.: Borsta Bissingen! :.

¤ Alde vaknade kl 2.00 och var uppe en bra stund. Mammig och ont i tandköttet...
¤ Vaknar sen igen vid 5.30 och vill ha välling
¤ Somnar om och sover till 9...SKÖNT och behövligt
¤ Jens är hemma idag, huvudvärk hela natten stackarn!
¤ Min mensvärk var helt okej idag, så jag kunde röra mig som vanligt (lättad)
¤ Lek och bus med gumman
¤ Frukost vid 9.30-10
¤ Alde sover mellan 11-13, Jens tar en promenad medans jag dansar Zumba och tränar
¤ Lunch
¤ Massa lek som vanligt (o lite städ) O jag stekte upp massa kyckling till mina sallader
¤ När Alde somnade på eftermiddagen så gick jag iväg till ica och handlade lite och sen hämtade jag ut två paket som kommit....Ni ska se vad det var!!!
¤ kl 18 blev det middag för Alde
¤ Kvällsmat och hockey (skitmatch)
¤ Alde somnade 20.30 efter vällingen
¤ Jag bloggar och Jens spelar spel, o snart ska vi krypa ner i sängen o sussa

Pics 4-2-Day

Ser ut som att hon gör reklam för just den filmen...haha



Alde i sitt rum. Hon sätter sig så föriktigt när hon står upp, hon är så duktig. Man märker på henne att hon är försiktig men vill även kolla läget lite. Men då avbryter hon om hon anser att det inte går riktigt...sötnosen!
Först en liten film, det var ett tag sen...

Gamla kameran..






Nya..





I paktet nr 1:
Aldes fina nya vårjacka!
Den vann jag på tradera för 25 kr (helt ny)

I paket nr 2:
Min ena beställning från Kakburken.
1 kg vit sugerpaste
500g extravit marsipan
1 st Smoother
1 st svart pastafärg
1 st rosa pastafärg
1 tub "smörkräm" svart
1 set med utstickare, prästkrage
1 st guldrondell att ha tårtan på
(Det var första kittet, o jag har beställt lite mer verktyg,utstickare och lite mer sugerpaste på tårtdecor som jag hoppas kommer snart)
O sen har jag vunnit lite glitter, kristallpulver och pärlor på tradera med som jag kommer lägga i min verktygslåda =)


Middags time!




Tandbortnings-premiär!
Alde hjälpte till såklart! Hon gillade att bita i den och snuttade bort all tandkräm, tur att mamma hann att borta lite innan hon fick "borsta" själv. Sötnosen, stor börjar du bli...snart 10 månader!

Kolla minen!

Kan själv!

Charma kameran kan jag med;)

Bak-o-fram funkar det med...eller?


Så!
Det var allt för idag, eftersom vi inte vet hur natten blir så ska vi hoppa i säng nu och sussa =)
I morgon blir det storstäd, vi ska köpa en resesäng, fylla på luft i däcken, packa allt och göra oss iordning inför resan till Öland på Torsdag.
Ska nog hinna med o sola med kanske....mm..det lutar åt det;)

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Margona

Tack:D Fina bilder på er med:) Kul o se dig lite i bloggen oxå;)



GUD SÅ FIN klänningen är, blir avis!:P Sjukt fin. Den kommer du bli super fin i.



Ja hon e hur duktig som helst, hon går hela tiden nu, ramlar men ställer sig upp igen. Så roligt att se. TIDEN får för fort;P



Har Alde fått tänderna? :)

Kramar

2010-03-30 @ 23:13:47
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva♥

hejhej gumman.. Jo de e bra med oss. Varit lite dålig på att svara på kommentarer. inte känt någon ork alls.. men jag lovar jag ska bli bättre..



Hur e de med er då? Hur många tänder han snäckan fått nu då? Tuva har 6 st.. =)



Kramar till er

2010-03-31 @ 08:51:48
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: malin - mamma till nova ♥

Hon är så söt lilla Alde :)



Ja den är lite låg faktiskt men man har vant sig.



Ja jag behöver väll knappast säga att tiden går för fort. Kan du tänka dig att våra små tjejer blir 10 månader på lördag :) Ujuj.. 1 årsdagen närmare sig med stormsteg!



Har ni tandkräm till Alde?



Hoppas ni får en mysig påsk och så får jag säga grattis i förskott om jag inte skulle hinna gratta dig!

Vi åker ju till mina föräldrar imorgon och blir borta 1 vecka så blir dåligt bloggande för min del också.



Ni får ha det så bra :)

Kramar

2010-03-31 @ 09:06:04
URL: http://mammatillnova.bloggplatsen.se
Postat av: Emma Viklund

Vad söööt hon är Alde! :) Syns att du börjar få färg nu at solandet, var år och dar sen jag solade sist känns det som :P en riktig blekfis är jag, vill ha het vårsol nu :D



sv: Ja, byggklossar är evrkligen ROLIGT att bygga med, Viggo fick denna sats i julklapp av moster, vi tänkte köpa fler så man får en hel lekback med klossar! :) Är ju roligt i alla åldrar...



Ja, Viggo är verkligen tidig i mycket, men han har alltid haft starka ben! :)



Kram Emma & Viggo

2010-03-31 @ 10:13:15
URL: http://mammatillviggo.bloggplatsen.se
Postat av: Margona

Du va fin iaf:)



Ja jag tror att du kommer vara sjukt fin i den:) En prinsessa!:)



Ja faktiskt så bir de lättare o lättare;) O hon blir så mallig när hon går några steg, sjukt skoj att de!:)



Okej på så vis, Ja de gjorde de på Freja oxå, Tror de är på väg fler här oxå, För Freja har haft hemska nätter bakom sig, Dock sov hon underbart i natt:) Dumma tänder.



Nej De har Freja aldrig haft, Alde?

Kramar på er

2010-03-31 @ 10:14:47
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/
Postat av: Sabrin, Mamma till Lovisa

Vilken otroligt söt dotter ni har :)



Haha våran dotter tycker att tandborsten är hennes fiende ^^ men man måste ju borsta tandsingarna. :)

2010-03-31 @ 19:17:01
URL: http://lovisasmammma.blogg.se/
Postat av: Sabrin, Mamma till Lovisa

Tack så mycket :)

Lovisa blir 1 år om exakt 2 veckor..



Haha aa dom flesta barnen gillar nig ite den där tandborsten :P



Åhhh ser att du brukar buda på tradera, det gör jag med :) Jag älskar att sitta och buda till Lovisa.. :)

2010-03-31 @ 22:15:00
URL: http://lovisasmammma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0