.: Tugga skor är gott enligt Alde :.

I morse vaknade damen kl 6.50, i vanliga fall så somnar hon om. Men ICKE idag, hon hade verkligen energi men jag såg på henne att hon var så nära många gånger att stänga sina små ögonlock. Men i samma sekund så vaknar hon till och väner sig och och ska krypa runt i sängen. Det var ju Jens tur att få sovmorgon, så vi kunde ju inte ligga där allt förlänge och störa honom. Men vi låg i sängen iaf till 8, sen var det kört.

När vi gick upp så började jag med att plocka och städa lite medans Alde var på golvet och kröp omkring.
efter bara nån sekund själv så kommer jag ut i hallen och möts av detta....
(Lägg märke till hennes "gosse-gubbe" som hon lagt vid routern, hon la den där och anföll ett annat byte, nämligen min sko!)

Den var tydligen delikat....

Sen bar det iväg åt andra hållet



Sen var det dags för lite frulle =) Jag hade städat, plocka undan mer i våran bokhylla (sånt osm Alde inte ska få tag i) dammade lite, plockade i datarummet och plockade ner lite tvätt. Jag hann med en hel del iaf, men nu skulle Alde få i sig lite gröt:) Ni ser bulan ännu? Den är mörk nu till färgen, hon ser ut som en riktig ligist:P



Efter frukosten så vaknade pappa, han fick sova till 10.30. Morgon pussar och kramar blir det ju då!
Och nu säger Alde pappa hela tiden, så fort hon ser honom och när de busar och så. Men inte mamma lika mycket;) Det har vi lite roligt åt jag och Jens.


Sen så gjorde jag och Jens iordning lite frukost till oss, Alde kröp på golvet mellan våra ben och lekte med sin nya napp :)





Efter massa lek och stoj så var det dags för sessan att sova. Hon vaknade ju trots allt lite innan 7, så hon höll sig upp till 11. Då var hon redigt trött och somnade på 2 minuter.
Vi gjorde oss i ordning, pysslade lite här hemma och jag började göra lite fruktsallad. Hanna, René och Embla skulle komma hem till oss runt 14 tiden. Alde sov i två timmar och vaknade 13, sen var det dags för lite lunch efter att hon vaknat till lite.


och jag gjorde iordning fruktsalladen :)


Alde leker lite i väntan på att hennes kompis Embla ska komma :)


Sen kom dom! O Alde släppte allt...

Sen kröp hon ut och hälsade dom välkomna:)


Här hälsar tjejerna på varandra :)



Lite bus






Under tiden så färgade Hanna håret på mig. Sen fönade hon och fixade till min frisyr=) Nästa gång ska vi lägga in slingor, för det hann vi inte nu. O sen ska hon putsa till uppklippningen.



Såhär blev det:


Jag blev kanon nöjd! Tack Hanna igen! Den här bruna färgen var rätt varm, så det kommer nog bli skitsnyggt att lägga på lite ljusa slingor i.

Sen så åkte de hem efter ett tag. Det var dags för Alde och sova och det tog inte alls lång tid innan hon slocknade.
Vi satt och kollade på OS (såklart), käkade lite mat och hade myspys.
Om all mat och så jag äter nu, det skriver jag i minviktigaste.blogg.se

Så såg våran lördag ut. Härlig som alla andra dagar :)

Må väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0