.: Tisdagsens Bravader :.

Alde vaknade idag 6.30, Sen blev det välling och mys i sängen =)
kl 8.00 ville hon gå upp minsann. Vi lekte lit epå golvet i v-rummet innan det blev frukost.
Frukost!


Alde brukar somna vid 10 tiden, men idag var hon så trött så hon somnade kl 9.
Jag gick oxå och la mig faktiskt och båda vaknade sen vid 11. Det var sååå skönt att få sova, nu när jag inte sover bra pga ryggen. Det var längesen jag sov en hel natt så jag är lite trött på detta. Efter att jag vaknade så ringde vårdcentralen (som jag hade kontaktat igår) och jag förklarade hur allt stod till och nu ska jag få en tid. Jag har gett det 10 månader snart och gått till sjukgymnaster o käkat alvedon och gjort mina övningar, men nu får det vara nog för det har inte funkat utan blir värre känner jag...
får hoppas att detta går över snart.

Vaknat för en stund sen och väntar på lite lunch :)


Min lunch :)


Lite lek och skoj



Chillar lite :)


Vadå trött? Jag la in henne, och hon brukar ju ställa sig upp ett par gånger eller sitta o leka. Det hade hon gjort här, så hon somnade sittandes! Sen lutade hon väl sig framåt o somnade sådär o burrade in sig i kudden.
Lilla gumman!

När Alde sov så passade jag på o köra lite Zumba i 20 miuter och sen styrketräning...jag har träningsvärk i  mina lår efter att jag börjat att göra utfall....ajaj

Nyvaken soch ska snart äta lite mellis. En banan och ett par krokar står på menyn :)




När Jens kom hem så gick jag ut med stavarna i 35 minuter, det var skönt. Sen badade jag och Alde, elle rja, hon vill stå upp hela tiden så mycket bada blev det inte. Haha....en stor kallsup grejja hon iaf. Lilla gumman!
Sen fick hon välling vid 20.00 och somnade nästan i min famn, så hon somnade direkt igen när jag la in henne. Så somnar fort...det kan hon göra nu igen efter att tanden kom upp.

När Alde somnade så åt vi  lite kvällsmat och kollade på tv. Sen bloggade jag och nu ska jag kika på lite tårt-dekortationer på nätet. Jag har beställt massa saker nu till att göra egna tårtor. Jag har alltid gillade o pyssla med sånt, o snart fyller ju jag så jag ska börja köpa hem lite sugerpast och sånna saker.
Har lite planer på Aldes 1 års tårta med...det ska bli spännande! :)

Jaja...sen sängen!

Må väl!

Kommentarer
Postat av: malin - mamma till nova ♥

Ja men precis! Ja det kommer ju säkert inte synas lika mycket på vågen nu men huvudsaken att det går neråt och att man mår bra.

Mådde inge bra de sista dagarna med nutrilett, blev så jäkla trött på det.

Nutrilett är ju inget man kan hålla på med i längden heller utan bara en hjälp för att komma igång.



Hur går det föresten med att sluta amma? Jag gick upp lite när jag slutade för att jag hade så mycket mjölk kvar.

Första veckan var ju brösten helt sprängfärdiga, obehagligt tycker jag men sen försvann det ganska snabbt.



Har du fortfarande mens? Hur länge brukar du ha den?

Just nu har jag inget preventivmedel.

Tror jag ska sätta in spiral, har inte kunnat gjort det tidigare för att min mens kom inte tillbaka förens i Januari.

Och nu är det andra gången jag har det så den är ju inte regelbunden heller. Vad har du för något nu?



Ja gud vad duktig du är med motionen! Jätte bra gjort! Zumba låter kul så det ska jag testa :)

Har laddat hem det så ska göra ett försök senare ;)



Kram

2010-03-24 @ 13:03:24
URL: http://mammatillnova.bloggplatsen.se
Postat av: Emma Viklund

Haha, guuu så sött då hon somnade sittande/framåtlutande haha!!! xD Viggo brukar med ställa sig upp och yra omkring innan han somnar, så ibland kan man hitta honom i fotändad eller på ett annat lustigt vis men aldrig sittandes hihi... Sötnosan!!!

2010-03-25 @ 10:03:51
URL: http://mammatillviggo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0