.: Klick Klack :.

¤ Alde vaknade 2.00 inatt igen...men somnade igen som tur var
¤ Alde vaknar kl 8, jag ger henne välling i sängen och sen går vi upp. Jens får sova till 9 :)
¤ Fruksot för våran del och bus för Aldisen
¤ Alde somnar runt 11 tiden, Jens åker till Jysk för att köpa en resesäng (som inte fanns så vi åker förbi Jönköping påvägen ner till Öland i morgon) Sen köpte han en kanonfin lila pläd som matchade vagnen. Han fixade till bilen och gjorde den klar. Medans han var iväg så storstädade jag :)
¤ Alde sover inte så länge idag och vaknade efter en dryg timme
¤ Dags för lunch och bus
¤ Jag åker och solar, handlar och hämtar ut paket medans Alde sover på eftermiddagen
¤ Kvällsmat för oss alla
¤ Alde har varit som en mammig-virvelvind idag. Hon går utefter alla möbler och saker som kommer i hennes väg, ibland börjar hon bara gå utan att hålla i sig (då blir mamma lite nervös) O på detta är hon otroligt mammig och säger mam-mam-mam hela tiden och ska klättra/gå/krypa/hoppa och stånka till mig vart jag än är
Lite gulligt är det, men lite påfrestande är det med
¤ Dags för bad för Alde, pappa fixar =) Jag packar väskorna
¤ Pratat med Hanna i telefon och bloggat
¤ Snart bingen!

Bilder
Alde ätr med i köket och väntar otåligt på vällingen


Aldes favoritplats i hennes rum nu förtiden




Mitt andra paket kom idag! (beställde ytterligare ett par saker som kommer nästa vecka, sen får det vara bra att tag)
Dagens paket:
1 paket med 4 st blom-utstickare
1 paket med 5 st blad-utstickare
1 paket med 5 st bladnervsmarkörer
1 st gul pastafärg
2 st á 500g vit sugerpaste
1 st Dogbone (verktyg för blommor osv)


Sen var jag till stan och jöpte guld/gula pärlor

Jag blandade för första gången, det gick kanon och det var jätte enkelt!
Det ska bli jätte roligt, i helgen gör jag min första tårta (när jag inhandlat alla dessa verktyg, har ju gjort ett par förut, men inte alls i denna utsträckning)


Alde har börjat med att klicka och klacka med tungan i gommen (vette tusan om det finns något ord för detta, så jag kallar det så). Det gjorde hon för ett tag sen med, men inte så här mycket och kraftigt...hon kan göra så det låter mer än vad vi kan..haha
O såklart när kameran åker fram så slutar hon, men på slutet så fångade jag tokungen på bar gärning!

Dags att äta lite!


Jag har nu fått dille på detta, kan jag VARMT rekomendera. Stekt kyckling som jag sedan griljerar i ugnen, har på lite kryddor samt honung och sweet chilisås..mums! O sen har jag sallad till och lite caesardressing till. MUMS!


I väntan på välling...



God natt alla läsare!
Roligt med lite kommenatrer idag att läsa, det vill jag ha fler av;)

Må väl!

Kommentarer
Postat av: jennie

J vi ska ju ha barnkalas men det får gå på kredit, kul.



4500 när jag tar hela f-penningen. det suger.

2010-04-01 @ 07:20:03
Postat av: Maria

Hej!

Vad kul att du också börjat fixa med tårtor. Jag har också köpt lite grejer, men blir sugen på att köpa mera när jag läste i din blogg!

Ska imorgon göra en frukttårta. Inget specielt, men tar foto om jag lyckas göra den så fin som jag hoppas :D

Smart att köpa färg och vit sugarpasta! För det var väl så du gjorde??? Behöver man inte köpa så mycket av olika färgade pastor! Ska nog göra en beställning. Tråkigt bara att det inte äta så mycket tårta ;) Fast isabell fyller ju år i juni! Och sen blir det massa kalas i höst. Om inte annat får jag bjuda in folk på fika med tårta eller cupcakes :)

2010-04-01 @ 09:56:35
URL: http://isabellsmam.blogg.se/
Postat av: E.K - Mamma till Alicia

Haha, Jag och Alicia sitter och läser lite blogg inlägg tillsammans, När vi kollade på den filmen med Alde så sa Alicia "Bä" (hennes ord för bebis) och gav massor av pussar i luften :) Tyckte att det såg så gulligt ut. Alicia gillar nog eran lilla Alde.



(svarar på dina kommentarer som du lämnat i min blogg senare, har inte haft mkt tid över för mina kommentarer som jag fått)

2010-04-01 @ 10:24:15
URL: http://eekk.blogg.se/
Postat av: Sabrin, Mamma till Lovisa

Eran tös är också jättesöt :)

Lovisa går inte ännu, hehe.



Haha aa jag köper också en massa från tradera ^^



2010-04-01 @ 11:22:22
URL: http://lovisasmammma.blogg.se/
Postat av: Jessica- Mamma till Leia

Ska bli spännande o se dina tårtor. ;) kram

2010-04-01 @ 17:41:56
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva

Hoppas ni får en bra påskhelg.. =) Kramar från oss..

2010-04-02 @ 22:02:55
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0