.: Gårdagen Tisdag :.

Jag vaknade idag kl 5:45, och 5 min efter så vaknade våran underbara dotter. Lika underbart som alltid, hon är så glad och det slår aldrig fel att jag vaknar före henne. Hmm...jaja.
Jens låg och sov väldigt tungt, han brukar vakna till lite när jag bär in henne, men det gjorde han inte denna morgon. Jag ammade henne sen så gick vi båda ut i köket och gjorde iorfning frukost igen till våran kära.
Alde var ovanligt pigg och jag med faktiskt, kl var då kanske 6.20 (!) Hon satt och lekte på golvet medans jag grejjade maten. Sen så smög vi in till pappsen och Alde överraskade honom med hennes ljuva stämma, och sen ville hon såklart klättra på honom. Det var så mysigt så att få lite mer tid så där på morgonen, med frukost i sängen =)
När Jens gick till jobbet så la vi oss tillrätta och så somnade vi om efter ett tag. Sen sov vi till 9 idag faktiskt.

Sen så gjorde jag mig i ordning och Alde satt i sin gåstol o lekte lite.
En rolig grej:
Alde sitter i gåstolen och leker med sin röda flodhäst, hon pratar med den och man såg väldigt tydligt att det var en het disskution. Sen så började hon ta till sitt "fejkskratt", ett par gånger, men hon fick ju såklart inte flodhästen att skratta...så sekunden efter så blev hon förbannad och slängde iväg den och skällde på den när den låg där och sen så trippade hon vidare i sin stol. Guuud så jag skrattade...busunge!
Här är hon innan grötdags!

Sen blev det gröt och sen gjorde vi oss klara för att gå ner till bilen.
Vi åkte hem till Mariell och Lisa idag, de bor ut mot Trollhättan så det tog kanske 20 min att åka. Alde somnade dirket så hon fick sova en liten stund iaf.
Det var så trevligt, de har så fina hästar som de små kommer ha skoj med när de blir lite äldre. 8 st Islandshästar..så fina! Vi åt lite, pratade och hade det trevligt. Lisa och Alde sprang runt med gåstolarna, men mest Lisa..jäklar vad hon sprang. Sötnosarna!
Jag hann tyvärr inte ta så många bilder..men någon blev det, tyvärr så sov Lisa då.


Sen åkte vi hem, och var hemma runt 15.
Alde åt lite mellis och sen så somnade hon direkt. Hon var så trött eftersom hon knappt sovit under hela dagen.
Så när Jens kom hem 17.20 så sov hon fortfarande, sötnosen!
När hon vaknade så blev det vällning direkt nästan sen blev det fart och fläkt igen ;)

Alde har börjat tro att hon kan stå själv, utan stöd alltså. Så hon släpper händerna och tror på det bästa...o det kan hon ju verkligen inte göra. Då blir det lite gråt när mamma fångar henne mitt i ett fall eller att hon sätter sig på rumpan. Så stor är du inte än Alde!


Krypa lite....det går ju nu framåt.

Våran älskade skitunge!


Den bilden får vi avsluta med. Våran tisdag var jätte rolig samtidigt som den var lite vrång (Aldes sömn var inte den bästa under dagen och det resulterar i en vrång Alde)

Hon somade runt 20.00, hon är ju jätte duktigt varje kväll så det är ju skönt det.
Vi spelade lite spel och jag grejjade min blogg.
Nu måste jag forstätta med nästa dag...

Later on...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0