.: Storstäd & Pizza :.

Orkar inte göra något långt. Dagen har varit jätte lång, Alde har varit super mammig och hon har varit vid mina fötter hela tiden vart jag än har gått. Lilla gumman! Jag har nu börjat inse att jag bara kommer vara hemma ett par månader till, ska ju jobba hela juli och aug och sen börjar jag skolan och Alde ska till dagmamma. Så det är dags att börja vänja sig med tanken, tiden går allt för fort när man vill att den ska gå sakta.

Annars har det kanon med amningen, efter helgen så ger jag mig helt för hon är så duktig. Hon har aldrig bråkat någon gång när jag tagit bort något mål. så det är skönt och jag är stolt att jag kunnat amma såhär länge. Hade kunnat amma längre om Alde velat men just nu så biter hon mig bara och vill göra allt annat. Iaf på kvällarna, men på morgonen vill hon äta som alltid.

En annan rolig sak, vi ska lägga nytt golv i köket snart. O sen in med en diskmaskin....den har jag saknat!!!

¤ Alde vaknade 6.15 (börjar vakna tidigt nu, alltid mellan 6-7)
¤ Låg i sängen som alltid, men kl 8 gick vi upp
¤ Jag börjar damma, torka och städa
¤ Smörgås och gröt vid 9 ( Alde älskar verkligen att plocka själv med mackan)
¤ Alde somnar vid 10.15, men sover bara drygt en timme
¤ Jag tänkte precis träna lite, men fick avbryta för jag hade en klättrande Alde på mig hela tiden
¤ Alde springer efter dammsugaren som en galning, hon älskar den verkligen (hoppas hon gör det när hon blir 15 år oxå )
¤ Hanna och Embla kommer :) Massa bubbel och prat från alla oss tjejer. Alde kryper, står och härjar runt medans Embla sitter fint på rumpan. Så nu fick jag hålla Alde borta lite, för Embla blev lite rädd. Men snart är Embla där med, o de kan de brottas och fäktas hur bäst de vill :)
¤ Jens kommer hem och tjejerna åker hem
¤ Jag åker till babyproffsen och hämtar vagnen och sen åker jag och solar i härliga 25 min
¤ Alde och Jens har busat massa, ätit middag och busat lite mera
¤ Alde får välling 20, och 20.20 sover hon så gott i sin säng
¤ Vi kollar finalen På Spåret och unnar och en pizza
¤ Resten av kvällen blir lung med massa mys

Bilder
Arg Alde för hon inte får sin små bitar av smörgås i den takt som hon vill.
Dumma mamma!!!



Alde hamnar alltid här...där ska våran diskmaskin snart stå, men nu så är det en påse med tomflaskor där och en stor dunk med frityrolja. O det är ju såååå spännande såklart :)



Min träning som inte blev av...Alde tränade mer än vad jag gjorde. Jag har ju iaf storstädat hela dagen, så jag fick nöja mig med det...tyckte Aldis.
Bita skulle hon göra, även när jag låg där...




Dags för lunch...




Alde hjälper äter...



Sen kom Embla och hälsade på, Alde passade på att sova lite mellan 15-17.



Slde säger hej då, fast på avstånd. Stackars Embla blev överfallen hela tiden av denna nyvakna unge!
Det kommer bli bättre sen iaf =) Alde tycker ju så myket om Embla.





Sen kom jag hem med den nya vagnen =) Alde provsitter, hon ser så stor ut nu i sin sulky. Tänk...snart 1 år blir hon. Galet vad tiden går fort! Jag fick faktiskt tårar i ögonen när hon satt där och såg så stolt ut, som en stor tjej...






Pappa provar

Sötunge!

Mamma och pappa älskar dig mest av allt. Ibland skaver det lite i mammas öron av din ljuva stämma, och ibland blir mamma galen på dig när du hänger i mina byxben men jag älskar dig mest av allt! Det är bara bra för mamma att åka iväg en stund och vila lite och sen komma tillbaka och gosa med sin underbara dotter igen.
Ni föräldrar känner kanske igen sig? Det är ju underbart.
Jens och Alde, ni är mitt allt!


Nu delade jag upp lite av detta under kvällen. Så nu är klockan massvis och vi ska sova. Jens har sovmorgon imorgon, så för mig blir det att gå upp tidigt =) Imorgon kommer Jens mamma o pappa hit, det ska bli så roligt!

Må väl!


Kommentarer
Postat av: Elin

Känner igen det där...Julia ska klättra på mina ben hela tiden..så nu blir det inte mycket gjort här hemma kan ja säga =)

2010-03-13 @ 06:40:47
Postat av: E.K - Mamma Till Alicia

Hihi, aww så söta dom små "kompisarna" är :)



Tack för tipset om det med öppet fönster, Jag testade att ha fönstret lite öppet plus att vi gick ut på ganska långa promenader två dagar i rad och passade samtidigt på att fixa några ärenden :) Jag vet inte om det är det, men hostan har minskat efter att vi var ute i luften :)



Sorry att det tog lite tid innan jag svarade på kommentaren

2010-03-13 @ 08:24:11
URL: http://eekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0