.: Våran Morgon :.

Alde sov ju i sin säng i hennes rum i natt. Hon somnade runt 21 och sov hela natten utan ett pip och sov till 6.20. Det var jätte bra, jag trodde hon skulle vakna nån gång iaf för hon är ju lite kinkig nu med tänderna, men inte ett ljud. Så för en gångs skull så sov jag sammanhängande för min rygg värkte inte i natt, o det är ju så värt så nu känns det som att jag sovit i en hel vecka i sträck...nästan iaf;) Men det behövdes kan jag säga, för jag har ingen lust att bryta ihop av sömnbrist, jag vet att de kan komma men jag är rätt tålig. vi får hoppas på att det fortsätter, jag gör ju övningar varje dag så det bidrar ju oxå nu.

Jag hämtade Alde då och ammade henne i våran säng, sen klev Jens upp för att gå till jobbet. Jag åt lite frukost medans jag kollade på Vakna med the voice som vanligt :) Det var ingen idé att somna om för jag var ju tvungen att gå upp och duscha o göra mig iordning innan vi skulle åka. Alde somnade igen och jag var ju tvungen att väcka henne stackaren. Men hon är alltid så snäll o säger aldrig något i protest.
Här är Alde uppe och väntar på att vi ska klä på oss och åka.




O på med mössan, den här har hon inte haft på länge =)


O nu var vi reda att åka bilen :)



När vi kom bort dit så gick vi upp och tog av oss ytterkläderna, jag kammade till aldes hår och satte upp det i en liten toffs. Sen valde vi bakgrund och lite hur hon skulle fota henne. Hon var så söt och snäll, och allt gick undan, hon stod upp bla och höll i sig mot en fin träkista, satt fint på en stol. Sen blev det lite nakenfisbilder o där fick hon först ligga på en fäll, och sen sitta åt olika håll sen så satt hon på knä i en zinkbalja. Det blev så fina bilder! Vi ska dit nästa onsdag så Jens kan följa med så får vi välja ut, 4 bilder ingår ju i detta paket men det kunde vi inte välja sist så jag antar att det inte blir så nu heller:P Man får skylla sig själv att mån fått ett sånt fint barn, sa hon som fotograferade henne. Hon berömde Alde att hon var så duktig och så snäll hela tiden så det gick super fort!

När vi var klara så gick vi in på H&M (de ligger precis bredvid varandra) Jag passade på o köpa de här söta skorna till Alde, har ju skickat efter dom men i en större storlek, så nu kan hon ha de här med o öva lite hemma :)

O sen en ögonskugga till mig

O sen en sån där pad...

O sen gick jag o köpte en varsin semla till mig o Jens som vi kan smaska på ikväll.
Årets första semla för min del :)


Sen åkte vi till campus, där jag ska plugga sen. Jag ville kika in där o se att allt är i sin ordning, för när jag sökte in så låg Alde i magen och jag söte då till nu hösten 2010, men kom då in hösten -09 vilket var fel. Men nu står jag iaf högst på listan, så nu behöve rjag inte oroa mig för något. Jag kommer börja plugga i september eller oktober. Det ska bli så kul!

Sen åkte vi raka vägen hem, Alde var sååå trött. Så hon somnade direkt när jag la ner henne i sängen, så nu ligger hon o sussar så gott. Jag ska göra mina övningar och sen få i mig lite mat. Har kvar lite rödcurry-gryta sen igår, mums! Sen ska vi åka hem till Hanna och Embla en sväng efter att Alde ätit lite lunch :)

Later on..

Kommentarer
Postat av: malin - mamma till nova ♥

hej!



ja dem finns i rosa. tycker både om den vita & rosa. men tror det blir den rosa till novis.



så du har köpt ett till par såna där skor från hm :) är det strl 18-19 eller är det en mindre strl? kan hon ha dem?



vad skönt att du har fått sova bra i natt. vad duktig Alde är som sover i sitt egna rum.



hoppas ni får en trevlig dag!

2010-02-04 @ 13:06:27
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: Jessica-Mamma till Leia

sv: Vi var på min pappas jobb. Han arbetar på ett LSS-boende och dom håller på med musik.. Men vi har även musikaliska människor i släkten.. Alla sjunger och spelar nått.. hehe. Ska snart lägga in en video på min syster som gjort en egen låt.. Hon är underbar. !! KRAM

2010-02-04 @ 18:15:00
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva ♥

Vart va de nu ni bodde??? Vi ska på vinter semester i nått som hette Isaberga som ligger i Hestra tror jag de hette. e de nära er? Kramis

2010-02-04 @ 20:51:52
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Margona

De e jätte söt o höra henne säga de:) Dock vart de lite mycke idag, Hon har varit extremt mammig;P Men hon är lite sjuk så de ä därför.



Har eran dag varit bra idag? kramar

2010-02-04 @ 20:55:21
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva ♥

haha ja jag har också reagerat på de. men de e 25 och neråt. men de heter så för den största delen här som skaffar bar är medelåldern 30. =) jag kommenterade till dig innan. missa du de?

2010-02-04 @ 21:10:02
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva ♥

haha.. okej. nä jag känner mig heller inte så ung.. hihi =) Jag ska också kolla kartan nu =)

2010-02-04 @ 21:21:38
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva ♥

det var 15, 7 mil ifrån dig. =/ ganska långt. tar 2 timmar och 10 min enligt eniro. =P

2010-02-04 @ 21:27:50
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva ♥

Aja de måste vara mindre. jag bor ju ända nere i ystad. =P

2010-02-04 @ 21:31:38
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Margona

Ja de har du ju rätt i att dom brukar bli;)



Jadu hon va ganska gnällig o så innan hon fick dom, o vakna mycke om nätterna o va ledsen:(

Men nu har två kommit fram, ser ut som att de är fler på g oxå!



Okej =) Haha, städ dag alltid lika skoj, men när man väl städar o ser skillnade så är de rätt så skoj. Plus att det är jävligt skönt när de är klart!:)



Jadu helgen blir nog ganska lugn, Jag ska till Sundvall till några på ljusparty o så.



själv då?:)

Krama

2010-02-04 @ 22:00:17
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0