.: Nu är det helg :.

(Torsdagen)
För oss iaf, Jens är ju ledig i morgon. Så underbart skönt!
♥♥♥♥♥♥♥

I morse så vaknade vi kl 6, vi hade ställt klokcan lite faktiskt för att se hockeyn. Som slutade illa som ni alla vet. USCH vad tråkigt. Men men, bara att försöka gå vidare...
Alde vaknade en stund efter och ville ha lite mat, så jag ammade henne och sen så la vi oss och somnade om.
Klockan 8 igen så hörde jag lite att Alde började vakna, det är så att jag lägger mig på Jens plats och sen så har jga alde i mitten, men kanske ännu mer mot mig så hon har en jäääätte stor plats bredvid sig. Sen bunkrar jag upp med kuddar och sen ett täcke. Nu är det ju så att alde kryper och tydligen så kom hon förbi allt detta och jag vaknar åter igen av ett skrik...då låg hon där på golvet och var ledsen. Men inte lika ledsen som hon blev förra gången, så jag vet inte hur medveten hon var, jag tror att hon hasade sig bakåt och hamnade på rumpan först...
Jag tröstade våran sötaste Alde och sen var hon lika glad som alltid =)

Först blev det lite lek i v-rummet...Ni ser den blåa bulan?



Dags för dagens första dvd-film...



Sen kröp hon ut till hallen, ska vara överallt nu. Sen fick hon en sko i huvudet och blev jätte ledsen..



Sen blev det lite frukost. Alde fick sin gröt och jag fick min keso med banan :)

Alde gillar att leka med nappflaskan :)




Efter frukosten så började jag att stor städa, som jag alltid gör på tordagar. Alde busade först lite på golvet, nu när hon kryper så ska hon typ ställa sig upp..och det går ju absolut inte och hon fastnar i många konstiga ställningar. Hon vill mer än vad hon kan....







Sen somnade Alde vid 11 och då körde jag igång :)
Jag...
¤ Tvättade 2 maskiner
¤ Hängde tvätt
¤ Dammade
¤ Diskade
¤Dammsög
¤ Och plockade rätt på lite leksaker
Det är så skönt att ha detta gjort innan helgen, så kan man slappna av lite grann.

Alde sov i två timmar, det märks sån skillnad på när vi är bara är hemma och inte har folk här eller att vi åker någonstans. Då sover hon kanon! 2 timmar varje gång, en gång på förmiddagen coh sen på eftermiddagen.
Så hon vaknade runt 13, hon vill aldrig äta direkt så runt 13.30 blir det lite lunch.
I väntan på maten...

Min mandelfisk blev klar precis när hon skulle få lite mat =) Lagom i tid.

Färdig med maten, nu blir det fruktpuré!

Min mat :)


Sen hade vi massa skoj jag och Alde, sprang runt på golven både hon och jag och busade.
Jag städade rätt efter maten och sen så plockade jag det sista och bäddade.
Tiden rusade förbi och nu var Alde trött igen, hon somnade när klockan var 15 och nu sov hon nästan 2 timmar.
Då var det dags för lite mellis, det fick bli lite krokar idag :)


Sluuuut, hon blir alltid så förvånad när det inte finns något i handen längre.


Alde? Vart är lampan? Däääär ja!


Sen kom Jens hem runt 17.30, då gick jag ut en liten sund på ca 45 minuter. Skönt att gå ut och gå, men jäklar vad det snöade. Jag handlade även hem lite saker som jag glömde dagen innan.
När jag kom tillbaka så fick Alde lite välling och vi hade myspys i soffan.
Alde somnade sen 20.30 och vi kollade lite på tv.
Min kvällsmat:

Sen så hjälpte jag Margona att sätta in lite bilder i hennes blogg. Det var jätte roligt för jag älskar ju att pyssla och grejja :)

Sen blev det lite OS och sen sängen. Så såg våran torsdag ut =)
Trots en stor bula som skiner blått så blev dagen underbar, som alla andra dagar.

Dagens intag:
Frukost: Keso + en skivad banan + ett glas minimjölk ca 210 kalorier
Lunch: Mandeltorsk + sallad + gurka + minimajs + 2skedar tzatziki ca 350 kalorier
Kvällsmat: Kräftor + sallad + gurka + en sked lätt créme fraiche (paprika & chilli)+ en brödskiva
ca 150 kalorier
10 st Viktväktargodisar : ca 40 kalorier
Totalt: ca
750

Så! NU var den dagen avklarad, nu ska jag skriva om hur fredagen har varit hittills

Later on...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0