.: Solstråle :.

Gör en liten översikt över dagen som gått, lägger in bilderna iordning efter :)
(passar på att blogga när hon sover)
¤ Alde vaknade runt 12
¤ Vi lekte lite i soffan
¤ Alde fick lite lunch, stuvade grönsaker med köttbullar
¤ Jag diskar o plockar undan medans Alde leker i matstolen
¤ Lite lek och bus och jag sminkade mig, Alde började bli trött
¤ Vinkade på pappa i fönsteret när han fixade med bilbarnstolen
¤ Alde blev så trött så det var dags att sussa lite




Dagens lunch. Jag visste att de va lite bitar i eftersom spagetti och köttfärssåsen var det, men det här hade jag ingen aning om och undrade hur detta skulle gå...
Det var ju hela frikaldeller och hela bitar med ärtor och morötter. De kunde jag ju inte mosa (om jag inte använde mig av en mixer spåklart) Men det ville jag ju inte, så jag skar isär kötbullarna så gott det gick men stora bitar var det ju såklart. Alde har ju inte tänder ännu men hon är väldigt duktig på att tugga, tror ni inte det bara sa swwwiiiissshhh så var all mat nere och inte en gång spotta hon ut eller hade svårt med att svälja. Vi är så stolta över henne!










Här är hon lik Jens såååå  mycket!


Alde börjar bli trött...


Vink-i-Vink Pappa!





Sen somnade våran sötnos runt 14 tiden. Nu är kl 15.48 när jag skriver så hon vaknar nog snart.
Då ska hon få sig lite mellis och sen ska vi bege oss ut o handla :)

Skriver kanske mer ikväll...men mycket mys o bus kommer det bli med familjen.
Må väl!

Kommentarer
Postat av: malin - mamma till nova ♥

Nej jag vet men jag kan inte låta bli att tänka. "tänk om jag hade gjort så istället för si" osv.

så hade det inte hänt. men som du skriver så händer det tyvär ändå nångång.



precis! när hon kryper kommer hon kunna göra sig illa säkerligen många gånger och också när de lär sig gå kommer de ramla och slå sig desto mera. man får försöka skydda dem så mycket som möjligt men ifrån allt är omöjligt.



hon har fått alvedon idag när man märkt att det gör ont där hon fått blåmärket. men annars så har hon varit som vanligt. så det känns skönt.



ja som tur är så glömmer ju små barn väldigt fort!



vart har ni köpt ett sånt där skydd till spisen? vi behöver också införskaffa oss ett sånt!



novis fick också stuvade grönsaker med köttbullar igår och hon åt det mesta men jag tyckte också köttbullarna var väldigt stora så de delade jag i bitar så det skulle gå lättare för henne att äta.



ha en bra helg :) kram!

2010-02-06 @ 19:16:03
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: Jessica-Mamma till Leia

mmmm, gott med mat:-)



Leia är jätte duktig nu med att äta på dagen. Det har gått hela 2 dagar utan bröstet på dagen... Jätte bra men mer synd om mina bröst! dom blir fulla fast jag bara ammar på natt,morgon och kväll.! Men dom kommer nog vänja sig snart och bli slappa.. hahaha...



KRAM

2010-02-06 @ 19:30:26
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: Margona

Vi har oxå prövat den maten. Dock gillade freja inte det så mycket, Fast hon gillar typ inget:/



Gud så gullig hon är i tofs;) Hoppas eran lördag har varit kanon.

kramar

2010-02-06 @ 19:52:07
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/
Postat av: Margona

Man känner sig helt maktlös, men blir de mycke värre så åker vi in! SÅ är de bara, De gör ont i mamma hjärtat!:(

Men freja tacka för kramen;)



Näe hon brukar aldrig få de, men ibland kan hon oxå få ha tofs, dom e ju så söt i de!:)



haha, Jadu vad tyckte du om låtarena nu då? jag vart så less på ena tjejen som höll på med sin arm hela låten, haha borde ju ha fått jävligt ont i armen. Tyckte inte att nån låt va så speciel. :/



Kramar

2010-02-06 @ 21:01:53
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva ♥

Maten brukar gå ner. =) tror man tror att det ska va svårare än vad det är.

=)



Tuva fick ju sin tredje tand idag, Undra om tand 4 sticker fram imorgon när vi vaknat. kanske?! vem vet.



Hade alde inga tänder alls än? Tror de kommer snart. tuva fick sin första vid 7 mån och 2 en vecka efter. sen har det gått nästan 2 månader nu innan 3e kom..



Kramis

2010-02-06 @ 23:42:43
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0