.: Gårdagen :.

Jag hade ont i huvudet hela dagen igår nästan. Hanna och Embla skulle ha kommit så jag skippade storstädningen som jag alltid brukar ha. Men hon hade oxå ont i huvudet stackarn!
Hur som haver...Alde vaknade runt 6.15, jag ammade och sen låg vi i sängen som alltid och myste och busade.
Jag kände av huvudvärken rätt mycket redan då.
Vi gick upp och lekte lite, åt frukost. Klockan tickade på och blev 10, då brukar Alde sova. Jag la ner henne, men hon va inte dirket sugen på att sova med en gång. Hon brukar leka och stöka en stund.





Jag hade inte tagit så mycket bilder under dagen. Men ett par blev det.
Här har hon vaknat, lekt en stund och nu dags för lite lunch...

Gääääsp..






Min lunch :)


Alde i gåstolen medans jag diskar

Alde är MAMMIG..klänger på mina ben och ställer sig upp och drar i byxorna vad jag än ha gjort idag...
Men söt är hon, så det är svårt att hålla sig förs skratt :)


När Jens kom hem så tog jag först en liten promenad och handlade (50 min). Sen när jag kom hem igen så ställde jag mig vid spisen för att göra lite storkok :)
Blev 3 lådor från varje, av 900g kyckling.
Mina kycklingrätter - Rödcurry och Tikimalsa...

Jens badade Alde


Avslutar bilderna idag med en bild på min kvällsmat..


Inte världens bästa dag kanske, men mycket mys med min älskling under dagen, kollade lite på tv som aldrig händer annars. Vet inte när det var sist jag satt i soffan på dagen under en filt..kanske ska unna mig det mer ibland =) O sen fick jag krama om Jens mycket på kvällen, o det är ju underbart och räddar dagen lite.

Så såg våran dag ut igår =)
Skriver mer senare om dagen.

Later on...



Kommentarer
Postat av: malin - mamma till nova ♥

Hej!

Vi började en vecka innan jul men sen gick man ju upp det mesta igen under julen&nyår så man kan säga att vi hållt på sen 1 januari, så strax 2 ½ månad.

Hur länge har du tänkt hålla på med viktnedgången?



Förstår att det är känsligt. Skönt att det vände! Du känner inte av något sånt idag?

Jag tycker du är fin som du är nu, så 12 kg tycker jag absolut skulle räcka gott o väl.

Fast igentligen tycker jag inte det ser ut som att du behöver gå ner i vikt alls.

Du är ju fin som du är =)



Jätte fin vagn ni tänker köpa!



Har Alde fått sin första tand nu? Tyckte jag läste det tidigare! Nova var extra gnällig då tänderna precis hade kommit upp, och ibland märkte man verkligen att hon hade väldigt ont så då gav vi henne alvedon och det verkade hjälpa. Men man ska ju inte ge för ofta men nångång ibland går det ju faktiskt bra!



Hoppas allt är bra med er? Ha en trevlig&mysig helg nu! Kramkram

2010-03-12 @ 13:24:05
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tycker att CSn ger den bästa kundservicen i sverige=D

2010-03-12 @ 19:17:36

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0