörgås. Alde äter mackan undertiden jag gör i ordning gröten, hon tycker om att sitta och plocka o äta med fingrarna. KAN SJÄLV...typ..hihi



Dags för lite övning, men det går inte än att ta sig upp i soffan själv. Hur mycket du än vill, så frustas och pustas det men det går ju inte än...toka!





Alde somnade runt 10 tiden och sov till 12.

Sen när hon vaknade så satt hon en stund i gåvagnen, det är alltid kul, för då kan man ju rycka ner så  mycket saker. Mamma och pappa har dessvärre tagit bort mycket i hyllorna och ersatt med leksaker...suck



Här har hon ätit klart =) Det går undan som alltid och hon är så duktig på att äta. Hon nrukar vilja leka lite med flaskan när hon är klar, o jag häller ut vattnen för bada ska hon göra på torsdag :)



Min lunch, köttfärssås med minimajs och gurka :)


Sen började vi att klä på oss. Dags att gå ut på en låååång promenad i det härliga vädret.

Vilket gapskratt hon la till med, o jag lyckades fånga ögonblicket då hon nästan kinkar...
Eller är Alde full?


Promenad i det härliga vädret. Jag passade även på att städa lite i bilen, några har tydligen slängt in massa saker där.... handdukar, bärsele, startkablar, solskydd m.m m.m... dålig stil;)
Kl 14.30 begav vi oss...


Något torra vägar...men mycket blött med...

För all snö ska ju smälta bort...ojoj vad man kommer klaga på det med då.


Vi gick bla till stan och besökte:
¤ Babyproffsen, kollade ut två vagnar som jag och Jens ska välja ut senare
¤ H&M, köpte en mascara och eyeliner till mig
¤ Lindex, träning/mysbyxor och ett linne hittade jag till bra pris på rean
¤ Åhlens, en del av påskpresent till Embla (de ska byta påskägg i år)
¤ Hemköp, handlade lite mellis till Alde (vi glömde lite sånt hemme, men vi trodde inte att vi skulle bli ute så länge) lite mat till Alde, tikimasala-sås till min kycklig och lite annat smått och gott
Här stannade vi utanför Hemköp och kekade lite mellis. Alde tittar på alla människorsom går förbi.




Sen begav vi oss ut igen. Strax skulle Jens komma hem, o vi skulle möta upp honom vid babyproffsen.
Jag gick till rydén och köpte två par halkstrumpor till Alde. Det går åt!


Vattentornet



Sen mötte vi Jens. Vi gick in till Babyproffsen och bestämde oss för denna vagn:
Brio Race, svart/mörklila. Hittade denna bild på nätet, så det kan vara någon ändring på den vi har. Vet inte men den såg identisk ut. Stabil, lättkörd och bra att ha i skog och mark. O lätt...jäklar vilken skillnad det kommer bli att köra denna sen. Bra pris var det med =) Vi ska hämta den på fredag, det är skönt att bo nära babyproffsen bara ett par meter ifrån:P

Vi kom hem 18, så vi var ute i 3,5 timme :)

När vi kom hem så fick Aldis välling. Sen gick jag iväg och handlade, massa motion ME LIKE :)
Nu när jag ammar Alde det sista inför natten, runt 20, så är hon inte så sugen längre, hon bara bits! Det gör sååå ont. Så nu ska jag sluta amma är tanken, Jag ska ta bort kvällen först och sen om ett par dagar så ryker morgonen med. Hon är galen i välling så hon kommer inte märka något. Som sagt, tänderna är på g..hon var såå ledsen i dag på kvällen, när vi la in henne så ställer hon sig upp och gallskriker, o skakar galler...ser inte så kul ut. Hon har bitit som en tok idag på allt och är å ledsen och kinkig, så nu får de ta o komma upp för jag vill inte se min dotter lida mer. Hon fick tillslut lite alvedon och sen somnade hon. Stackarn, hon vaknade ett par gånger förut med, men hon sov medans hon blev ledsen. Men nu har det inte varit något på ett tag.
Min kvällsmat:


Nu ska jag ta o blogga i min viktigaste blogg;)
Skriver i morgon som vanligt.

Må väl!

Kommentarer
Postat av: E.K - Mamma Till Alicia

Vilken fin vagn ni har köpt, Fin färg med :) Och lilla Alde är lika söt som vanligt på alla kort ^^



Sv: Tack :) Jodå, Det har fungerat bra dom dagarna som hon har varit där, men Alicia har varit sjuk till och från den senaste tiden så det har inte blivit så mkt dagis :)



2010-03-10 @ 08:04:44
URL: http://eekk.blogg.se/
Postat av: Malin Viklund

Vilken söt blogg :)



Tack för din kommentar!

Kalaset kostade 39 000 kr och det var det värt :D

2010-03-10 @ 10:10:30
URL: http://viklundmalin.blogg.se/
Postat av: Annelie Strömberg

Hej Tjejen.



Hoppas allt är bra med er =)

Såg att ni köpt ny vagn, vi har med den och den är super bra! Lät körd men samtidigt bra dämpning när man är ute i skogen å kör. Ganska bra liggläge är de på den med så de sover som änglar.

Ta hand om er!

Kram

2010-03-10 @ 12:41:55
Postat av: Malin & Tuva ♥

dom e fina dom vagnarna. skulle också vilja ha en sån.. hihi =)

2010-03-10 @ 16:47:21
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: ♥ anna ♥

Fin vagn! Vi har en röd till Thea och vi är supernöjda!

2010-03-10 @ 18:05:59
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Jessica-Mamma till Leia

Vilken fin vagn.. ;) KRAM

2010-03-10 @ 22:32:05
URL: http://mammajesssi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0