.: Städ, Mys & Pizza :.

Då var det fredag nu igen, visserligen är den snart slut när jag skriver detta men ändå :)

Idag vaknade jag 6:25 och undrade åter igen om jag missat att Alde var vaknen...nope...men hpon vaknade 5 minuter efter. Så jag hörde henne börja sjunga lite på sitt rum och då gick jag in och hämtade henne. I två dagar har hon ju sovit där nu och det funkar jätte bra. Jag åt lite frukost med Jens, kollade på Vakna med the Voice och sen så somnade både jag och Alde. Jag vaknade sen igen 9.15 och Alde slog upp sina vackra ögon runt 9.30
Här är lilla gumman nyvaken och glá!



Sen var det dags för lite frukost, och idag är det fredag o då får man ha pyjamas på sig;)
( Annars brukar jag faktiskt tvätta av henne lite och byta blöja o så, o sen på med kläderna innan frukost, men på fredagarna är det ju lite mys)


Sen satt hon i stolen och lekte lite medans jag började städa i köket. Damma och torka av, diska o så.
Dagens Outfit, en rosa piké-skjorta som är lite stor så det blev typ en klänning :) O sen ett par vita strupbyxor med "ankstjärt"


Öva lite...

Biter på allt...

O så här sur blev jag när jag inte fick stå längre...

Men sen så hittade hon mattan..de är roliga! O då blev allt bra=)
Jag dammade i Aldes rum medans vi lekte lite undertiden, jag brukar sjunga en hel del när jag städar och det tycker Alde om och sjunger med =) Sen så hasade hon sig omkring och tillslut så såg jag henne inte utan hörde ett gallskrik...då var hon HELT under spjälsängen...gumman då!

Sen så somnade gumman, hon sov mellan 11.30 till 13.00. O därimellan kom vaktmästaren hit och satte upp ett spisskydd och kollade att tippskyddet var bra. Sen kollade han även att ugnsluckan inte går o öppna utan att man behöver trycka ner en knapp. O det funkar med =) Så nu är den sektionen avklarad! Vi håller på nu o säkrar allt hemma nämligen.
Detta är inte våran, men ni fattar principen :)

O i morgon ska vi sätta fast sånna här som jag har köpt på de skåpluckor som hon kan öppna sen :)

Jag fortsatte att städa, och sen vaknade lilla gumman och då var det dags för lite lunch. Fisk blev det idag =)


Sen lekte Alde lite medans jag dammsög och dammade det sista. Hon leker så fint själv och det är jätte bra.
Alde somnade runt 15 och sov till 16.30 ca, då fick hon lite mellis och vi väntade nu ivrigt på at våran älskling skulle komma hem från jobbet. Jag hängde lite tvätt och gjorde mig lite iordning.
Sen kom Jens hem och då gick jag o handlade lite, fick lite egentid en stund medans dom busade för fullt.
När jag kom tillbaka så fick Alde i sig lite välling, jag pysslade lite här hemma och sen så tog jag lite bilder på damen när hon satt i korgstolen. Blev en del o jag ska fixa dom lite i Ps sen, men just nu har jag inget program:S Men ska installera det snart, börjar klia lite i fringrarna. Jag ska även göra om headern igen..blev inte jätte nöjd...
Här är gumman..







Sen var det dags för att snart bada...lite kryp först. O idag så hände det mer än vanligt iaf Det går jätte bra, men hon blir så arg när hennes knän inte alltid följer med.




Hon är iaf duktig att både gå ifrån krypstälnning och sätta sig och, och även från sittande till krypställning. det gör hon jätte fint.

O mattan...

Sen gick Jens iväg för o hämta pizza, och då badade jag Alde undertiden. Hon har massa leksaker i badkaret..men icke ska hon ha dom....*ler*




Sen ammade jag Alde och la in henne i sängen kl 20.00, o vi började äta o titta på På Spåret. Vi gick in två ggr för att ge henne nappen och sen så sov hon 20.30. Jätte skönt att det går så bra.

Nu ska vi spela Star Wars och sen mysa!
En fråga....hur många gånger i veckan badar ni era/t barn?

Må väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0