.: Städ, fotografering & snöstorm :.

Idag vaknade Alde kl 4 och var så ledsen. Jag visste inte ifall hon hade ont av läppen eller om det är tänderna som fortsätter att spöka. Men det spelade ingen roll, för jag tog henne till våran säng och kramade om henne och sen så somnade hon så gott. Sen hade jag NADA plats på min sida...så jag sov ju sådär resten av kvällen...men det var värt det.

Jag trodde att Alde skulle iaf vakna runt 6 när Jens steg upp, men nej då. Hon sov vidare, jag flyttade mig till Jens plats så jag kunde få någon mer tille att sova. Hon vaknade 7:15 och ville då äta för första gången, det tog en stund men sen somnade hon om igen.
Kl 9.00 ringde Hanna, och då vaknade jag och Alde låg kvar och snusade lite. Jag gick och plockade lite och pratade sen med min älskling som satt på jobbet. Jag tänkte att jag kunde hinna o duscha innan hon vaknade, men sen när jag gick förbi möts jag av en vaken Alde som ligger och hoppar i sängen. SÖTNÖT!
Vi gick upp, och under tiden som Alde vaknade till så började jag damma lite. Jag hade inte tänkt att strostäda allt nu eftersom Hanna och Embla skulle dyka upp vid 11. Men jag började i vilket fall, Alde var så glad och satt och lekte lite på golvet.
Så helt plötsligt så hade jag dammat hela lägenheten där jag brukar damma när jag storstädar.
Jag blev lite försvånad själv faktiskt, men ibland går det undan :) Alde är så snäll och rar som sitter på golvet och leker själv sådär. Svullnaden på fläskläppen har gått ner fint, det syns lite på insidan och lite under näsan. Annars är hon jätte glad och pigg.
Sen var det dags för lite gröt för damen




Efter gröten så satt hon och lekte lite med sina klossar som vanligt. Hon slår dom ihop så hårt så det ekar och hon skrattar så hon kiknar. Medans Alde lekte så städade mamma köket, man får vara smidig och taktisk :)



Sen dammsög jag hela lägenheten och sen duschade jag. O Hela tiden var Alde så söt och snäll, duktig tjej.
Så jag hann med att storstäda trots allt :) SKÖNT!
Sen kom Hanna och Embla 11.20, flickorna lekte lite på golvet:







Alde VÄGRADE att sova under dagen, och vanligtvis så sover hon mellan 11-13 och sen mellan 15-17 men ICKE!
Hon sov en halvtimme kanske under första tiden och sen ville hon upp. och vara vaken.
Men hon var faktiskt glad ändå, men man vet ju vad som väntar sig på kvällen...hua!
Först så började vi ta kort på Embla, Hanna ska göra tackkort sen dopet. Hon är så söt så! Här är ett av många som jag tog, men jag ska redigera dom sen.

Sen så började jag att färga håret på Hanna och sen så blev det lunch för tjejerna. Sen så gick jag iväg och hämtade sallad åt hos. Det var gott! Jag hade inte käkat något på hela dagen så jag var vrålhungrig och då var kl 15 typ.
Kl 16.. somnade Alde äntligen! Vi satt och snackade i soffan och sen kom Jens hem.
Hanna och Embla åkte hem efter en stund, lika trevligt som alltid :)

Alde sov fortfarande...visste att hon skulle sova en bra stund för hon hade ju som sagt inte sovit alls mycket under dagen, och då blir det såhär.
Här är hon sömntutan

Kl 18.40 fick jag gå in och väcka henne, för annars hade hon sovit vidrare och inte somnat för natten ist:P Hon vaknade och var så glad så, som alltid. Sen blev det massa bus med pappa, krypa på golvet och sen ville hon ha pappas snören som är på hans tröja. Hon blir som galen! Så Jens fick ta av sig den så hon fick sitta med den, hon är så nöjd...



Pappas snören är bäst! Och speciellt den tröjan...hihi, toka!

Sen under kvällen så har vi kollat på OS, såklart! Vad annars;)
Alde somnade runt 20.30, men har vaknat någon gång och varit så ledsen. Det är inte lätt o va liten.
O sen gick jag en snabbis till Ica och nu kollar vi på OS igen....Ferry nu som åker..

Vi ska kika vidare och sen så ska vi hoppa i sängen.
Hörs i morgon, då får vi besök av två gamla lumparpolare till Jens, de är på genomfart så de ska sova över. hade jag glömt bort, så det va skönt att jag hann att städa klart =)

Må väl!

PS: Det snöar som tusan här igen! Men det gör det väl överallt i vårat avlånga land...förbannat!

Kommentarer
Postat av: jennie

visst är den gemensam men det är snarare så att vi betalar alla räkningar o tar ut resten (som knappt räcker) till mat. Så en tusenlappt... vad är det ? Är glas om jag har över pengar till meningslöst som lypsyl.

2010-02-19 @ 08:25:42
Postat av: Jennie

Har inga sparpengar;)

Avbetalning... eller telefonen var påa vbetalning det andra var kontant, han hade lagt om ett lån o då fått oväntade pengar över. Som jag akn tycka ska läggas undan till vi behöver det...men icke då.



Nej jag får 5000 i månaden efter skatt... med Sebbe fick jag 8500 i månaden...så dels måste jag ta alla dagar denna gång o ändå får jag mindre pengar, tror inte ens dagarna räcker till Alek är 1 år=(

2010-02-19 @ 11:24:28
Postat av: Helen

Vad skönt att det gick bra när hon trillade, men förstår att det blev en oroligt kväll. Och inte syns det ett dugg av fläskläppen heller :D.

Vad snäll hon är som sitter och leker själv på golvet så du hinner både städa och duscha, det har jag inte en chans att hinna med med vårat lilla vilddjur här hemma hahahaaa



Ha en bra helg :D

2010-02-19 @ 12:18:18
URL: http://tiemsa.blogg.se/
Postat av: jennie

han har satt i system att itne längre fråga om in åsikte eftersom den oftast är nej...har man 4 laptops i en familj behöver man inte en mediadator oxå till exempel, emn han vet att köper han först o berättar sen så kan jag inget göra... suck.

2010-02-19 @ 15:49:24
Postat av: malin - mamma till nova ♥

okej, det låter som en bra dag det.



idag blir det myspys dag för våran del. vi har faktiskt köpt hem lite godis som vi ska ha framför tvn ikväll. det blir mys det :)



hoppas ni har en bra fredag!

kramar

2010-02-19 @ 18:05:31
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: Jennie

Han har varit ekonomisk förut, de två första åren...sen skaffade han visa gold med 75 000 i kredit, sen var man körd...=/



Men får jag ett jobb snart så man bara kan dela lika på allt, så jag kan betala hälften av allt o så vi kan unna oss det vi vill så.

2010-02-19 @ 18:39:42
Postat av: Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma

hej hej



gud vilka härliga bilder :D



hoppas ni får en trevlig lördagskväll :)

2010-02-20 @ 19:24:16
URL: http://shiiitonge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0