.: Trött och Sliten :.

Idag vaknade Alde kl 5...hm..det brukar ju inte hända. Men hon va inte jätte gnällig utan mer trött o ville va nära mamma. Nämde jag att hon är mammig?! ;)
Hon somnade efter ett tag, ville ligga o dra mig i håret och spraka lite på mig. Sen när Jens klocka ringde så var jag INTE pigg, så frukost på sängen blev det inte idag..haha.
Vi sov vidare och sen ville Alde upp 8 (!?) O det händer ju aldrig heller vanligtvis. Jag är ju medveten om att det kan gå upp o ner, men jag känner min dotter med..o det är en riktig tröttis!
Vi låg i sängen ett tag o busade lite och lekte lite med hennes blomma.
Här är det snart dags för lite gröt :)


Efter ett tag så somnade Alde, runt 10.30. Men hon sov bara i 30-40 minuter. Jag kunde absolut inte få henne att somna om, och detta är ju inte likt henne heller.
Pigg och glad tjej i väntan på lunch


Öva Öva Öva...är sååå kul!


De nya moccasinerna är på


Sen blev det lite plåtning i korgstolen =)






Sen lite lek på golvet, och Alde hjälper mamma att vika mattorna :)



Jag satte upp Aldes dekorer under dagen när hon låg och sov. Dom satt över skötbordet sist i gamla lägenheten, men nu fick de sitta över leksakskistan och en pippi fick sitta vid skötbordet.
Vad tycks?


När Alde låg sen på skötbordet så brukar jag fråga vart lampan är och då tittar hon jämt på den. så duktig så, men nu så fråga jag: Vart är pippin? Pippin säger piiip piiip piiip (ja ni fattar)
O sen så pekade jag, sen gjorde jag så ett par gånger, och nu vet hon vart pippin är och sen ska hon försöka ta den.

Sen åkte vi äntligen till stan, Hanna och Embla fick förhinder, men vi åkte in ändå. Först fick vi till Jysk, där handlade vi en pläd till Alde som jag tänkte använda som överkast till hennes säng, sen en ny kudde fick hon med, och sen två handdukar som vi har på skötbordet i matchande färger som rummet har. O sist en korg, som kan stå i v-rummet så Alde kan lägga sina leksaker där (bra att samla ihop allt när de sprids överallt)
Här är Alde precis innan ögonen slocknade på henne.

Sen somnade Alde i vagnen, det började snöa som tusan...bra tajming!
Jag gick först till Gallerix och handlade lite smått o gott. Bla kort som Alde ska skicka till sin farmor/farfar/mormor/morfar till Alla hjärtans dag. Sen gick vi vidare och jag kikade runt lite...är inte alls sugen på att shoppa kläder ännu, men det kanske kommer sen när man blivit smalare :/ Jag hittade en ny väska som ska fungera som en skötväska, den vi har nu är förliten, det är ju massvis nu som ska med mot vad det var när hon var mini. Så man behöver ju plats, det var rea, så den kosta bara 99kr..det var ett fynd =)
Sen värkte magen på mig och vi hade varit ute i näsan 3 timmar...(jag hade inte ätit någon frukost..igen) Så jag gick förbi o hämtade lite kinamat och sen åkte vi hem. O Alde hade fått sova iaf i 2 timmar, så det var ju skänt, men alldeles för lite för henne under dagen med all sömn.

Väl hemma så lekte Alde tittut...det gör hon själv nu och verkar vara så nöjd. Då tar hon filten över sig själv o väntar på att jag ska säga: Vaaaar är Alde? och sen drar hon fort ner pläden och iiiiiiiiiii:ar. O sen gör hon så tusen gånger till och alla gånger är lika roliga. Sen om jag inte säger på direkten och hon får sitta där under en stund så skrattar hon till så där på låtsas som jag skrev om häromdagen, så jag ska börja skratta o sen säga...de är inte dumma inte!
Filten var tydligen god oxå...
Den rosa fick hon...


Och sen här är de två handdukarna

Aldes nya kudde, pluffsig och go

Nya väskan

Och sen korgen som vi ställde under korgstolen =) Där kan hon ha alla sina saker (som hon har i v-rummet, mer korgar o lådor finns i hennes rum)


Jens kom hem o vi har myst och trilskats med en vrång Alde. Jäkla tänder som bara ligger där under o plågar våran sötaste unge! De ligger där under och säkert hånskrattar och tycker detta är kul...jäklar!
Hon är iaf jätte orolig och det tar en bra stund för henne att somna nu, säkert 45 min fick jag sprinag ut och in idag. Men hon somnade tillslut och kl var ungefär 20.45, så det var helt okej iaf. Men hon var ju så trött och det såg man redan kl 18...såhär...

Jag är nog precis lika trött, eftersom jag vaknade tidigt och sov inte alls bra (ryggens fel) Men det går framåt och jag gör mina övningar så jag får ge det tid.

Nu ska vi dra oss tillbaka och vara i säng vid 22 har vi sagt. O det sker ju aldrig men jag längtar redan!!!
I morgon blir det storstäd och handla står på schemat.

Må väl!!

Kommentarer
Postat av: Margona

Ja visst va hon, och olik sig :) ja just de dom va ju rätt lika:) ja man glömmer nästa för fort;P Tiden går för fort!



ja men de va skoj, men de va en massa som man glömde tex att hon kan pussas med mera,men de kanske kommer mera!:)

haha ja de e lite skoj att båda gör de! Låter så roligt när freja fejk skrattar!:)



Okej trist att dom inte kunde, Men hoppas ni hade de mysigt iaf !:)

hehe smart, får fan bli kina för oss till helgen;)



Ja jag har varit as trött o nu börjar de vända:/ Så vi fundera på att se beck den nyaste!:P Får se om de blir så elle inte!:)

Men du får sova så gott, eller ni!:)

Kramar

2010-02-09 @ 21:58:58
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva ♥

Var har du köpt dom söta figurerna hon har på väggen? Kramis

2010-02-09 @ 22:32:15
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva♥

Va kostade dom då?? =)

2010-02-10 @ 12:53:25
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva♥

oki. va gulligt av dig =)

2010-02-10 @ 14:20:10
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Jessica-Mamma till Leia

Frågar som Malin, vart är dom söta figurerna från ?? Jätte fina. ! Kram

2010-02-10 @ 17:07:27
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: malin - mamma till nova ♥

å vad söta dekorer! vart har du funnit dem? :)



Nova har också kommit in i en mammig period nu. pappa duger ibland men oftast är det mammsen som gäller nu ;P



tycker absolut du ska testa receptet! hur enkelt som helst och för Novas del var det en succé! hoppas Alde tycker om det också :)

2010-02-10 @ 22:37:46
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0