.: Bosse-Bosse, Modell & Tacos :.

Intressant rubrik....jag kommer in på det lite senare i inlägget i omgångar;)
Nu är klockan rätt mycket, men jag ska verkligen försöka få med det mesta iaf men jag kommer vara kortfattad. Det har hänt så mycket nu i helgen och jag har absolut inte haft någon ork att blogga...kan ju bli så ibland;)

Fredagen
¤ Jens var ledig (underbart)
¤ Jag var till tandläkaren mellan 12-13
¤ Kl 16 kom min mamma, pappa, lillasyster och min mormor på besök.
¤ Vi fikade (inte jag, duktig!)
¤ Pratade massa och hade det trevligt
¤ Åt tacogratäng på kvällen och kikade på Let´s Dance ( Det finns inte på världskartan annars hemma hos oss, men vi fick ge efter lite för deras skull)
¤ Alde somnade kanske runt 21 (senare än vanligt)
¤ Vi tog farväl runt 23 tiden, sen gick vi och la oss

Jag tog nästan inga bilder! Det var synd, men men. Nästa gång får jag kompensera;)
Här är Alde på morgonen...

När jag kom hem...gos och mys :)




Alde fick presenter när de kom...
Hon fick ett par söta skor av mormor, morfar och Bosse-Bosse(jossan kallas så), som hon kan ha i sommar. Rediga att börja gå i :)


O sen en Nalle

Qch sen från gammelmormor fick hon en tröja som hon har stickat. En PIPPI-TRÖJA, fast med rosa nyanser istället. Såååå fin blev den, sen ska hon få en mössa till oxå. PERFEKT i vår, passade även bra till skorna som hon fick=)

Hon är helt otrolig på att sticka!

Sen fick hon den första påskprydnaden :) Den är jätte fin, den kan hon ha godis i sen när hon blir äldre.
Från guldfynd.

Och sen en rolig grej, en bok-mobil :)

Tack alla för de finsa sakerna och för en jätte trevlig dag! Saknar er redan!

Lördagen
¤ Jens hade sin sovmorgon, jag och Alde vaknade kl 7
¤ Massa lek och bus
¤ Gröt vid 9
¤ Alde somnade vid 10 och Jens vaknade
¤ Elin hämtade mig 11.15 sen var vi borta till 15-16 eller vad nu klockan var :)
Det var hur kul som helst att bli sminkad och sen fotograferad.
¤ Jens och Alde hade tagit en super lång promenad.
¤ På kvällen blir det massa bus
¤ Kvällsmat Tacos
¤ Den trejde filmen Luftslottet som sprängdes

Alde kryper och vill ställa sig upp...



Alde hjälper mamma i köket medans mamma diskar


Sen blev det frukost och en smörgås. Hon älskar att sitta o äta den själv :)


Sen var jag till Model Lab. Hur kul som helst :)


Under tiden så var det bus och stoj hemma :)
Jens tog lite bilder under dagen.




Sen kom jag hem, medans Jens och Alde var på en lång promenad. Jag städade och plockade lite :)


Sen när de kom så fick Alde lite mellis




Massa bus innan det vara sovdags



Kollar du ner på någon?








Sen avslutades kvällen med tacos :)


Söndagen
¤ Jag fick sovmorgon, sov till ca 10
¤ Slappardag
¤ Mycket bus och lek
¤ Badtime
¤ Alde somnade runt 20.30, men denna gången behövde vi inte gå in en enda gång till henne. Annars brukar det vara minst 3 gånger att man måste ge henne nappen och lägga henne när när hon reser sig upp. Så hon somnade direkt. *Stolt*

Bus med pappa på morgonen



Bus med mamma


Idag gick Alde ända från sitt rum till vardagsrummet med sin gå-vagn. Jätte duktg!

Nybadad




Min kvällsmat...köttfärssås med lite sallad och minimajs:)


Så såg våran helg ut.
Ska blogga senare om dagen. Nu ska jag diska...o pussa på Jens när han kommer hem =)

Må väl!

Kommentarer
Postat av: malin - mamma till nova ♥

Låter som att ni haft en väldigt mysig helg :)



Vilka fina kort på dig!



Ja den bodyn var jätte söt :) blev sugen på att köpa en likadan till Nova!



Ja man märker ju litegrann på kläderna, iallafall dem man haft nu när man väger lite mera och här om dagen testade jag ett par gamla jeans som jag hade innan jag blev gravid. snart så att jag kan ha dem :) så det känns kul! man blir ju så taggad när man märker skillnad :)



Vi fuskade faktiskt förra veckan när vi fick besök av Krilles mamma så ihelgen har vi hållt ifrån oss allt onyttigt.



Hoppas allt är bra med er?

Kramkram

2010-03-08 @ 20:24:39
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: Jessica-Mamma till Leia

Vilken fin tröja. Önskar att jag var så duktig på att sticka :-) KRAM

2010-03-09 @ 12:58:35
URL: http://mammajesssi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0