.: Dag 1 :.

Idag körs det igång, min diet! Nu ska jag gå ner minst 10 kg tills den 17 april, det är 8 veckor dit och jag ska verkligen klara detta! Jag är peppad till max! Så nu kommer jag skriva och tjata och gnata om dessa kilon tills dess...så ni vet. Bara att hoppa över den delen om ni inte orkar läsa, men det kan va skönt att skriva av sig och få skriva ner allt tänkte jag. Lite peppning till sig själv...
Boost bild:


Dagen började med att vi började kolla på hockeyn kl 6:15..så är det när det är OS :)
Mysigt att ligga i sängen och kolla på tv innan Jens ska åka till jobbet. Alde vaknade 6:45 och ville ha lite mat. sen åkte Jens och vi somnade om, sen vaknade jag kl 9 och smet upp och började pyssla lite.
Idag var det 22 minus ute, så det blir ännu en innedag för mig och damen.
Alde vaknade ca 9.30 :)


Ni kanske ser hennes hår?! Det där ska jag få reda ut sen...


Frukostdags :)

Under tiden alde åt lite rån så började jag med mitt storkok =)
Hon är så snäll som kan sitta och äta i lung och ro, och sen ner på golvet och leka medans man är i köket :)

Börjar lite smått...





Jag hann att göra iordning ett par matlådor, men sen så skulle ajg göra mina matlådor med kyckling och sen göra korvstroganoff med =)
Men först så fick Alde på sig lite kläder och sen lite bus.

Hon gillar sina byxor, för hon försöker ta djuren..haha

Klappa händerna är kul!


Sen så blev Alde trött och somnade. Jag fortsatte med maten :)

KLAR!
Jens beställning:
4 matlådor med Korvstroganoff med ris
2 matlådor med spagetti och köttfärssås
2 matlådor med köttbullar och makaroner
3 matlådor med falukorv och makaroner

Jennys beställning:
3 matlådor med Indiskkyckling
4 matlådor med rödcurrykyckling
Och nu NADA kolhydrater, detta ska jag äta till sallad :)

Nu behöver man inte tänka så mycket på det, utan bara ta fram och värma. För vi äter ingen varm mat på kvällarna, så det blir kanon! Sen blev det till att diska ett berg..saknar våran diskmaskin, men snart ska vi hämta en ny =)

Sen vaknade älsklingen runt 13. Först lite lek och sen blev det lunch för både mig och Alde :)




Efter lunchen blev det mera lek :)
Toka!



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Alde somnade runt 16 idag, lite senare än vanligt. Men sov bara i kanske 40 mintuer. Men hon var rätt pigg och var glad så det är ju huvudsaken. När Jens kom hem så gick jag för att handla lite ny kost för mig samt en våg =) Jag vet ungefär vad jag väger eftersom jag vägt mig på bvc, men jag vill ju gärna se viktnedgången med vecka för vecka :) Så nu handlade jag massa sallad, goda frysta grönsaker, lite frukter som melon, bananer och sharonfrukt. Keso, minimjölk, cola zero, tonfisk och en del mat till Aldis.
Det var skönt att få komma ut en sväng och få lite motion :)
Här är Alde medans vi gjorde kvällsmat till oss. Hon hämtar dvd-filmer och äter lite på dom, och sen blir hon skogstokig och fäller många krokodiltårar när vi tar dom eller om hon tappar dom och inte kan nå dom...söta då!


Jag provade en ny burk på Ica, en tonfisk med sweet&soursås. det kan jag varm rekomendera, jag hade ingen aning om hur det skulle se ut, men det var fina stora bitar och mycket sås med tom grönsaker i. det fanns i två smaker till, men denna var minst kalorier i, men de andra ska jag absolut testa! kosta bara 14 kr burken, bra till kvällsmål!


Mitt mål:
Gå ner 1-1.5 kg/veckan i 8 veckor
Minst 30 min promenad om dagen i rask takt + mycket vardagsmotion
Undvika alla kolhydrater och sött
Äta högst 1000 kalorier/dag


En dag i veckan ska jag få äta vad jag vill, men det menas inte att jag kommer bada i fett, nej, utan godis kan jag äta, men med måtta och kanske godis som är nyttigare =)
Jag kommer alltid att väga mig på måndagar, så jag kommer att skriva totalet då om vågen gått neråt :)

Min dag började så här:
Frukost: 1 glas nyponsoppa ca 75 kalorier
Lunch: Min rödcurry-kyckling-gryta ca 250 kalorier
Syndade 1 kaka: 67 kalorier
Kvällsmat: Tonfisk med isbergsallad ca 160 kalorier
1 st sharonfrukt: 70 kalorier
3 st Viktväktargodisar : 12 kalorier
Totalt: ca 634 kalorier
Så denna dagen började bra och jag är stolt att jag inte har käkat mer, vi har ändå godis och grejjer hemma men nu är min motivation hög...så det är bara att köra på.

Har ni några tips annars på viktnedgång?

Under kvällen så har jag bloggat, pratat med Hanna och kollat på OS. Nu är klockan allt för mycket och vi ska sussa. Jens har tjuvstartat ;)
Hanna och René kommer kl 8 i morogn bitti och lämna Embla en stund, så i morogn ska jag vara barnvakt =)
2 härliga tjejer får jag har då!

Må väl!

Kommentarer
Postat av: malin - mamma till nova ♥

ja det är så roligt att se :)



skönt att höra att första dagen gick bra. hoppas det går bra idag också, idag & framförallt imorgon kan kännas jobbig. det gjorde det för min del.

men ibland måste man få unna sig lite, med måtta, så man orkar fortsätta vidare. så tycker det är bra att du ska ha 1 dag då du unnar dig lite gott :)

vi brukar köpa lite cashew nötter när vi blir sugna på lite gott. fast i fredags hade vi lösviktsgodis, och fy vad gott det var :)



ja usch ja. denna kyla & snö är man verkligen trött på. ser fram emot våren då man kan vara ute och promenera utan att frysa häcken av sig :p



hoppas ni får en fin dag!

kramkram

2010-02-23 @ 12:23:32
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: Jessica- Mamma till Leia

du är sååå duktig på att göra matlådor;)



Kram

2010-02-23 @ 23:50:06
URL: http://mammajesssi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0