.: Huvudvärk, Busunge och Promenad :.

Nu verkar min blogg se helt okej ut, som den var förut. Prova att uppdatera igen om den inte är okej hos er, annars säg till. Snällt av er alla som skrev och sa hur läget såg ut =)

Jag tänker dra dagen rätt kort, men mest med lite bilder som alltid :) Just nu så är ju Alde i fokus i denna bloggen, men den är ju lite till för all min släkt och vänner som inte bor nära oss. Så de kan följa med på det här viset istället. Men sen när man börjar jobba och när det händer lite mer så kommer det ju bli lite mer annat oxå :) Tex när man kan komma ut...det kan man ju inte nu så då får det vara som det är :)

¤ Alde vaknade kl 6.20, åt och somnade om nästan direkt
¤ Sen vaknade vi kl 8
¤ Alde och jag åt frukost runt 9 tiden
¤ Massa bus och lek (mamma har skrattat mycket idag)
¤ Min huvudvärk börjar
¤ Alde sov mellan 11-13.15
¤ Lite lunch och Alde äter lika bra som alltid.
¤ Massa bus och lek igen
¤ Alde sover mellan 15.15- 17.00
¤ Sen blev det lite mellis
¤ Min huvudvärk blir värre
¤ Pappa kom hem 17.30
¤ Jag tar en promenad till Ica, hämtar ut paket och handlar. Går i ca 40 min
¤ Kvällsmat för oss
¤ Vi la Alde 20.00, hon somnade på 5 minuter utan sura miner :)
¤ Huvudvärken är helt borta!
¤ Blogga och spela spel resten av kvällen.

Dags för frukost :)

Blåmärket håller på att försvinna, men det syns ganska mycket ändå :/



Biter på mammas måttband medans mamma diskar :) Det är alltid lika roligt!



Alde vill ha sånt som hon inte får ta...



Nyvaken kl 13.15


Kolla den här! Och tovan i håret...

Hon säger alltid dääää, mot lampan och sen säger hon bapa eller nåt sånt. Det har hon gjort massor av gånger nu.


Knallar och går lite, när jag filmade så var hon lite trött fortfarande och sprang inte direkt med den. Sen gick det bättre när hon blev lite piggare, men OJ så roligt JAG hade..haha

Sen var det dags för lite lunch :)




Bus och lek!


Här busade vi bara genom att titta på varandra. Alde blev galen och skrattade så hon grät!





Alde sov. Sen när hon vaknade blev det mellis :)



Sen kom pappa hem! Alde blev så glad så hon inte kunde hålla blicken ifrån honom och hoppade som en säl när hon låg på mage. Toka! Här har Jens gett henne välling och bytt till pyjamas.





Sen somnade Alde jätte bra idag. Nu är klockan mycket, och jag är lite seg efter all huvudvärk idag. Så nu blir det gos med älskling och sängen så man orkar upp i morgon.
Hanna och Embla kommer då, jag ska färga hennes hår och hon ska slinga mitt :)

Ska även skriva i viktigaste.blogg.se nu :)

Må väl!

Kommentarer
Postat av: malin - mamma till nova ♥

tack :) Alde är också duktig!

vad söt hon är som skakar på huvudet när du säger joo :) så himla söt tjej har ni! Nova står också sådär när hon går med vagnen, hon väntar att ta ett steg så länge som möjligt och så drar hon tillbaka vagnen ;)



ne man kan ju inte dricka pulver för länge, men vi ville ha en rivstart. den här månaden ska jag ner 6 kg, allt som allt vill jag ner 20 kg. så det är en del.



ja det tycker jag med. vad bra då passar ju kalorier räkning dig bra då :)



vi ska testa äta enligt gi efter påsk. det har jag gjort tidigare och tycker det passade mig bra.



ja det gör du ska du se! ja det är ungefär 1 kg i veckan. du har väll också hållt på en vecka nu? hur mycket har du gått ner? har inte hunnit kolla in din andra blogg ännu.



ja jag har mätt och jag har tappat 11 cm runt magen, och där finns det mycket att ta av ;) sen har jag tappat ca 6 cm runt låren och 7,5 cm runt brösten. mäter du också?



kramkram

2010-03-02 @ 12:59:02
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

Vad S Ö T hon är Alde! :) Hihi, vad sött hon ruskar på huvudet.. Värsta sötungen! :) Duktig hon är!! Vilken härlig bild där hon sitter i sängen, hon ser så full i bus ut hihi...



Kram Emma & Viggo

2010-03-02 @ 20:15:53
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0