.: Helg! :.

Ja, snart iaf, men det är helg för oss :) Jens är ju ledig på fredagarna och det är så underbart!
Nu är ju Alde lite bångstyrig om dagarna och det är ju inga fel när man är två då.
Jag mådde inte alls bra idag, så jag har vilat mycket på förmiddagen. Jag sov tom mellan 10-12 då Alde sov och det händer aldrig annars.

Så jag tog inga bilder på förmiddagen, men sen efter att vi vaknat så blev det lite bättre och jag kunde sätta igång och storstäda. Det tar ju sin lilla tid, och sen satte jag på två maskiner me och hängde tvätt.
Alde är ju som sagt väldigt mammig och kinkig nu, så det var inte lika lätt att städa den här gången.
Här är gumman efter sovstunden

Innan lunch


När Alde somnade sen vid 15 tiden så fick jag äntligen i mig lite mat...


En jätte glad Alde, hon vaknade ca 16.45 och åt sen mellis vid 17 :)





Koncentrerad?


När Jens kom hem så gick jag ut och gick/joggade i 45 min det var jätte skönt. Passade på att handla lite och köpte en ny leksak till Aldis...måste nog börja lägga undan leksaker för hon tycker dom inte är roliga längre. Bättre att ta undan och byta lite varannan vecka så hon gillar dom igen =)
Man märker ju när man pker till andra att deras leksaker är myyyycket roligare, för här hemma nu vill hon inte leka med så många.






Den där var intressant! Som sagt...alla andra saker är mycket bättre än sina leksaker.

You go girl!


Baddags!! Vi har börjat nu att bada måndagar och torsdagar (om det inte händer någon olycka eller något annat som kommer i vägen, men vi försker ha de dagarna iaf)





Alde fick välling vid 20 tiden och sen var hon så trött så hon somnade nästan med en gång när Jens bar in henne. Hon somnade runt 20.30.
Sen åt vi lite kvällsmat, kollade på hockeyn och nu blir det sängen. Jag är fortfarande lite seg och jag behöver all sömn jag kan få.

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Helen

Tindra tycker oxå att magrollern är jätterolig och står bredvid och väntar otåligt på att få den igen när någon annan i familjen råkar använda den :O).



Hoppas du mår bättre nu och att ni får en mysig helg.

Kram

2010-03-19 @ 11:59:11
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: Emma Viklundund

sv. jag är bara runt 155cm, så 50kg för mig är ju inte så överdrivet ändå! :) Dessutom har jag grov benstomme. Huvva, 52kg till 170cm lät inge vidare :/ Men bra att du itne väger så lite nu <3



Hoppas ni får en bra helg. Kramisar

2010-03-19 @ 23:38:54
URL: http://mammatillviggo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0