.: BildBomb 31a Maj - 6e Juni :.

Har inte alls haft tid, så nu kommer det bilder vill jag lova!
Börjar från början och kommer sedan till dagens datum :)

31:a Maj
Morsdag, jag fick ett gulligt kort, ett par leggins och ett rosa linne (har på mig den på Aldes kalas sen bla)



1:a Juni





2:a Juni
Förberedelsedag...
Bilarna är till töserna som jag la i deras presentpåse :) De fick en varsin pixibok, en liten bil och sen en liten söt mini-gunghäst med deras namn på som minne :) Bild kommer sen!
O sen på ballongerna i v-rummet, så skrev jag allas namn s fick de ta med sig den hem sen.


Draken hämtades och packades upp =)


3:e Juni
23:12 kom våran prinsessa, det är vår absolut lyckligaste stund i vårat liv. Den kärlek som kom över oss kan vi inte beskriva i ord, mer än att vi älskar denna lilla skapelse som vi gjort tillsammans mer än allt. Jag får tårar i ögonen så fort jag tänker på att hon finns hos oss, våran dotter...jag är mamma? Alde som nu ligger och sover i sitt rum, att hon redan är 1 år?
Här var hon bara 3 dagar gammal, drygt 2700g tung, 48cm lång och provar nappen för första gången (jätte stor var den för henne). Storlek 44 i kläder var förs stort, Nyss hemkommen från bb och redan här en mycket nöjd bebis.

Här ligger hon med pappa, exakt en vecka gammal, älskar de här bilderna!


Nu  är hon inte längre en liten bebis längre, utan en stor tjej som lär sig nya saker varje dag och upptäcker världen med storm!

Dagen blev så lyckad! Kalas på dagen för tjejerna och kalas med mamma och pappa på kvällen :)
Godmorgon 1åringen!

Får sin drake på morgonen :)




Kalaset










Alde ska "blåsa" ut ljuset






Tack alla ännu en gång för världens bästa 1 års kalas!
När kalaset var slut så sov både jag och Alde en stund, sen vaknade vi och var pigga och glada igen :)
Sen kom pappa hem, och då fick hon öppna lite mer paket. Men det roligaste just då var hennes skötdyna.... hon drog med sig den vart hon än gick. O satt på den när hon öppnade paket som då var lite ointressanta!







På kvällen ville Alde sitta på balkongen :)



Tack ännu en gång!

4:e juni
Mattias, Sandra och min lilla kusin Isak och min mormor kom på besök för att fira våran älskling.
Jens jobbade tyvörr, men jag gjorde en god sallad, packade picknick korgen och vi var redo att gå ut till Stadsträdgården. Det var perfekt väder ute så det kunde inte bli bättre!

Morgonen



Alde möblerar om lite, hon går jämt omkring med stolen!

Godaste salladen EVER! Lovar!

Mamman och hennes 1åring




Bubblor är roligt!


På G ut till parken :)





Tack för en jätte rolig dag!!

5:e Juni
Jens mamma, pappa, bror och hans tjej kom hem till oss. Vi åt en god lunch (den goda salladen gjorde jag igen) Senare på kvällen tog vi en promenad och kollade på crusingen som var här i stan. O sen åt vi pizza och kollade på Alice i Underlandet.
Myyyys med farfar, tidigare så låg hon i hans knä och han klappade henne i håret, och hon är inte den som ligger still så länge, men då gjorde hon det. Så mysigt var det!
Ute på stan



6:e Juni
Paketöppning, tårta och cupcakes, och ännu ett firande för Alde. Innan de åkte hem så gick vi ut på en mysig promenad o det fina vädret.



Så här kan det se ut när Alde sover...

Mera paket för sötnosen!










Ute på en promenad vid Vänern



Alde går i gräset, hon går så bra nu och är så stolt vad hon kan. Här ska vi strax säga hejdå.



Sen när de åkt och Alde fått sova lite, så provade vi en klänning som jag hade när jag var lika liten som henne.
det var inte så roligt vill jag lova!


Sen ville hon ha på sig sina andra kläder igen...

MEn först ville jag även testa en jätte fin lime-grön dräkt som min mormor har gjort. Mjuk och go och yppen nu i sommar! Humöret gick upp o ner här med...men sen blev allt bra. Inte för att vara den, men jäklar vad söt hon är när hon gråter! Jag tog tre snabba bilder, så hon var inte ledsen så länge som tur var!




Mina älsklingar!

Så! NU Måste jag verkigen bryta av här. Får göra en del två helt enkelt :)

Later on...

Kommentarer
Postat av: malin o tuva

Hejhej. =) Vad kul att ni vill ses. Vi kommer vara lediga mycket. Jag ska endast jobba varannan helg. så vi kan ju planera in nått efter hur ni kan. hade varit kul. om ni inte kan ta er hit åker vi gärna på en liten resa till er. =) Hade varit kul att träffas på riktigt när man läst varandras bloggar och följt varandras liv länge.



Men hör av dig när du kollat när ni vill och kan =)

Kramar.

2010-06-09 @ 21:35:08
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0