.: 8 Månaders Dagen :.

Idag blev våran lilla älskling 8 månader. Vart tog tiden vägen?
O det går så fort nu, varje dag händer det mer o mer. O här hemma måste vi säkra och plocka undan saker. Snart är hon 1 år och springer omkring. *Underbart*
Grattis till våran stora-lilla tjej, vi älskar dig!

Här är en liten god-morgon-film

En nyvaken liten gumma :)



Sen blev det lite frukost, och premiär för lite leverpastej på mackan :)
Hon tyckte det var gott!

Lite bus efter gröten


Sen så....
¤ Satte jag på en maskin tvätt
¤ Bäddade
¤ Städade
¤ Diskade
¤ Hängde upp tvätten
¤ La Alde
¤ Gjorde mina övningar (!)
¤ Duschade och sminkade mig
¤ O till sist så gjorde jag maten
¤ Sen blev jag klar och i samma veva så vaknade Alde och Hanna och Embla kom i perfekt tid.
Allt detta hann jag med mellan 10 och 12.

Här var Alde nyvaken efter sin lilla tupplur från 11-12


Idag blev det Rödcyrry/kyckling-gryta med äggnudlar! Kunde vi inte ta hem kinamat så fick jag göra det själv =)

Här är sötnosarna! Embla tog Aldes napp, o Alde tog Emblas napp lite senare sen.
De låg sen på golvet o lekte lite medans tanterna åt lite mat :)

Pussa?...

Klappa?

Ooooo pussa och klappa!

Maten smakade bra och vi satt o snackade en del (som alltid). Sen var vi tvugna att åka 14.45, vi åkte till bvc=)
Det var inge roligt att ta bort all snö från bilen, nu vill man ha ett garage tack! Men men. vi var där i tid iaf, men det var bara jag och Mariell där med våra smä töser. Det var synd, hade sett fram emot att fräffa alla, men det är ju så nu med sjuktider. Men nästa vecka är det min tur att bjuda hemm alla så det gör inget. Det var iaf jätte intressant! Vi pratade om säkerheten hemma, så kunde vi se massa saker man kan köpa o så. Sen såg vi en film om brännskador och hur man hjälper ett litet barn om de satt något i halsen. Det är ju så otäckt att se sånt med så nödvändigt, för det är ju sånt som händer. de komme rju stoppa ALLT i munnen, så det gäller att ta bort det man kan iaf, sen hittar de alltid något ute tex. Men man får vara på sin vakt och göra det man kan.
När vi kom hem var Alde sååå trött, hon hade bara sovit i en halvtimme, så det är så mycket mindre än vad hon brukar och hon sov så lite första gången idag med. Så 1,5 totalt mot 4-5 som hon brukar. Hur ska detta gå?!
Här är gumman när vi kom hem, go o gla som alltid men mycket trött.


Alde tvärsomnade en stund och sov i kanske 45 min, sen vaknade hon. Det var tur det, annars hade hon aldrig somnat för natten ifall hon hade sovit ett par timmar. Jens kom hem så vi hade myspys hela familjen. Jag gjorde iordning kvällsmat tll oss medans Jens gav Alde välling och satte på henne pyjamas.
Här är gullungen...



Här är hon så trött..vi får en utskällning. Dumma mamma o pappa..för något?!

Det kan ha varit en bajsblöja som var...Det kändes på lukten när jag närmade mig henne. Kan ha varit eller så var det en blandning att hon var så trött men att hon var tvungen att låta så för att hålla sig vaken;) Ingen som vet.
Men go är hon iaf!

Vi flyttade in hennes spjälsäng i hennes rum idag (igen). Så ska vi testa igen, det har ju gått bra innan, det var bara att när hennes tänder håller på o knävlar så är det inte kul att springa hela nätterna. O jag som får minimum sömn förövrigt. Vi får se hur det går, för får jag ingen sömn alls så funkar inte jag. Jag pallar ett par veckor, sen så rinner det över och jag faller ihop ist och det vill vi inte.
Alde somnade själv i sin säng runt 21, så det var jätte duktigt av henne!

I morgon kl 10 ska vi till fotografen =) Ska bli så kul, ska fundera ut vad hon ska ha på sig bara.
Hoppas ni haft en bra onsdag! Nu ska vi sova strax, mina ögon orkar inte hålla sig uppe så länge till.

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Margona

Grattis:)



Näe jag har inte ringt, Ja men man vill ju de:( Aja jag hoppas på att dom hör av sig innan denna veckas slut!



Okej vad skoj:) Jo vi hade ju en grupp i sundsvall men har ingen kontakt med dom idag, jo ena via facebook lite, lite trist dock men sen så umgås ja med andra mammor, som jag har hittat lite här o där;p Nä men en tjej som ja umgås med träffade ja faktiskt på internet när ja precis hade vetat att jag va gravid, o vi umgås idag hennes pojk är ett halv år äldre än freja.

Men lite skoj hade de varit om man hade fortsatt träffat dom i föräldragruppen.



haha jaså, känns som att 09 va flickornas år;)



Ja men man kan ju de;)

Kramar

2010-02-03 @ 22:42:47
URL: http://annamargonanorling.blogg.se/
Postat av: Helené - Mamma till Elton

Sent svar (SORRY!)! :)



Skönt att veta vad du vill bli! De önskar jag att jag oxå gjorde.. Har lite smått panik över de, faktist!



Jag har intr hunnit jobbat så mycket :) Jobba extra på dagis ett år, sedan plugga jag (butiksledare/själare) och då blev jag grevid. Nu är jag som sagt mammaledig och har varit de 1½ år :)

Vad som händer nu har jag ingen aning om.. Jobb eller plugg? Hmm, de är frågan..

Jag känner jaga ångest över de! :P

2010-02-04 @ 00:17:40
URL: http://missh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Remember Me

E-postadress: (bara jag som ser)

Bloggar du?:

Give it to me baby:

Trackback
RSS 2.0