.: Massa Bus & Tacotårta :.

Idag vaknade jag 7.30, i hopp om att jag kunde få vara uppe ett tag själv utan att Alde skulle vakna. Jag hade en del att göra, så jag tänkte börja lite smått på morgonkvisten. Jag var uppe till lite över 8 själv, sen ville fröken vara med o leka. Grejen var den att när hon vaknade i våran säng (tar ju jämt dit henne när hon vaknar första gången på morgonen) så låg hon inte där jag lämnade henne...nej då! Hon låg vid min fotändan av sängen o låg och sprattlade som en sälunge med världens största leende. 2mm från sängkanten...mitt hjärta satt i halsgropen, för hon har ju en gång ramlat ner i sömnen, fast då var vi hos min mamma och pappa. Men det var inte roligt!!!
Så jag hann o ta henne iaf innan hon låg pladask på golvet. UNGE!

Här sitter hon o hjälper mamma med salladen....typ...


Aldes lådor...Aldes Place...


Mellan 7.30 - 11.00 hann jag med att:
¤ Göra sallad
¤ Ge Alde gröt
¤ Göra tacotårtan
(Äppelpajen och den kalla vitlökssåsen gjorde jag igår)
¤ Diska
¤ Bädda våran och Aldes säng
¤ Spika upp en sladd i Aldes rum
¤ Duscha
¤ Sminka mig
¤ Söva Alde som blev trött efter frukosten

Här är Alde som inväntar sin morgongröt


Sen kom dom! Aldes kompisar Lisa, Julia och Arwen.
O sen mina komppisar, mammorna Mariell, Elin och Anna :)
De små flickorna fick i sig lite lunch först innan vi kunde äta, och sen var det full rulle på golvet!
Söta Arwen


O ljuvliga Lisa


Gulliga Julia


Goá Alde

Julia och Alde på golvet


TACK ALLA FÖR EN JÄTTE ROLIG DAG!

Sen åkte alla hem, så Mariell och Lisa gick sist...kl var då 14.25
Alde somnade 14.30, hon var galet trött, men inte gnällig eller så. Hon var så duktig.
Jag plockade undan miljontals leksaker som var över hela golvet och sen så diskade jag. Jag hade ju städat så fint så ville ha det som det var innan så det var lika bra o göra det med detsamma. O det var skönt!
jag gick ner o hämtade posten, då hade knopparna kommit som jag vann på tradera. Svarta smides-knoppar som jag nu bytte på alla garderober, bilderna blev inte de bästa, men ni fattar vad jag gjort iaf =)
Före

Efter


Sen fick Alde hem sina Allväderstövlar med =)


Alde sov från 14.30 till 16.15 ungefär. Men hon var mer trött o det såg man på henne. Vi lekte en stund och sen åt hon lite mellis. När Jens kom hem så gick jag till Ica för att posta lite Alla hjärtans dag kort till Aldes farmor, farfar, mormor, morfar. Sen handlade jag lite mat till Alde, gäller o fylla på där hemma för oj vad det går åt:P Köpte även blöjor o två paket gröt.
När jag kom hem så hade Alde ätit upp sin välling och busat massor med pappsen.
Vi tog det sista av tacotårtan..mums!

Alde gillar mattor, hon hjälper till:)





Alde somnade 20.30 idag, utan problem. Gick in två-tre ggr, men sen så somnade hon in.
Nu ska vi äta lite äppelpaj o spela Star Wars =)
Snart är det helg!! Massa mys och bus;)

Må väl!

Kommentarer
Postat av: malin - mamma till nova ♥

å vilken himla tur att hon inte föll i morse! annars låter det som att ni haft en väldigt bra dag :)

vilka fina saker du fått hem från tradera! stövlarna var ju bara för söta.

tacotårta låter ju bara för gott!! delar du med dig av receptet kanske? ;)



kramkram



2010-02-11 @ 22:30:18
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja det är fan inte bara att vara kvinna ! ! ! Blöder man är det jobbigt för det o kommer inte blodet är det jobbigt för det...hela tiden massa dynga;)



Ja skulle ekonomin finnas skulle ju Adde kunna vara hemma o jag skriva in mig på arbetsförmedlingen o då skulle det inte vara några problem eftersom han gärna är f-ledig o jag vägrar=)



Nej har ingen lust att åka till Karlskoga för en sån sak...jag är folkbokförd i Örebro, då får de fan fixa fram nåt o fort ska det gå... jag tål inte sjukvården...jag är ju i kontakt med dem rätt ofta pga allergier o astma bland annat o SOM jag fått bråka... det tär ju oxå på en.



Nåväl=) Nja jag tog kortet till Adde, han gillar mig i jeans, jag hatar mig i jeans;)

2010-02-11 @ 22:41:35
Postat av: Jessica-Mamma till Leia

mmmm, va gott med tacopaj.:-) fina skossor tösen fått oxå... KRAM

2010-02-12 @ 14:33:32
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva ♥

Hur gör man sån tacotårta?? de såg gott ut. =)

2010-02-12 @ 17:45:21
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0