.: ShoppingBestyr :.

Idag vaknade Alde 6.20, jag hämtade in henne till oss och ammade henne. Sen börjar ju Vaka med the Voice, så då kan man ju inte låta bli att titta. Alde somnade inte på direkten utan kanske var vaken i 45 min. Men då ligger och ändå och myser i sängen och gör inte alls många knop. Det är så mysigt.
Tillslut så låg både Jens och Alde o snarkade ikapp, medans jag inte kunde sova alls...utan kikade vidare en stund till.
Jag tror att jag somnade 7.45, kl 8 vaknade Alde och drog mig i håret och sparkade mig i ryggen. Då fick Jens gå upp så jag kunde sova en liten stund till. Jag vaknade sen 9.10, det var skönt.

Jag gick direkt in och duschade, då gav Jens Alde lite gröt undertiden.
Jag vägde ju mig med, som jag tidigare skrev :) SKÖNT!

Sen åt vi lite frukost, o jag kom helt överrens med mig själv att unna mig saker en hel dag...det ska jag inte. Men något lite kanske, ibland. Så inga mängder, då komme rjag bara må dåligt för det för att jag kämpar i veckorna, och sen är ju inte 8 veckor lång tid heller. Ska ju gå ner lite till efter det taumet med såklart, men då kan jag röra mer på mig med mot vad jag gör idag.
Min frukost bestod vanligen av keso och banan, Me Like!!!

Som ni alla märker så finns det inte alls så mycket bilder, o så blir det varje gång Alde tar henne på morgonen. Jag har faktiskt sagt till honom att han får ta lite sen när jag ska jobba, annars stryper jag honom:P
Här är iaf lillsnuttan i gåstolen på morgonen när jag vaknade.





Jag hann att lägga Alde, hon somnade kl 11. Sen så kom Hanna och hämtade mig :)
Vi åkte först till Willys, där köpte jag hårfärg, massvis med välling, knäckebröd (det ska jag unna mig på helgen) och bröd till Jens.


Sen åkte vi in till H&M, Hanna handlade massa fint till Embla och jag hittade en tunika som var jeansblå/rosa med rosa tights till och sen en fin grön/rosa tröja till damen.


Sen gick jag över till AW-foto och hämtade hem albumet igen. Man får hem det efter varjegång så det är ju kul!
Jag har tagit bilder på alla kort från början, så här blev det:
Alde 2 månader "gammal"





Andra tagningen, Alde 8 månader






Vi blev såååå nöjda med dom. det ska verkligen bli kul att gå dit sen när hon är runt året, sista gången och göra klart albumet. I priset (550kr) ingår 4 st bilder, men albumet tar in fler och man får då köpa till om man vill ha fler (100kr st) Och det är ju sååå svårt att vällja ut, så det blev 5 st första gången och andra gången nu så blev det 6st bilder och sen har vi 5-6 st bilder vi kan välja, och det blir nog så för fy tusan vad svårt et är att välja ut, men dessa var vi övverens om och alla blev ju så bra. Sist så hamnade hon i skyltfönstret, den första bilden som är i albumet var det.
Efter det så gick vi in en sväng till Gina, jag hittade denna tunika på rean, 49 kr bara =)

Sen åkte vi och solade i 20 min, det var underbart! Skönt att få lite färg samt få njuta en stund.
Sen skjutsade hon hem mig, Tack för en trevlig dag!!

Undertiden hemma hos Jens och Alde.
Jens fotade lite när jag var borta:





Alde hade sovit i 2 timmar, hon hade ätit lite mat och efterrätt. O nu busades det hemma för fullt.
Skönt att komma hem och verkligen känna att man saknar sina älsklingar, jag var ju ändå borta ett par timmar.
Vi åt lite lunch, jag åt det som var kvar av min torsk:

Här är mina sötnosar:



Sen har vi kollat lite på tv och bara slappat ( och lekt med Alde som har sååå mycket energi nu). Jag har verkligen fått motion idag av allt spring. UNDERBART!
Sen fick jag ett sms från H&M, paketet har kommit med alla kläder :)
Alde somnade runt 15.30 och sov i en timme, när hon vaknade så gav Jens henne lite mellis medans jag smet iväg igen ut för att handla lite inför helgen och sen hämtade jag ut paketet (Mera gå!!!)

När jag kom tillbaka så var det fullrulle. Det var förresten inte så kul att gå och handla vid den tiden. Alla skulle storhandla, löning...hm..Men men.
Sen packade jag upp kläderna, jag hade ju lagt ut bilder på kläderna som vi skulle köpa, men jag hann att lägga till lite till plagg under tidens lopp...
De här har Alde fått:




Och sen så fick jag min tröja, men den tog jag ingen bild på.
Nu har hon fina kläder till våren/sommaren :)

Alde testar sin keps, den är lite stor men till sommaren så!




Sen blev det välling, och ett bad för mig och Alde. Vi satt ohc plaskade och lekte ett bra tag. Hon gillar vatten hon, men idag var hon rätt trött så hon ville upp sen. Jag stannade kvar och fyllde på med lite varmare vatten och låg och hade det bra :) Njuta kan man verkigen göra, speciellt om man varit ute en hel dag.

Jo1 Jag beställde lite på Ellos häromdagen. har ju inte velat handla så mycket till mig nu när jag vet att vikten ska ner.
Men dessa unnade jag mig, och det kan jag även ha sen.
En klänning och en cardigan

En topp och ett bäddset till våran säng, passar våra tapeter som är gråa :)

Och när jag beställde detta så fick jag en jacka för 29 kr (ord.399) och sen fick jag 50% på den dyraste varan. Så vi behöver bara betala 99 kr för våra bäddset! Galet billigt!!

Sammanlagt gick allt på ca 400 kr. Så det tyckte jag va bra :)

Sen så kollade vi lite på tv, och Alde somna 20.15 idag. Gullunge!
Nu ska vi kolla på stafetten!
Spännande nu! kan bli medalj :)

Dagens intag:
Frukost: Keso + en skivad banan + ett glas minimjölk ca 210 kalorier
Lunch: Mandeltorsk + sallad + gurka + minimajs + 2skedar tzatziki ca 320 kalorier
Kvällsmat: Unnade mig en barnpizza, utan kanter. Tonfisk på. Ca 700 kalorier

+ En liten choklad bit, ville inte köpa en stor kaka. Kollade på allt som fanns och mådde så dåligt då jag såg hur mycket allt innehåller...FY! Men ca 100 kalorier
Totalt: ca
1330 (rätt bra ändå)

Hörs i morgon, då är det lördagsmys!
Promenad står först på listan.

Må väl!

Kommentarer
Postat av: malin - mamma till nova ♥

jo de gör ju det tyvär. men det är ju så de lär sig också.



tack och detsamma :) massa fint du har köpt! alltid kul med lite nytt.

vilken storlek köper du till Alde nu?



ÅH vilka fina kort! hon är ju bara för söt alltså :D jätte fina!

förstår att det är svårt att välja, man vill ju helst ha alla.

ja men det var ju inte så farligt dyrt :)

får ni med albumet för samma pris?

tycker det var så himla fint insatt i albumet också:)



ha en fin och mysig lördag!

2010-02-27 @ 09:30:11
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: Millan å Tuva

vilka jättefina bilder!!!

den där jeansblå/rosa randiga HM tunikan har jag med köpt till Tuva :D

2010-02-27 @ 10:28:50
URL: http://tjockissafari.blogg.se/
Postat av: Jessica - Mamma till Leia

Oj, va mycket ni fick handlat.. Ska du färga håret mörkt med blonda slingor?? Ja tror de va den färgen ja färga mitt hår i.. Inte säker.. Den tunikan från gina köpte jag oxå för 49kr. hehe. I blå och grå. Skit sköna o snygga :-)



Super fina foto på din tjej.. :-)



KRAM

2010-02-27 @ 12:38:19
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: Jag heter Boumse Boumse

Åh, så fina bilder.. Och jätte liten när hon tog de första bilderna ^^ Jättesöt, rosa keps XD SÅ SÖÖT!

2010-02-27 @ 16:08:33
Postat av: Margona

Gud vilka fina kort!:)



Ja de blir så mycket bättre nu när golvet snart är klart!:) Ett helt nytt hem;)

Ja de e underbart med hus men mycke jobb, kan sakna lägenhet som fan ibland, Billigare och skönare med lägenhet. Men med hus så har man ju mera frihet och man gör ju som man vill!:)



Helgen har varit kanon, eran??:)

Massa kramar på er !:)



2010-02-28 @ 10:45:26
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0