.: En dag att minnas :.

Ja, denna dag har varit händelserik...

Det började kl 3 i morse, då JAG vaknar med världens huvudvärk. Jag somnar om efter många om och men. Vaknar titt som tätt under natten och sover skit dåligt. Alde vaknar och jag amamr henne, kl var runt 5 (!) Hur ska detta sluta tänkte jag?! Men hon somnade om direkt o var lika trött som jag. Jag kallsvettas en del men somnar tillslut.
Orkar inte ens äta frukost o gå upp när Jens gick till jobbet som jag brukar göra..så denna dag fick han inte frukost på sängen;)

Men nu så börjar dagen...7.45...och jag vaknar av att en liten Alde ligger och sparkar och river mig med hennes naglar. o ibland kan ju det va skönt, men detta kan jag lova..det var inte alls skönt. Klöser mer som en ilsken katt, och ibland låter det som att hon väser..men det låter lite roligt när hon har nappen i munnen och är glad samtidigt när hon märker att hon lyckas väcka sin mamma...som ÅTER igen har huvudvärk...jäklar...
MEN MEN....upp och hoppa!
Vi går upp och leker lite, Alde slingrar sig på golvet och är så glad.

Huvudvärken håller i sig...

Sen kl 9.00 blev det gröt för stumpan.




Huvudvärken håller i sig hårt...

Sen blev Alde trött nästan direkt, så idag gick vi och la oss i våran säng. Jag hoppades på att få sova lite i hopp om att värken skulle vara borta när jag vaknar...
Alde somnade direkt och jag var inte sen därefter....vi sov till 11.30. Sötnöten väckte mig precis likadant som i morse, naglarna intryckta i min axel...o med världens största leende.
huvudvärken finns fortfarande kvar...suck!

Upp och hoppa igen, vi som skulle åka till Elin och Julia...ville ju inte ställa in det!
jag tog mig en dusch medans Alde lekte lite på golvet....

alde har en tendens att krypa under saker, brudkistan som här...spjälsängen, gåstolen, korgstolen osv osv...o hon blir så förbannad för hon fastnar ju lite...mammas fel kanske?




Alde fick lite lunch, och min huvudvärk stillade. ÅH så skönt! det blir ju en lättnad, men man blir väldigt trött.
Nu kunde vi åka iaf! Så vi var där runt 13.20. Jätte skoj att få trätta kompisen Julia tyckte Alde, och jag med såklart!!! Elin bjöd på mat, det blev lax, potatis med grönsaker. MUMS! Det var längesen, så nu måste jag köpa hem lite mer lax igen, det har varit mycket kyckling nu ett tag.
Jag tog inga bilder!!! Jätte synd, men det får bli nästa gång :) De små töserna somnade en lite stund, men det är inte bara att söva nu när man är borta, men man f¨r göra så gott det går, man vet ju hur det är iaf och man sitter i samma båt som tur är. Det är skönt att man har varandra!
Vi hade det jätte skoj och trevligt och vid 17 tiden så åkte vi hem igen. I bilen hem så knackade huvudvärken på igen och valde tydligen själv att bara kliva rakt in...
Jens fick köpa mer alvedon...

När vi kom hem så fick Alde lite mellis direkt. Jag öppnade lite post och har fått hem lite säkerhetsgrejer som jag köpt på tradera.
Jag kan rekomendera detta och denna säljare, billligt och snabb lev :
Tradera-säkerhet
Vi köpte paketet med 18 delar och sen ett paket med dörrstop. Kanon!
Huvudvärken försvinner något...

Sen kom Jens hem och då blev det tjo och lek :)



Här är Alde i soffan...

Vi åt lite kvällsmat och sen åt Alde sin välling, hon äter alltid 220ml och idag gick det undan.
Sen när hon var klar så brukar hon sitta och smälta maten lite och sen lite bus för att sedan sätta på sig pyjamas...men inte riktigt så långt kom vi inte...nej nej...

Hon smälte maten och sen så ville hon ligga på mage lite och krypa...hon var så glad. Sen så kräktes hon lite... på soffan såklart, så jag sprang ut för o hämta en svamp och Jens står o torkar upp det värsta med en kräkhandduk. Alde låg i soffan och gjorde två snurr och pladask ner på golvet....
hon började gråta och var helt otröstlig, Jens tog upp henne direkt och tröstade, jag höll mig på avstånd en stund för vi brukar göra så. Ramlar hon när jag är i närheten så tar jag henne och ramlar hon vid Jens så tar han henne. För annars blir hon bara mer orolig om vi båda ska springa fram och trösta henne.
Iallafall...Sen helt plötsligt så ser han att han har blod på tröjan och sen kikar han på Alde som fortfarande kippar efter andan mellan alla tårar. Då blödde hon från munnen och hade helt plötsligt svullnat upp på hela läppen och upp mot näsan. Jag tog över och försökte trösta i soffan, in med nappen och helt plötlsigt slutar hon gråta och börjar somna istället...Jens ringer 112 direkt och de skickar en ambulans....
Alde är väldigt slö och är inte så kontaktbar, hon somnar hela tiden medans jag försöker hålla henne vaken och då blir hon bara ledsen. Sköterskan som Jens pratar med undertiden uppmanar att hålla henne vaken hela tiden och hålla henne upprätt, men det var inte så lätt.
De kom efter 5 minuter, alde börjar kvickna till men vi gick ner direkt. För är det så att de är slöa efter ett fall så ska man ju kolla upp det. Faller och slår sig gör de ju, och det kan man aldrig undvika, men detta var bra att vi åkte in för.
Jag åkte med Alde i ambulansen och Jens tog bilen, vi åkte bara till Lidköping så det var ju skönt.
Jag och Jens fick eloge för att vi var så lugna, visst, tårarna var nära såklart, men de får INTE komma i sånna här lägen...för Aldes skull. Så det gjorde vi bra tyckte dom. Alde fick en nalla av ambulans personalen som hon kunde leka med, och det gjorde hon verkligen, så då såg vi att hon började bli sig själv. Doktorn kom nästan direkt så vi slapp att vänta. Han sa att läppen hade fått sig en redig smäll, o tänderna har ju inte kommit än så det var rätt illa.
Han tog en spatel för att kika i munnen, men den tog Alde hand om, så han fick ta en ny medans Alde fick leka och tugga på den. GOA UNGE!!! Allt såg bra ut, men det var bra att vi åkte in ifall det var hjärnskakning eller något annat. Läppen kommer hon få ha ett par dagar.
När vi åkte in så svpete vi ju bara in henne i en filt, så när vi åkte hem så fick hon låna pappas mössa. Det såg för tokigt ut, men så söt!

Väl hemma, så var klockan nu runt 20. Alde var rätt pigg men man såg att hon var trött.
Så här ser våran gumma ut nu...








O här är nallen som hon fick, jätte fint av dom. Men nallen fick lite blod på huvudet..ni kan ju gissa varför...

Min huvudvärk kom tillbaka när vi åkte in...men den struntade jag i kan jag säga! HUA!
Men allt gick ju bra tillslut och vi fick tillbaka våran busiga Alde tillslut.
Jag ammade henne, och sen så la vi henne i sängen. Hon somnade bara efter 10 minuter, lilla gumman.

Nu har vi pustat ut en stund och snart ska vi lägga oss.
Ska ge Alde en extra puss innan vi lägger oss. Detta var en dag att minnas..o fler lär det ju bli tyvärr genom åren när hon växer upp. Men vi får hoppas att alla slutar lika lyckligt ändå.

Imorgon är det en ny dag och vi hoppas på en blodfridag...
Må väl!

PS: Huvudvärken besegrade jag tillslut!

Kommentarer
Postat av: Emma

Stackars lilla Alde! :( Vilken tur att det inte var någon hjärnskakning iaf... Hua, vad läskigt.



Kram!!

2010-02-18 @ 11:08:38
Postat av: Millan å Tuva

nämen fy....

tur att allt gick bra till slut!!!

kram på er!

2010-02-18 @ 12:05:44
URL: http://tjockissafari.blogg.se/
Postat av: malin - mamma till nova ♥

nemen åh så synd om lilltjejen eran! det är verkligen hemskt när det händer.

vad duktiga ni var som var så lugna. det måste man vara. men sist nu när nova föll och det var blod så brast det för mig så krille fick ta över tröstandet.



skönt att allt slutade lyckligt!



hur mår lilla Alde idag?

2010-02-18 @ 12:52:24
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: malin - mamma till nova ♥

ja dem böckerna är jätte fina :) har flera stycken här hemma!



ska kolla efter de där säkerhetsgrejerna på tradera, tack för det tipset :)

2010-02-18 @ 12:53:46
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: Margona

Men gud, Lilla vännen huva vad hemskt! Tur de gick bra tillslut! Lillvännen!:(

Hoppas hon inte har ont.

Kramar på er båda från oss

2010-02-18 @ 14:20:05
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/
Postat av: Malin & Tuva♥

Ja de e på vintersemestern vi ska åka då.. känns inte som man behöver åka till snö riktigt.. haha =P

2010-02-18 @ 17:30:44
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Jennie

skönt att han är hemma så jag slipper ungarna, men annars kan han inte göra ett skit när det sprutar blod o jag har ont...det är synd, skulle jag kunna skulle jag lägga över smrätan på honom...elakt men så äre=D

2010-02-18 @ 18:00:01
Postat av: malin - mamma till nova ♥

ja det är skönt att ha det gjort inför helgen och så :)



vad skönt att höra att hon mår bra!

har ni annars haft en bra dag?



kramar

2010-02-18 @ 18:09:33
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: Jennie

Nej nej gud nej sån är ite jag, jag är härdad o vill klara mig själv när jag har otn =D

2010-02-18 @ 20:42:12
Postat av: Jessica♥Mamma till Leia

usch,,, skönt att allt löste sig iallafall:-) kram

2010-02-18 @ 21:20:32
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: jennie

har itne läst inlägget förns nu, stackars liten, men det är tur att det går över.

2010-02-19 @ 11:09:24
Postat av: Emma (mamma till Viggo)

Hej på er! <3 Men uffa uffa då! :( Stackars lilla Alde! :( Började nästan gråta då jag läste, jag är ju så känslig!!! Duktiga ni var som höll er för att gråta <3



Men tänk vad vi kommer vara med om många smällar nu eller inte VI utan våra barn, uffa! :(



Hoppas det ska gå bra då tandsingarna växer ut <3 Jag slog i tandköttet då jag kröp då jag var mini, så min tand växte högt och lite snett, men som tur är så tappar man ju mjölktänderna!!



Hoppas ni haft en bra helg iaf <3 Kram på er!

2010-02-22 @ 00:01:50
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0