.: Långpromenad & Träning :.

Idag vaknade Alde 7.05, och väckte sin far som i det ögonblicket kom på att han hade försovit sig...attans. Men men, det är tur att vi har en bil, för den tog han med en gång till jobbet.
Igår var det sista gången jag ammade, så idag blev det välling och det gick ju lika bra det! Hon älskar ju välling så det har gått hur bra som helst. Nu är det bara mina bröst som det är lite si och så med...
Men det går ju över det med. Kommer att sakna närheten, men nu är hon så stor så! Får vänta till bebis nr 2;)

Vi gick upp runt 8, Alde var som en virvelvind som for runt (som alltid)

Kläderna åkte på och här väntas det på frukost

Frukosttime


Sen somnade gumman runt 10 och sov till 12.
Jag hann med att göra mina övningar, äta frukost och plocka lite.
Här är gumman nyvaken minsann....






Här är det dags för lite lunch. Kalops blev det idag :)

Aldes och min mat

En glad skitunge som älskar att vinka, klappa händerna och dra mamma i byxbenet och säga uuuuummmaaa och mam-mam-mam-mam....


Klockan 14:50 var vi utanför dörren och på G att ta en långpromenad. det var lika skönt som de andra dagarna, solen sken och man nästan hör hur alla snö sakta tinar bort. HÄRLIGT!
Vi gick först en snabbis till Ica och handlade lite, jag behövde en vattenflaska och alde behöver få hem lite mat.
Men det gick fort och vi var ute där efter bara 5 minuter.
Då traskade vi på...
Ni vet inte hur långt det är, men på andra sidan av stan gick vi till, och sen rundade vi och tog hamnsidan hemåt. Vi gick förbi Öb och hemcompaniet. Köpte två pack till med galgar till Alde, se är så små och söta och kostar bara 10 kr för ett pack (6 st i) och sen så köpte jag ett träväggord som vi ska sätta upp över Aldes säng.


Här är vi ute...

Alde sover så gott..

Sen vaknade hon :)

Hamnsidan, på väg hem


vi var borta i ca 2,5...jäklar vad det känns i mina ben nu kan jag säga!! Hua!!
Men det var det värt, jätte skönt var det. Men idag blev det inga 45 min promenad med stavarna inte...det fick räcka med långpromenaden..haha

När vi kom hem så busade vi lite med Aldis, jag gjorde maten medans Jens badade gumman.
Tacogratäng blev det :)

Alde badar och plaskar runt. Hon kryper runt o badkaret, o ena stunden bankar hon i huvudet men bryr sig inte om det och i andra sekunden ska hon ställa sig upp hela tiden och ska ta alla flaskor och sånt hon inte får leka med....busunge!

Nu har jag bloggat för mycket känner jag, men så blir det när jag måste ta igen.
jag måste blogga lite i min viktblogg nu oxå...suck.
Är så trött nu, men det får bli en kortis, sen blir det sängen.

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Jennie

alltså det är itne såa tt jag har suttit o engagerat mig direkt på pointshop, brukar göra npt frågeschema i bland då o då=D men anstränger man sig kan man säkerligen få en del bra saker...presentkort här o där o så;)

2010-03-16 @ 07:59:38
Postat av: Margona

Gud så duktig du är :D

Ja de e helt sjukt, snart ett, kan inte förstå;P Men skoj är de:)



Jaså så du har slutat nu, Hur tar Alde det? :)



Jobbet går bra, Nu är min inskolning klar, får se hur mycket jobb de ger fast sommaren är iaf bokad:)



Allt är bara fint med oss, Dagarna rullar på som attan just nu;) Hur är med er då?:)

Kramar

2010-03-16 @ 09:24:24
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/
Postat av: Jessica-Mamma till Leia

Vilken underbar dag ni haft:-) Finns dom på internet tror du? Dom med väggdekorationen, fin va den! Nä, de är inte alls kul när dom kräks, men någon gång måste dom må illa tyvär :(:( Finns inget man kan göra, de tycker jag är värst. Dom kan inte säga att dom mår illa. Stackarna. ! Men när dom blir äldre kan dom, så då är det ingen fara.. MEst nu när dom är så små som jag tycker de är super synd om dom. !! KRAMAR

2010-03-16 @ 11:43:57
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva ♥

hejhej. =) Va fin sittvagn ni köpt till henne. vad kostade den ?? Kramis

2010-03-16 @ 18:48:28
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0