.: 1 mils promenad :.

Nu är jag helt slut vill jag lova, men det är värt allt!
Vi gick 1 mil på 2 timmar, eller ja. Alde sov i 1,5 timme av dom 2 men jag gick med vagnen :)
Det tycker jag är helt okej för att vara i det här väglaget, snö är det ju lite titt som tätt på vägarna och dra på en tung vagn är ju inte det lättaste. Så jag ger mig själv godkänt!
Jag hittade en slinga som jag gick där det mesta var barbacke, men man kan ju inte unvika all den är snön och slasket. Skönt var det att vara hemma iaf=)

Annars har dagen sett ut såhär:
¤ Alde vaknade först 5.00, jätte ledsen så la henne hos mig
¤ Alde vaknar iden vid 6.30 och är hungrig
¤ Vi ligger i sängen och myser, går upp vid 8
¤ Frukost för Alde kl 9 och sen somnar hon vid 10, då äter jag lite
¤ Jag gör mina ävningar och tränar lite, samt hinner äta min lunch
¤ Alde sover till 13 (vanligtvis så brukar hon sova 2 timmar  o det tycke rjag är rätt mycket, men idag sover hon 3 timmar)
¤ Alde hade ju svårt att sova igår och är grinig idag. Jag upptäcker första tanden som kommit upp. Så Nu har Alde fått sin första tand, bättre sent än aldrig :)
¤ Alde får i sig lite lunch och sen busar och leker vi lite
¤ Kl 15 så packade jag ner henne i vagenen och gick...och gick..och gick..ja ni fattar;)
¤ Kl 17 var vi hemma igen..sicken lång promend det blev, jag kommer nog ha ont i fötterna i morgon:)
¤ Alde får mellis kl 17
¤ Middag (en halvburk mat + en smörgås) kl 18.15
¤ Vi äter kvällsmat och busar med älskling som kryper runt som ett yrväder och ska klättra på allt.
¤ Välling kl 20.00, för nu ryker amningen på kvällen och om ett par dagar tar jag bort morgonen oxå.
¤ Blogg och gos med stora älsklingen. spela lite Ps3 kanske?

Bildbevis från dagens bravader
Morgonen


Kekar lite smörgås


Nyvaken från 3 timmars sömn..
Jag tar bilden mitt i en gäsp :)


Aldes mat:

O min:

Alde håller låda efter maten medans ag diskar och städar...






Lek och Bus


Massa gaaaaaaap...




Sen gick vi ut....
Alde somnade på direkten!




Lite mer än 2 timmar senare. Pappsen var hemma, Alde hade fått mellis för ett tag sen. Här var det snart dags för lite middag. Alde är gnällig pga tänderna... VÄLDIGT mammig idag...ska vila öronen snart o ta mig lite egentid o sola...tors eller fredag tänkte jag mig....För gud vad hon är gnällig nu och mammig som sagt. Inte lätt o vara liten, min lilla älskling!


Avslutar med min kvällsmat...


Nu är jag såååå trött. Kommer sova skönt, men först en efterlängtad dusch som jag förtjänar med råge :)
ett annat glatt besked kom idag. Nu har jag blivit lovad jobb hela sommaren (juli och aug) där jag jobbade förut, på samma avdelning. Är så glad, visste ju nästan att allt var klart, men chefen ringde idag o bekräftade det :)

Nu ska jag hoppa i säng o krama på min gubbe.
PS...det gick KANON att ta bort amningen på kvällen som sista mål. Hon älskar ju välling så det gjorde inget :)
Må väl!

Kommentarer
Postat av: ~Sara~

Åh vad söt headern var! =D



SV: nej jag tror det var magsjuka som spökade, det går ju för fullt nu. Kommer det tillbaka för jag väl börja fundera. ;)

Mördarpasset är Body Attack, hehe. ;) Det är så sjukt jobbigt, blir illamående och svimfärdig efter varje gång. Så himla kul med så man kan inte ta det lugnt!

Jag gick nog inte ner i vikt nånting i början faktiskt men minskade några cm. Sen jag började lite mer seriöst har jag gått ner typ 2 kilo men tappat över 20 cm. =P Jag väger mig inte så noga, styrketränar med så jag vill inte bli lurad av vågen. Kör mer på måttbandet istället. =)

Och ja vid mens kan det ju öka en hel del, jag mätte mig 10 cm större kring magen sist! =O Helt sjukt. Sen kommer man ju ofta till platåer också då det står still elle går upp.. då är det bara att kämpa vidare!

2010-03-11 @ 14:44:50
URL: http://mabranu.blogspot.com
Postat av: jennie

klart man kan få det liet fastare, men tror det krävs en hel del träning då o sånt har jag inte tid med...3 ggr på gym i veckan gör säkerligen underverk...2 kg kvar till målet, men tänkte går man ner lite till så fösvinner kanske lite av degen oxå=)?

2010-03-11 @ 15:50:19

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0