.: Soligt, Shopping & Storhandlat

Idag vaknade Alde klockan 7, och väckte både mig coh Jens...ja precis...han försov sig lite.
O jag sa NEJ NEJ NEJ, inte idag, för jag ska ju ha bilen för en gångs skull! Men det ordnade sig, han skippade frukosten och sprang iväg dit de hämtar upp honom (de samåker)
Så det var tur!
Jag gav Alde lite mat och sen låg vi i sängen och hade myspys, kikade på The Voice.



Sen blev det lite bus och lek


Sen blev det lite frukost, gröt som vanligt men idag åt hon mer ään en portion. Duktig tjej :)
Jag åt min keso med banan som vanligt.
Här äter hon sitt rån medans jag diskar. 



Sen blev det påklädning och lek under bordet (så man fastnar och blir ilsk)




Alde sov mellan 10-12, undertiden så fixade jag mig iordning. Sen blev det dags för lite lunch :)

Luggen...den ska klippas ner liiiite till. Hanna kommer på torsdag och ska hjälpa mig :)


Sen var det dags att åka :)



Vi mötte upp Elin och Julia runt 13.30, så roligt att ses! O det var så underbart att få komma ut! Vi fick till ett café och satte oss. Alde blev trött nästan direkt så hon fick ligga lite i vagnen. Vi käkade lite och pratade, jätte trevligt!!
Alde i vagnen...hennes kära måttband fick såklart följa med....

Sen gick vi till en del affärer, hittade massa kul! Det var så underbart skönt att röra lite på sig.
Sen var det dags att åka hem, Alde sov inte så mycket i vagnen, det är ju så mycket att kika på.
Sen när vi var påväg hem så var jag med om någonting otäckt...
Jag skulle åka hem från stan, kommer i rondellen strax vid oss, tänk nu att detta var vid 16 tiden och hela Lidköping var just vid denna rondell (kanske inte alla 38.000 men strax under!) Nåväl...när jag kommer mitt i rondellen hör jag ett BRAK..all snö på taket rasade ner mot framrutan...och jag såg NADA. Tur att alla bilar såg vad som hände och de släpte förbi mig och jag körde bilen och gissade lite...som tur var så var vi ju nästan hemma. Men fy tusan va otäckt det var.
Men vi kom hem iaf, klockan var nästan halv 5. Så det var pefekt för Aldes mellis.



Detta handlades idag:
En ny parfym och lite naglar till helgen

Ett sött set till Alde i storlek 80

Ett linne till mig

En till tröja på gina, fortfarande rea :)

O sen en leksak till Alde, den var rätt så stor med :) Bra att ha nu och även sen när hon ska lära sig lägga i dom och sen lära sig färgerna =)


När Jens kom hem så gick vi alla och storhandlade. Det blev en hel del, men det var skönt att få det gjort.
Sen när vi kom hem så fick Alde välling, hon äter alltid 220ml och det brukar hon sluka på tre röda.
Sen gjorde vi oss iordning lite kvällsmat...

Alde satt i gåstolen en liten stund, och hon ska alltid på den där som står på brudkistan. Den har åkt i golvet ett par gånger och bollarna vill hon äta upp...så nu åkte den bort.


Alde somnade lite efter 20.00, och hon var lika duktig som alltid. Det går jätte fort nu, vi var där inne två gånger och gav henne nappen. *Stolta*

Sen har Jens spelat lite spel och jag har bloggat som ni säkert märkt;)
Nu är klockan mycket, den tickar på så fort!
Nu ska tänderna borstas och sen ska vi hoppa i sängen, inte ordagrant kanske;) Men ni fattar.

I morgon är det städdagen...då ska det storstädas och dammas.
Vad ska ni göra?

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Margona

Jaså trodde du, Näe 22 blir jag i år;)

och mannen min blir 28:)



Ja jagg mår inte nå dåligt av min barndom, har haft de bra iaf fast jag inte har bott med min föräldrar.

Dom drogar, Mamma drogar och bor i Söderhamn.



Näe jag är född i Gävle och sen ja va 2 års ålder har jag bott i Jämtland!:) Så jag ser mig som en jämte;)

fast nu bor ja ju i västernorrland;P



Haft en bra dag idag?:)

Kramar

2010-03-04 @ 15:20:21
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja jag har la 3 kg kvar nudå till målet...borde jagklara innan 26e mars=D

Är dock bra att gå ner två kg extra så säg att jag ska ner 5 till då, så jag "har råd" att gå upp två =)



Duktig du är, märks att du blir peppad av att gå ner, det är den bästa boosten =D

Hoppas vägningen går bra i morgon med, men det tror jag absolut=)!!!

2010-03-04 @ 15:24:30
Postat av: Jessica-mamma till Leia

sv: Ja gjorde om bilderna inne på hemsidan picnik.com..

Kram

2010-03-04 @ 15:31:54
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: malin - mamma till nova ♥

Nova hälsar tack :)

Och stora grattis kramar till Alde i efterskott från oss 2 :)



Oj, vad duktigt! Jätte bra kämpat!

Jag mäter 1 gång i månaden.



Vad fin du blev i håret förresten :)

Kul med shopping!



Måste få fråga vart du hittat den söta bodyn/tröjan Alde hade den 2 mars? Den rosa med mönster på. Jätte söt verkligen =)



Lät verkligen otäckt det som hände på hemvägen. Skönt att det gick bra och att folk visar hänsyn!



Hoppas ni mår bra =)

Kram

2010-03-04 @ 17:57:43
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: jennie

kul att man kan inspirera nån=D



Njo liksom när jag började nå sluttappen på delmålen o åt lite mer än planerat, men gick ändå ner 2-3 hg o det liksom var jag nöjd med... det är ju framför allt början som är kul o rasa o desutom är det ju lättare att tappa om man är större...de brukar ju säga att 5 sista kg är svårast eftersom man har mindre att ta av liksom;)



Men kalrt att det kan påverka...alla bygger ju muskler på olika sätt o en del mer än andra o precis som du säger så väger muskler mer än fett o det kan säkerligen märkas på vågen ibland, på gott o ont... måttband efter ett par veckor är nog att föredra!!

2010-03-04 @ 18:48:09

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0