.: Bad, Pizza och På Spåret :.

Idag vaknade Alde runt 5 igen o var lite ledsen, så jag hämtade in henne så somnade hon om och vi sov till 8 idag. Det är väl lika bra att vänja sig antar jag, iaf nu när det är lite krångel med tänder. Men nu så lägger hon ju sig runt 20, så då sover hon ju massvis med timmar iaf.
Kl 9 blev det gröt, och här sitter donnan och väntar på det goda.

Sen blev det lite lek på golvet medans mamma åt lite frukost


Fisförnäm, eller var det bara dålig tajming av mig?

Bita är bra och skönt!




Efter frukosten så bytte vi till kläder, och lekte en stund. Alde blir ganska fort trött efter att hon ätit och brukar inte vara vaken så länge på morgonen. Jag diskade och städade lite medans hon låg o sussade. Hon somnade runt 11 tiden och vaknade runt 13 sen go och glá som alltid.


När jag bäddade våran säng så satt Alde på golvet vid våran garderobspegel...

IGEN?! Kolla in den den här damen....Fnyyys eller vad? :)

Sen var det dags för lunch! Idag blev det kyckling, cous cous med tomatsalsa. Den älskar hon verkligen och slukar den nästan hel. Sen gick vi ut till v-rummet för att leka lite, i väntan på att kompisen Embla skulle komma =)


Jag passade på att duscha o göra mig iordning, sen bakade jag även en äppelpaj =)

När dom kom så blev Alde trött så hon susade en stund innan lekandet kunde börja =)
Här är de små skitungarna!










Vi mammor satt o snackade och hade det trevligt, sen kom Jens och Hanna och Embla åkte hem till sig.
Det var trevligt som alltid!

Alde fick välling runt 18.30, och sen gjorde vi oss redo för ett bad. Först fick hon träna lite o krypa i bara blöjan. Hon får lite bättre fäste då. O idag kröp hon faktiskt några steg, så henes knän kommer allt mer o mer nu.
O här vill hon samtidigt resa på sig?!

Arg som ett bi och vi får ont i öronen när det inte gick...



Nu börjar hon även resa sig mot möblerna rätt så bra, men sitter gärna på knä när hon hittar något intressant. O vid brudkistan kan hon sitta länge och grejja med beslaget.



Sen ålade hon sig vidare till gåstolen, den är rolig den med...





Sen blev det bad-tajm medans pappa hämtade pizza som vanligt :)

Alde älskar att bada

Här fick Alde en stor kallsup...ni kanske förstår varför..o jag lyckades såklart knäppa en bild.

Sen ville inte Alde bada längre...tydligen...

Här har vi den nybadade och rena trollungen!



Vi har ju kört på typ "5 minuters metoden" ett tag nu, inte riktigt men gått in efter en stund och gett henne nappen när hon blivit ledsen ( och vänt på henne för hon sätter sig jämt på alla fyra och på tvären, oftast är hon glad och vill leka) och sen gått ut. O det har ju gått jätte bra och hon sover hela nätterna igenom, vilket hon gjort sen hon va 1,5 månad gammal. Men idag somnade hon verkligen på 3 minuter. Hon var sååå trött, och det gick ju helt galant.

Så vi åt lite pizza, kollade På Spåret och hade myspys.
♥♥♥

En härlig fredag!
Återkommer om lördagen idag eller i morgon.

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Margona

Alltid lika kul att komma in på din blogg med så mycke vackra bilder.



Vad duktig hon är, snart så kryper hon över allt och ställer sig upp;) Söttjejen:)



Vad mysigt ni ska ha idag, Vad blir de för lyx mat då?:)

Vi ska ta o gå ut strax och gå en prommis och sen grilla korv ute på gårn;) De e ju så otroligt vackert väder -8 och sol:)



Jaså ja men du de kommer nog snart ska du se, Freja va så där ett bra tag o sen kom två typ på en gång:)



Ha världens finaste dag. Freja hälsar kram till Alde:)

Kramar

2010-02-13 @ 13:08:45
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/
Postat av: Jessica-Mamma till Leia

sv: Jag använde mig inte av ett resept. Tog två hela marabou chocklad och smälte de i en skål i en kastrull över hett vatten. Sen blanda jag ner dumle och marchmelows på måfå. !! Tog så mkt som ja själv ville ha. Sen in i kylen i ca 3 timmar på ett fat, sen var de hårt coh då skiva jag dom i den storleken jag ville ha,, jätte enkelt. För resept bara sök på rocky road på google. Finns massa olika saker man kan ha i och på. ;) KRAM

2010-02-13 @ 15:15:47
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Postat av: malin - mamma till nova ♥

å vad mysigt!



vi ska beställa hem pizza till ikväll vi och äte lite gott sen till melodi festivalen :)



näe, jag är inte så värst intresserad av att se på OS men lite kan jag väll se eftersom Krille ser på det :)



hoppas ni får en trevlig & mysig dag!

2010-02-13 @ 15:39:50
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: malin - mamma till nova ♥

Föresten, är det jeans leggings från Lindex Alde har på sig på korten? :)

2010-02-13 @ 15:40:46
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tur att ungarna blir glada rätt fort igen=)



Jag tror ni får vänja er...Sebbe var kanonbra i sömn o allt första 6-8 månaderna sen var han liet kinkig o när han började dagis gick han inte upp en minut senare än 7 - någonsin o gör det knappt nu heller ;)

2010-02-13 @ 16:51:56
Postat av: Jennie

Yes ens kumgummihjälm, köpte den på babyproffsen till sebbe när han började gå, kanonbra ;)



Alek somnar oftast mellan 7-8...men han är äckligt morgonpigg...ofta 6... Normala barn kan man ge flaskan då så somnar de om, inte Alek, han är iofs oftast glad men somna om vad är det=/ Ingen av mina 3 killar har så mkt sömnbehöv, jag har snarare massor...dålig kombination;)



Nej ingen tid...ska till Kvinnokliniken på onsdag o kolla vilken vecka jag är i så får säkert räkna med 2 veckor till...skit. Jag vill bara få bort dyngan på en gång =)

2010-02-13 @ 18:48:25

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0