.: Hejja Hejja :.

Ja, jag hejjar både på mig och på alla killar i stafetten som är nu. Jäklar säger jag bara vad de åker bra!!!
Och GULD tog de ju såklart!
Jag vill oxå ge mig guld, men det ska jag inte göra förrens om 8 veckor....jag längtar och hoppas innerligt vågen rör sig neråt.

Nå väl...

Idag vaknade sötnosen lite tidigare, jag tror klockan var runt 5.45. Jag hade såå ont i min rygg idag, så jag tog lite alvedon och sen fick jag sitta upp ett bra tag innan jag kunde lägga mig igen. Alde somnade nästan direkt, vilket var skönt, för då hade jag ingen lust att gå upp. Men det vet jag att Alde inte heller vill, det är för tidigt.
Sen så vaknade hon en sväng 7.20...men somnade om nästan direkt då hon såg att ja vägrade att öppna mina ögon. HAHA. Sen vaknade jag av att Hanna ringde, då var klockan runt 8.30. Så då gick jag upp och Alde vaknade 5 minuter efter.
Jag satte Alde i gåstolen en stund medans jag tvättade av mig. O nu när hon hamnar i den så det första hon gör är att springa till dvd-filmerna....ja, ni kanske ser...hon samlar på sig som en hamster...

Samlar...


Kanske en till?


Hon hade 8 stycken i gåstolen och hade lagt 11 stycken på golvet.. DUKTIG tjej!

Det är kallt ute idag..brrr...
Det är så tråkigt, för vi kan ju inte gå ut! Gud vad vi ska ta igen detta när våren kommer!
Det var väldigt fint ute i dag dock, hade det inte varit så kallt så...




Sen var det dags för frukost =) Klockan var runt 9.30 och vi båda var jätte hungriga, Alde åt sin dagliga gröt och ett rån efteråt och jag tog keso med skivad banan i och ett glas minimjölk.


Och när mamman diskar så dansar Alde på golvet :)



Sen kom Hanna och Embla, de kom rätt tidigt idag,  ungefär 10.20 kom dom =)
Damerna lekte lite medans vi tjabblade lite och sen var det dags för båda att sussa en stund. Så runt 11 så sov dom båda två. Hanna klippte mig idag =) Tjejerna ville ju såklart inte sova så länge som de kanske brukar göra. Så det var bara att försöka hålla dom glada innan lunchen så jag blev klar.
Så här blev resultatet:

Jag är inte sminkad knappt eller i ordning men det får gå ändå. TACK Hanna för klippningen och att du fixade tilll mitt hår :) Jätte sött av dig! Hon klippte lugg som ni ser, hon klippte så jag kan ha både sidlugg och vanligt, och sen även ta bort den på sidorna som jag haft förut om jag vill. Hon fixade iordning med sidlugg först, men sen tänkte jag bara testa hellugg och sen fick jag den inte bra sen så det fick bli sådär =)
Och nu i helgen så ska jag färga håret, jag ska faktiskt avfärga det först, för nu har jag massa olika färger och jag har fått en sån stor utväxt så vi vill inte chansa. Jag ska sen lägga i en brun färg och sen slingor. Det ser jag fram emot!!! Tack åter igen!!

Här leker töserna....





Sen åkte tjejerna hem till sig och jag la Alde en stund. Hon hade ju sovit så dåligt.
Efter ett tag så kom Jens hem, jag hade saknat honom så!

När Alde vaknade så var det tjo och stim som alltid =) Massa krypt på golven och stå är ju bara så kul!
Hon kan resa sig från de flesta ställen nu...ingen rast ingen ro...




Sen blev det välling och när hon ätit klart så gick jag iväg till Ica. Behövde lite mer sallad och tonfisk. den var ju sååå god, men nu var sweet&sour såsen slut, men nu tog jag satay och curry. Jag tog satay idag, och den var jätte god!! Rekomenderas skarpt!

Dagens intag:
Frukost: Keso + en skivad banan + ett glas minimjölk ca 220 kalorier
Lunch: Min rödcurry-kyckling-gryta med kokta grönsaker ca 250 kalorier
Kvällsmat: Tonfisk med isbergsallad och gurka ca 270 kalorier
1 brödskiva (med minsta kolhydrater i): ca 70 kalorier
3 st Viktväktargodisar : ca 40 kalorier
Totalt: ca 850

Så, ikväll har vi annars tittat på OS, gosat, hängt tvätt, och nu ska vi hoppa i sängen :)
I morgon är det min städdag, då ska det dammas och dammsugas. I morgon tar Jens helgen, han ska börja vara ledig på fredagar igen...SÅ SKÖNT!
Skriv gärna mer tips på kanske mat eller sånt, tips på att gå ner i vikt =)

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Jennie

duktig du är=)

Oh du passar mycket bättre i lugg än utan...keep it =)!!!

2010-02-25 @ 08:12:01
Postat av: Hanna

Jag kan inte göra annat än att hålla med.. Du är jätte snygg i luggen!!! :)

2010-02-25 @ 09:25:26
URL: http://misshannamaria.blogg.se/
Postat av: jennie

Väg dig inte så ofta=)!!!! Du får inte...högst en gång i veckan...vissa dagar kanske man har t ex mer vätska i kroppen så om du väger dig ena dagen kan det påverka massor... o det sänker ju bara ens självförtroende...väg dej inte =) ! ! ! ! ! Mät kroppen ist...jag var dålig på det, i början gjorde jag det mens en slutade jag...men du ser mer på ett måttband än vågen;)



mmm skitväder...men lugn jag har beställt bra väder te veckan för då ska jag ut o gå;)

2010-02-25 @ 11:38:16
Postat av: Jessica-Mamma till Leia

Usch, va kallt de ser ut.. brrrr. Jag är hemma i skåne igen och här är inte alls så mkt snö.. skönt. ! :-) Håret blev jätte fint.. äch, du är söt utan smink.. ;) KRAMAR

2010-02-25 @ 12:31:47
URL: http://mammajesssi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0