.: Flytt, Tandsprickning & Zumba :.

Jag har orkat alls att blogga nu under helgen, så det får bli nu istället. Men tar det lite kortfattat bara med lite bilder på det. =)

Lördag
¤ Jens hade sin sovmorgon
¤ Alde vaknade ca 6.45
¤ NU fick Alde sin första tand, höger nere. Jag skrev härom dagen då jag trodde att den kommit upp, men det var en vit blåsa som kom innan sprickningen. Kan tydligen bli så, och jag får ju knappt pilla där i munnen på henne så det är inte lönt att göra det då. Men nu så!
¤ Frukost och bus, väckte Jens 9.40 så han kunde äta innan han skulle iväg
¤ Runt 11 åker Jens iväg, rené hämtar upp honom. Dags för att hjälpa till att flytta
Alde somnade 10.30, så jag skulle vänta tills hon vaknade så kunde vi åka oxå
¤ Jag dansar Zumba, ett pass på 20 min och sen styrketränade i ca 25 minuter (svettigt)
¤ Duschade och gjorde mig klar, Alde vaknade runt 12
¤ Gumman fick lite lunch innan vi åkte
¤ Jag hjälpe Hanna att damma i köket och lite här o där i det nya huset. Alde satt fint i Emblas stol och lekte och sen var Hannas systrar där och lekte med henne. Det gick rätt fort ändå för grabbarna att flytta alla saker. Vi åkte hem redan vid 17 tiden.
¤ Väl hemma så blir det lugnt.
Jens lagar iordning hans goda hamburgare, vi kollar på tv och myser hela familjen.
¤ Alde somnar runt 20.30
¤ Vi myser med ett glas vin till en film

Pics...
( Det blev inte så mycket bilder idag, med tanke på flytten samt att Alde inte är på humör. O då vill jag inte ta massa bilder på henne, det är nog så jobbigt som det är)
Tand-bild tänker jag INTE ta nu, den syns så småning om. Hon gråter mycket och blir arg om jag känner efter, så tänker inte utsätta henne för det. Tanden är ju inte uppe ännu ändå, den syns ju ytterst lite. Alla barn få ju tänder och ni vet ju hur de ser ut;)

Morgonen




Frukost

Min frukost (unnar mig)


Lunchdags



Borta i huset, vi är påväg hem här...


Hemma igen, Bus och lek :)








Söndag
¤ Idag hade jag min sovmorgon
¤ Alde vaknade vid 6.45 idag igen
¤ Jag går upp vid 9.20
¤ Alde är väldigt känslig idag oxå, så vi tar det lugnt här hemma.
¤ Hon sover bara en timme drygt på förmiddagen (allt för lite)
¤ Lunch, och sen bus och lek
¤ 14.30 går Jens och Alde på en långpromenad så hon kunde även få sova i friska luften. Medans de är ute kör jag zumba i 20 min + styrketräning i 25 min :) De kom hem efter 1,5 timme
¤ Alde och Jens busar medans jag gör ett storkok till Jens
¤ Alde är jätte kinkig, tanden bredvid ser ut att komma upp snart med, samt framtänderna. Blir mycket på samma gång för gumman nu tror jag
¤ Mys i soffan
¤ Alde somnar 19.30 (jätte trött)
¤ Jag bloggar och Jens spelar, snart blir det sängen

Bilder
(Blev inte så många bilder tagna idag heller, Alde är som sagt lite ledsen mellan varven och vill vara mycket i knät)
Pappa ger Alde frukost...




I väntan på lunch...
Grejjar mycket med fingrarna i munnen, och håller på med tungan på tanden.
Stackars gumman! Men roligt artt de ploppar upp nu :)


Lite grinig
( Så här långt kan jag sträcka mig att ta en bild på Aldes mun...men man ser inget nu på håll iaf. Det kommer ju om ett tag, då kommer ni se )




Sötnosen leker lite :)



Alde åker bilen. Hon sköt ifrån lite med benen själv och sen klev hon av den jätte fint själv :) Vi blev förvånade faktiskt. Duktig tjej!


Så jäkla lik Jens här som barn!



Vi älskar den här minen som Alde gör. Hon lixom frustar då hon ska försöka göra något som inte riktigt går i hennes väg, men glad är hon iaf :)


Storkok!
Jens har ingen direkt varierad kost ibland, men han älskar verkligen detta! Så då gör jag som han vill, han äter så fort upp sin lunch för att få komma ut och ta en promenad, så pasta är bra och ger honom ork :)
det blev 5 st korvstroganoff med ris (2 med vanligt ris och tre stycken med jasmin), 3 stycken med falukorv och makaroner, och 4 st med köttbullar och makaroner.
Sen äter vi ju annat på kvällen och helgerna såklart =)


Nu ska vi snart sussa! Det är en ny dag i morgon med nya äventyr :)
Må väl!

Kommentarer
Postat av: Jessica- Mamma till Leia

sv: Det är inom lss här där vi bor-. ;) Ska bli spännande o se vad dom säger... kram

2010-03-22 @ 12:48:00
URL: http://mammajesssi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0