.: Morgon-barn-vakt :.

Idag vaknade jag när Jens gick upp, eller ja, när han redan var vaken och så. Jag var såå trött, men de tär så ovanligt för mig att vakna utan smärta. Visst att den kom sen lite, men det var guld värt att inte vakna kl 4 på natten.
Sen kort därefter vaknade våran älskling som låg och kvittrade i sängen. Jens bar över henne så gav jag henne lite mat.

Sen gick Jens och vi ligger kvar i sängen och kikar lite på Vakna med the Voice. Sen somnade inte Alde om, och då var det lika bra att gå upp. Hanna och René skulle ju lämna Embla här ca 7:45.
Så Alde satt i gåstolen lite medans jag tog en snabbdusch, hon är så söt för det första hon gör nu är att ta en dvdfilm. Det är den bästa leksaken just nu :)


Sen var jag så jäkla hungrig (inte så konstigt med gårdagens start på dieten) Så jag gjorde iordning lite keso med banan. MUMS! Det är gott och bra, och ett glas minimjölk. Kanon frukost faktiskt, visst, blir ju inte mega mätt, men man vänjer ju sig.
Sen kom dom och lämnade av sötnosen. Man såg att båra Embla och Alde var lite trötta men de satte igång fort att leka och prata med varandra :)


Sen fick Alde på sig lite kläder hon med :)







Fastna med rumpen under garderoberna kan man ju oxå göra. Alde kan!

Sen gick vi in till v-rummet. Jag passade på att diska medans flickorna lekte så fint =)



Sen ville inte Alde sitta kvar på filten mer....


Sen gick jag och gav embla lite gröt, alde satt fint i v-rummet och lekte. Sen när Embla var mätt så var det dags för Alde, men hon fick lite välling idag. Så vi satt på täcket ute bland alla leksaker. Embla blev så trött...Alde likaså.

Kl 10.00 så kom Hanna och René och hämtade Embla. Då fick Alde lägga sig direkt. 10:15 så somnade hon. Jag har kikat lite på bröllopsplanering och nu bloggat. För en stund sen så vaknade Alde, hon sov till 12.15, så två timmar hann hon med iaf :) Nu ska jag byta bajsblöja och sen är det dags för lite lunch för oss båda =)
Skriver mer sen.

Later on...

Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Vilka söta tjejer :D

De är köpta på Lindex :D superfina är dem!

2010-02-23 @ 12:32:17
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Margona

Ja de e hemskt väder Man kan ju inte dirket va ute o gå:(

De e så där med henne, lite bättre idag så jag hoppas att de vänder snart



Gud jag har oxå några kilon som måste bort:/ Va duktig ett tag men har nu fallit lite tillbaka:/ Men ja kanske blir taggad av att se att du går ner och så;)



Kramar

2010-02-23 @ 15:47:31
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/
Postat av: Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma

sötnosar :D



sv: tack tack :D

haha ja det är rent ut sagt för j*vligt. sommar nu tack!! :D



haha kram kram

2010-02-23 @ 19:08:56
URL: http://shiiitonge.blogg.se/
Postat av: Angelika

heej! gud va söt din dotter är. såg att du skulle vara duktig att gå ner i vikt, ett litet tips som funkade för mig när jag hade tillräckligt med motivation =)och gick ner 20kg ca jag tänkte samma som du att jag väger mig på måndagar men det är ingen bra idé för sen på helgen så vill man "kosta" på sig lite extra o så väger man sig på måndagen o vågen kanske visar +-0 då tappar man dessvärre motivationen efter ett par ggr.. pratar av egen erfarenhet. så jag gjorde så att jag vägde mig på fredagar o hade jag gått ner så fick jag unna mig det lilla extra på helgen annars fick jag vara utan, då blir det att man ser fram emot den där goda maten eller godiset och ger allt på veckan. lycka till. kram

2010-02-23 @ 21:44:24

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0